398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Ja! Ik kan ook beter pandanrijst eten dan zilvervlies. Stom, want ik at alt ...
Haha letterlijk tegenovergestelde van het advies. Als dit voor jou werkt helemaal prima 💪 maar wel balen dat je je dan minder vol voelt

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Uberhaupt een croissantje 😭❤️ hahaha. Ik piek enorm op volkoren brood dus ...
Oh ja dat is wel shit, ik hou echt van brood.. bij mij gaan in het weekend de volkoren afbak bol van de AH met spek en ei helemaal prima! Doordeweeks eet ik volkoren desem van de bakker, maar wel een boterham minder dan ik normaal zou doen en dan dus maar meer snackgroentes ernaast… laatst koolhydraat armer brood van de bakker uitgeprobeerd en dat gaat ook wel goed, dan heb ik tenminste nog beetje variatie ☺️ maar blijf toch wel beetje experimenten wat wel en niet kan.. anders worden het nog een flink aantal lange weken 😅

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Uberhaupt een croissantje 😭❤️ hahaha. Ik piek enorm op volkoren brood dus ...
Ja ik ook volkoren brood! Dan zit ik sowieso te hoog of ik moet 1 boterham nemen maarja dat is wel weinig en moet ik echt iets ernaast eten zoals groente, salade of soep. Wel heb ik 2 een croissantje op. Een keer als snack tussendoor (ik had mijn dag niet en dacht ik probeer het eens😂) en vanmorgen als ontbijt (zonder iets er op, aardbeien er naast gegeten) en beide keren heel keurig 5.1 na 2 uur haha. Dus de gezonde volkoren boterhammen kan niet maar de croissants wel, blijft bijzonder het lichaam.

2 maanden geleden

Weten jullie of je standaard wordt ingeleid met zwangerschapsdiabetes of hoeft dat niet zo te zijn?

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Weten jullie of je standaard wordt ingeleid met zwangerschapsdiabetes of ho ...
Hoeft niet zo te zijn! Als je geen insuline spuit en je baby groeit netjes, word je niet standaard ingeleid

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Hoeft niet zo te zijn! Als je geen insuline spuit en je baby groeit netjes, ...
Nee oke, en als je wel insluline spuit? Dat spuit ik namelijk wel, maar heb verder nog geen gynaecoloog gesproken, dus was even benieuwd. Lees wisselende verhalen. Ga het uiteraard vragen zodra k de gynaecoloog zie haha

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Nee oke, en als je wel insluline spuit? Dat spuit ik namelijk wel, maar heb ...
Bij mij betekent dat wel een inleiding tussen 38 en 39 weken idd. Al zullen er vast uitzonderingenssituaties zijn

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Weten jullie of je standaard wordt ingeleid met zwangerschapsdiabetes of ho ...
Nee hoor, bij m’n 1e mocht ik gewoon wachten. Had toen geen medicatie. Met medicatie/grote baby vaak wel inleiding.

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja ik ook volkoren brood! Dan zit ik sowieso te hoog of ik moet 1 boterham ...
Nou ik was dus pas op vakantie in Frankrijk en ik at daar soms als ontbijt toch een croissant en chocoladebroodje en dan was m’n suiker ook gewoon goed. Bizar he hahahah. Misschien dat maar weer proberen😂😂😂

2 maanden geleden

Ze willen ook vooral dat je de hoge piek voorkomt. Het liefste willen ze dat je onder de 7 blijft. De piek kan je niet checken tot hoe ver hij door loopt dan zou je welke 10 minuten in je vingers moeten prikken (echt niet te doen), maar als ze willen dat je die pieken bij gaat houden moeten ze maar een freestyle libre faciliteren. Gewoon als je suikers het toelaten genieten en doen waar je je goed bij voelt. Je kent je eigen lichaam het beste :)

2 maanden geleden

Hey meiden even van me af schrijven hoor... sinds een week prik ik savonds insuline, die is al verhoogd naar 5 eenheden. Nuchter zijn ze nog steeds af en toe over het randje. Dagwaardes zijn af en toe ook iets verhoogd maar dat komt dan doordat ik bijv niet gewandeld heb of mn nuchtere waarde al hoog was waardoor ik de hele dag wat hoger uitkom denk ik. Nu kreeg ik vanmorgen een bericht via de app of ik nog contact had met de diëtiste of meer water moet drinken of meer moet bewegen omdat de waardes af en toe te hoog zijn. Ik eet al veel minder en beweeg al best , vaak na elke maaltijd toch even een ommetje maken bijv. Maar ja hallo ik ben ook zwanger, soms moe, meer trek e.d en blijf nog steeds afvallen. Normaal eet ik smorgens 1 boterham met pindakaas, gisterochtend nog steeds trek en wist dat het een lange ochtend ging worden met een stukje fietsen erbij, dus nog een boterham gepakt met katenspek, toch weer te hoog 6.8 .... 😔 moet ik dan weer minder eten en meer bewegen, ik word er af en toe zo moedeloos van en we moeten nog 9 weken... maar wil ook niet overdag insuline spuiten want dat moet dan 4x per dag een kwartier voor de maaltijd 😪 wat nu meiden?

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hey meiden even van me af schrijven hoor... sinds een week prik ik savonds ...
Ah wat vervelend zeg! Kan mijzelf niet voorstellen dat ze willen dat je minder gaat eten en meer beweging terwijl je nog afvalt, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling in een zwangerschap. Heb je misschien contact met een diëtiste die je om advies kan vragen? Misschien helpt het je om andere maaltijden te proberen of meer groenten bij de maaltijden te nemen. Leuk is anders maar ik eet bijvoorbeeld voor mijn lunch altijd eerst rauwkost zoals komkommer, worteltjes en paprika. Daarna pas mijn crackers of warme maaltijd (restjes van de avond ervoor). Of s’avonds meer groenten bereiden en voorafgaand je lunch eten. Heb je al verschillende types van lunch uitgeprobeerd? Ik lees wel vaker hier dat dames heftiger reageren op brood, misschien kun je volkoren crackers proberen. Of ipv 2 boterhammen een schaaltje yoghurt met evt wat rood fruit ernaast. Het is zo persoonlijk wat werkt maar denk dat je sowieso baat hebt bij professioneel advies want uithongeren is uiteraard niet de bedoeling. Succes, je kan het🥰

2 maanden geleden

Ik herken wel dat als de ochtend al hoog is dat de hele dag wat hoger is. Hoe slaap je trouwens? Want dat heeft ook veel invloed! Misschien in de avond iets ondernemen waardoor je beter slaapt? Bijvoorbeeld een magnesium (voeten)bad of even rustig douchen met rustige muziek. Ik noem maar wat

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik herken wel dat als de ochtend al hoog is dat de hele dag wat hoger is. ...
Ik slaap wel wat laat, later dan ik zou willen maar ja ook die warmte helpt natuurlijk niet mee. Misschien savonds gaan bewegen maar ja savonds rond 20.00 liggen de kids op bed en dan wil ik ook even relaxen, dan neem ik rond half 9 een schaal kwark met muesli,noten en rood fruit en bessen. Diëtist weer hier ook van. Soms weet ik het even niet meer, moet ik dan echt na elke maaltijd gaan wandelen ofzo en groenvoer eten? Voel me af en toe net een konijn 😂🙈

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ah wat vervelend zeg! Kan mijzelf niet voorstellen dat ze willen dat je min ...
Ik heb contact met een diëtist, toevallig morgenmiddag weer een afspraak gelukkig en die heeft alles goedgekeurd wat ik tot nu toe eet. Ik zou kunnen proberen om smiddags mijn kwark met muesli en fruit te eten ipv savonds. Maar mentaal word het even zwaar in de zin van ik snap het niet zo meer, ik let al heel goed op , beweeg bijna na elke maaltijd, rusten smiddags gaat haast niet meer omdat je moet bewegen , en dan willen ze dat ik nog meer ga bewegen De ene arts zei dat je aan de nuchtere waardes niks kan doen en nu weer dat ik dan savonds beter moet opletten 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik slaap wel wat laat, later dan ik zou willen maar ja ook die warmte helpt ...
Mss 2 glazen water na het eten ...dat het helpt?

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ah wat vervelend zeg! Kan mijzelf niet voorstellen dat ze willen dat je min ...
Dank je wel voor je tips in ieder geval , ga proberen om nog meer groente of salade te eten

2 maanden geleden

Reactie op Daniek12

Mss 2 glazen water na het eten ...dat het helpt?
Dank je ga ik proberen

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Dank je ga ik proberen
Ik weet niet of je er wat aan hebt...kijk maar...als je niks vind...ook prima....ieder lichaam reageerd ook anders....i know...ik weeg wel alles af....succes je kan het!

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik heb contact met een diëtist, toevallig morgenmiddag weer een afspraak g ...
Misschien heb je nog wat aan deze tip die ik kreeg: voor de maaltijd een handje ongezouten, ongebrande noten eten of komkommer. Zou je niet gek laten maken door minder te eten of meer te bewegen. Afvallen is niet de bedoeling. Muesli en fruit is in de avond niet heel handig trouwens. Dat is best een bom die je beter in de ochtend neemt of in de middag. Je kunt ‘s avonds wel naturel kwark nemen met evt een beetje zero siroop.