17 Reacties
3 weken geleden
Yes hier! We hebben een grondbox aangeschaft en hier een vloerbed van gemaakt. Toen veel laten spelen in zijn vloedbed waardoor dit een vertrouwde plek werd. Ook hebben we een sterrenprojector gekocht. 1 van ons doet samen met hem het gordijn dicht, de sterretjes en het muziekje aan en dan het licht uit en we zeggen bij elke handeling ‘want Mosi gaat slapen’ dan knuffelen we hem nog even 1/2 minuten terwijl we rond de kamer lopen en leggen we hem in bed met 2/3 knuffeldoekjes. Dan gaat die meestal zelf nog even 2/3 minuten spelen en gaat hij uit zichzelf liggen. Ledikant was draaama en dit ging vanaf dag 1 gelijk goed. Als ons zoontje ziek is moeten we hem wel eens helpen door naast m te gaan liggen. Soms komt tie lepeltje lepeltje bij je liggen en soms gaat tie even spelen en dan uiteindelijk ook liggen. (Ik doe altijd alsof ik slaap en doe dan evt af en toe een poging om m bij m te leggen). Maar zijn bed zien als vertrouwde leuke plek is echt de key in mijn ogen!
3 weken geleden
Jaa! Sinds kort ook. We hebben hem nooit langer dan 5 minuten laten huilen. Je moet uiteindelijk wel weglopen en dan is huilen een normale reactie.
Ik doe nu: zn slap,ak aan in bed en dan geef ik hem een kusje. Dan ga ik zijn slaapliedjes zingen en dan zeg ik:, slaaplekker, mama houd van jou, tot straks/morgen, en zwaai ik. Hij kreunt nu 2 keer, en gaat lekker liggen en gaat zelf slapen. Hij slaapt nu ook binnen 2 minuten
3 weken geleden
Reactie op TinyTribe
Ja 2 x hier. Ze leren het echt vanzelf! Hoeft niet ‘getraind’ te worden.
Sluit ik me bij aan. Hier ook! Was gewend om in blokken van 1,5/2 uur te slapen en was echt al blij met 3 uur onderbroken slaap achter elkaar. Fysiek en mentaal echt slopend! Mijn zoon had ook nog een voedingsassociatie opgebouwd omdat hij altijd aan de borst in slaap viel. Had ook echt mijn borst nodig om in slaap te vallen. Ik geloof niet in een slaapcoach. Het is ons 2e kindje dus we wisten wel wat wel/ niet werkte. We hadden alleen tijd nodig en heel veel energie (wat we niet hadden). Je mag me altijd een PB sturen!
vorige week
Ik vind haar heel inspirerend en verfrissend; https://www.instagram.com/p/DRt2ejaiACO/?img_index=1&igsh=MWw3aGdieTN2c3p2OA==
Zij gelooft niet in training, maar via haar heb ik geleerd dat bijvoorbeeld de vorm van wiegen (bouncen, links rechts, op en neer) elk voor een eigen hersen ontwikkelings fase en behoeften staat
3 dagen geleden
Reactie op Hagedoornbaby
Jaa! Sinds kort ook. We hebben hem nooit langer dan 5 minuten laten huilen. ...
Hoe oud is je zoontje? Mijn zoontje is 14 maanden en huilt hysterisch als we hem al in zijn bedje leggen.. echt niet te doen. ):
3 dagen geleden
Reactie op TinyTribe
Ja 2 x hier. Ze leren het echt vanzelf! Hoeft niet ‘getraind’ te worden.
Maar hoe dan? Ik zou niet weten waar te beginnen.
3 dagen geleden
Reactie op HD2992
Sluit ik me bij aan. Hier ook! Was gewend om in blokken van 1,5/2 uur te sl ...
Mijn zoontje wordt in de nacht ook nog wakker om de 3/4 uur en dan helpt alleen bv.
3 dagen geleden
Reactie op sabrunjameel
Hoe oud is je zoontje? Mijn zoontje is 14 maanden en huilt hysterisch als w ...
Ook 14 maanden! Het gaat hier ook nog niet elke dag goed, maar de meeste dagen gelukkig wel. Het was in het begin wel doorzetten. Constant weer heen, troosten in zn bedje, maar niet oppakken, tenminste, dat was het doel. Ik heb wel de stoel uit zn kamer gehaald, dat maakt wel dat we hem ook echt wel weer moesten wegleggen, want meneertje is niet heel licht ofzo 😅 heeft ongeveer 2/3 weken geduurd voordat we op het punt waren dat hij besefte dat het prima is als we weglopen, en dat hij zelf in slaap kan vallen
2 dagen geleden
Mijn persoonlijke visie is dat het helemaal ok is als je kleintje nog hulp nodig heeft met in slaap vallen.
Ze zijn nog jong en van nature hebben kinderen geborgenheid nodig.
Het bijstellen van je verwachtingen helpt mij als ik het zwaar vind om lang bezig te zijn met het naar bed brengen of wakker wordt in de nacht.
Weet vanuit ervaring nog niet wanneer maar geloof echt dat op een dag ze zelf in slaap kan vallen zonder wiegen, aaien of gewoonweg naast bed te zitten.
2 dagen geleden
Reactie op Blauwborstje
Mijn persoonlijke visie is dat het helemaal ok is als je kleintje nog hulp ...
Dat hielp mij er ook zeker doorheen, maar het werd steeds erger bij ons. Zijn slapen ging zo moeizaam dat wij er zelf bijna aan onderdoor gingen. En als we hem dan eindelijk in slaap hadden, werd hij om 12 uur wakker en bleef hij gaan tot 05.00 uur.. als dan je wekker gaat op het moment dat je eigenlijk net kan slapen, omdat je moet werken, dan zakt de moed je echt in de schoenen. Dus ik ben het helemaal met je eens, maar je moet wel eerlijk blijven naar jezelf, als je het niet meer aankan, dan is het wel tijd om iets te veranderen. En natuurlijk kzullen ze allemaal uiteindelijk doorslapen. Wanneer ze een jaar of 16 zijn, zullen ze vast niet meer op schoot in slaap gewiegd willen worden 😜 maar dat duurt nog even (gelukkig)
2 dagen geleden
Hier bij mijn dochter. We hebben haar heel lang in slaap moeten wiegen voor we haar weglegden. (Vond dat niet zo erg dus niets mee gedaan) Ook nooit laten huilen oid.
Inmiddels kunnen we haar vaak ook moe wegleggen na een kroel moment. Het ligt er wel een beetje aan hoe haar pet staat. Als het niet lukt dan doen we alsnog wiegen tot ze slaapt en dan neerleggen. Dat lukt eigenlijk altijd wel. (Slaapregressies daargelaten 😂)
gisteren
Reactie op sabrunjameel
Ik wiegde ons zoontje altijd en op een gegeven moment wilde hij dat gewoon niet meer. Wurmde zich uit mijn armen en wees naar het bed. Dan legde ik hem neer en viel hij in slaap.
Jouw vraag: “waar ik moet beginnen” is een beetje waar ik ook op doel. We denken vaak dat we het zelf kunnen sturen en controleren en wanneer dat dan niet lukt dan geeft dat frustratie. Ik denk dat het beter is gewoon te accepteren, bieden wat je kindje nodig heeft en het komt vanzelf wanneer je kindje er klaar voor is.
gisteren
Reactie op sabrunjameel
Hier was het gewoon geduld en kind volgen eigenlijk. Als ik merk dat ze in mijn armen draait/wurmt dan wil ze meestal gewoon nestelen en vind ze het fijn als ze in bed wordt gelegd. Eerst stond ik er dan nog een tijdje bij met een hand op haar rug maar inmiddels is dat meestal niet meer nodig. Dat merk je vanzelf.