10 Reacties

3 dagen geleden

Hadden wij ook best last van maar wij hebben d'r een paar keer weg gelegd en als ze dan gaat huilen erheen en de hand op d'r buik en evt. Fopje in en niet aankijken klinkt heel stom maar als je ze aankijkt denken ze dat je ze gaat oppakken! Dat hebben wij een paar keer gedaan en nu leggen wij haar nog een beetje wakker weg en dan valt ze vanzelf in slaap

3 dagen geleden

Is grote onzin dat dat al ‘moet’. Dat leren ze vanzelf maar met 6 weken zijn ze nog zo klein.

3 dagen geleden

Heel eerlijk zijn dit soort adviezen de adviezen waar ik ja en amen op zeg. Natuurlijk snap ik wel dat het ook een bepaalde bescherming voor jezelf is, zodat je niet snachts elke keer een uur staat te wiegen voordat je baby in bed ligt (al doe ik dat nu heus ook wel). Ik vind dat een baby ook nog eens een baby mag zijn. De hele wereld is nieuw voor ze, ze moeten alles leren en tegelijkertijd moeten ze ook maar volledig aangepast aan ons leven zijn en dingen snappen waar ze nooit eerder mee te maken hebben gehad. 6 weken geleden zat hij/zij nog in vruchtwater te chillen. Ze leren het allemaal snel genoeg.

3 dagen geleden

Komt vanzelf hoor! 6 weken is echt nog vroeg om zelf in slaap te vallen.

3 dagen geleden

Het wegleggen vanaf arm naar bed of box, proberen op hun zij te doen beetje neeweitgen en dan de benen en rug draaien. Veel baby hebben overactief evenwichtsorgaan, hierdoor heb ze het bij het naar achter vallen gevoel van een vrije val waardoor de wakker worden. (Is ons geleerd door de fysio bij de eerste).

3 dagen geleden

Vind dit ook grote onzin. Bij ons zeiden ze op cb dat je kindje de eerste weken en zelfs maanden nog geen eens weet dat het een eigen persoon is die losstaat van de moeder, dus dat ik vooral niet moet stressen om zo snel mogelijk al ritme en zelfstandigheid te krijgen. Vind dat persoonlijk ook lastig want wil graag alles perfect doen maar ik merk nu ook dat dat in praktijk gewoon niet zo werkt. Die slaapassociaties leren we later wel weer af als het moet.

3 dagen geleden

Mijn tip: laat het los, komt vanzelf. Ik heb al twee oudere kinderen: een gemiddelde en een goede slaper en beiden konden dit absoluut niet op deze leeftijd.

3 dagen geleden

oké goed advies doen we helemaal niets mee 👍🏽 Kleine is net op de wereld en hoeft helemaal nog niet zelfstandig in slap te vallen hoor grootse onzin. Komt echt vanzelf hoor mijn zoontje hebben we echt heel lang in slaap moeten wiegen enzo. Komt wanneer kleine daar klaar voor is maar zeker niet persee nu. Lekker loslaten dus 😃

3 dagen geleden

Vanaf de geboorte leg ik mijn zoon wakker in bed. Zodat hij direct vanaf het begin zelfstandig in slaap komt. Mijn tips: white noise aan. Pyjama aan (alleen in de nacht zodat hij weet dat we echt gaan slapen) + inbaker slaapzakje. In de co sleeper en er naast gaan liggen en gaan slapen. Hij kijkt mij altijd even rustig aan en gaat dan slapen. Wanneer hij een beetje onrustig is leg ik mijn hand even op zijn buikje neer. Van het weekend gaan we proberen hem in zijn eigen kamer te laten slapen.. vandaag 6 weken oud

3 dagen geleden

Hier zijn we begonnen met het ochtend slaapje toen hij 2 weken was. Slaapzakje aan, nog even de borst op zijn slaapkamer en hem dan wakker weg leggen. Aai over zijn hoofdje en zijn speentje geven. Ik zorg dat ik een was heb staan zodat ik die op kan ruimen zodat hij mij hoort en ik dichtbij ben. Vaak valt hij binnen 10 minuten in slaap. Lukt het niet pak ik hem uit bed en valt hij op mij in slaap. Inmiddels valt hij het grootste gedeelte zelf in slaap in zijn eigen bedje. Mijn advies is laat het los en geef het tijdz maar probeer wel iedere dag te "oefenen" maar wees niet te streng voor jezelf en je kleintje.