29 Reacties
4 maanden geleden
Huh nou hier ook niets hoor! En rondom me heen zie ik het bij anderen ook niet hoor. 1 baby van 10 maand zwaait soms. Ik zou me geen zorgen maken!
4 maanden geleden
Hii! Her kan wel echt zijn hoor dat ze hun tijd nemen en er iets langer over doen?
Hier klapt evi niet maar zwaait wel, zwaaien begon rond de 9 maanden?
4 maanden geleden
Hier kan ze wel vanaf 8/9 maanden op "commando" zwaaien, klappen en trommelen op tafel. Maar ik merk dat ze echt mega snel dingen oppikt in vergelijking met mijn 1e. Die kon dit pas na een jaar. Maar ik zou me hier dus echt geen zorgen over maken hoor 😅 net als de grove motoriek is ook hier elk kindje dus weer verschillend in.
4 maanden geleden
Klappen kan zoontje (10 maanden) al een tijdje. Zwaaien sinds afgelopen weekend. En dan nog wel een beetje houterig, maar hij vindt het helemaal geweldig.
4 maanden geleden
Hier ook nog niet hoor en ook 10mnd. Nu komt soms de hand wel omhoog als we zwaaien. Iedere baby op zijn/ haar eigen tijd :)
4 maanden geleden
Reactie op Jezzica93
Hier kan ze wel vanaf 8/9 maanden op "commando" zwaaien, klappen en trommel ...
Ik maak me overal zorgen over en het is zo vermoeiend 🫠 de ene meid neemt overal de tijd voor, kan alleen nog maar tijgeren en wiebelen op handen en knieën, verder niets.
Vaak wordt dan gezegd dat ze zich op iets anders focust maar daar merk ik ook niks van. Al maanden lang 🥲
4 maanden geleden
Hier doet hij dat ook niet. Zwaaien heeft hij misschien 5 keer gedaan. Klappen niet, wel hieperdepiep hoeraaa.
Maar verder boeit het hem niks.
Verder loopt hij niet echt achter in z’n ontwikkeling, kruipt en staat etc dus ik ga mij daar geen zorgen over maken denk ik? Of moet dat wel. Begin te twijfelen door jouw post hahahaha
4 maanden geleden
Lieve mama, ik zie best vaak topics/reacties van jou voorbij komen waarin je je zorgen uit over de ontwikkeling van jouw baby’s.
Probeer het alsjeblieft los te laten! Ieder kindje ontwikkelt zich op zijn of haar eigen tempo. Over twee jaar is er echt niet meer te zien welk kind met 6 maanden kon klappen en welk kind met 10 maanden leerde klappen.
Daarnaast lees je op een dergelijk forum eerder over de dingen die een kindje wel kan, dan over de dingen die een kindje niet kan. Kortom, het is geen goede afspiegeling.
Probeer het los te laten ❤️
4 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Lieve mama, ik zie best vaak topics/reacties van jou voorbij komen waarin j ...
Och ik zou dat zo graag willen en beginnen met genieten van de kindjes maar het lukt niet. De stem in mijn hoofd blijft schreeuwen dat het niet goed is, niet goed gaat en alarm alarm! Het is vermoeiend.
En niemand in mijn directe omgeving kan mij geruststelling geven. Daarom ben ik blij dat ik de kinderarts binnenkort spreek. Hopelijk kan ze voor in ieder geval even die stomme stem sussen.
4 maanden geleden
Maak je geen zorgen! Ik werk al 20 jaar in de kinderopvang en zoals al eerder gezegd. Ieder kindje ontwikkeld zich op zijn eigen tempo. Wat je omschrijft, klinkt als een hele normale ontwikkeling. Sommige kindjes kunnen inderdaad met 7 maanden klappen en zwaaien etc, maar heel veel kinderen ook echt nog niet. Vaak duurt dit nog wel tot de ongeveer een jaar zijn. Dit is volkomen normaal. Je hebt het idee dat ze zich niet op een ander gebied ontwikkelen, maar in die koppies gebeurt heel veel en je kan niet alle mijlpalen duidelijk zien, zoals kruipen. Het kan ook zijn dat ze druk bezig zijn met taalontwikkeling en dat merk je gewoon wat later.
4 maanden geleden
Nope! Mijn dochter kon al mee doen met klappen in de handjes toen ze net 7 maanden was en mijn zoon is nu al dik 9 maanden en geen zwaai of klap te bekenen🤣
4 maanden geleden
Reactie op MamaEm
Och ik zou dat zo graag willen en beginnen met genieten van de kindjes maar ...
Zou je ook misschien met iemand anders kunnen praten? Met bijvoorbeeld de poh? Wellicht dat dit voor jou kan helpen!
4 maanden geleden
Reactie op Happymealtje
Zou je ook misschien met iemand anders kunnen praten? Met bijvoorbeeld de p ...
Misschien, ik durf niet goed hulp te vragen. Ben bang dat ik me aanstel en weggelachen wordt 😅 maar goed, mogelijk dat ik er een keer een topic over open.
Fijn om te lezen datxwr meer kindjes zijn van deze groep die dit ook allebei nog niet doen. Kunnen niks anders doen dan oefenen en afwachten.