398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Misschien heb je nog wat aan deze tip die ik kreeg: voor de maaltijd een ha ...
Dank je wel, de noten tip had ik ook gekregen en ik heb nog nooit zoveel noten gegeten als de laatste weken 😂 nee mij lijkt dit ook niet echt goed, alleen maar groenvoer eten, veel water drinken en veel bewegen... soms denk ik hallo je bent ook nog zwanger he..overal staat er dat je tijdens de zwangerschap niet op dieet mag.. maar wat doen we nu dan 😂

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Dank je wel, de noten tip had ik ook gekregen en ik heb nog nooit zoveel no ...
Haha ja vervelend hè! Ik had helemaal niet heel veel last van cravings maar nu denk ik echt oh wat zou ik graag wat koekjes of chips naar binnen willen werken, of gewoon een keer langs de snackbar.. mja we moeten nog maar een aantal weken geduld hebben… enige voordeel is dat ik 2 kilo ben afgevallen en dus op mn start gewicht zit van voor mijn zwangerschap.. en dat met een dikke baby in mij 🤪 Ohja en misschien als tip voor de ochtend: ipv 2 boterhammen 1 iets beter belegd? Dus bijv met avocado en tomaat of gekookt eitje of juist gebakken ei met spek en eventueel groentes? Als ik niet mag zondigen dan probeer ik soms maar wat luxer ontbijt te permitteren door de weeks 😋 net iets dikker belegd met niet koolhydraat houdende producten..

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Misschien heb je nog wat aan deze tip die ik kreeg: voor de maaltijd een ha ...
K gebruik zero crusli en handje Noten

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Haha ja vervelend hè! Ik had helemaal niet heel veel last van cravings maar ...
Om mn cravings in toom te houden eet ik: ehrman high protein mouse chocolade (geen suiker in) en dan heb ik ook geen behoefte aan een reep chocolade 😉

2 maanden geleden

Ik eet veel meer vlees, groenten en ei nu. Bruin brood met een omelet met spek bijvoorbeeld. Groente erbij zoals lekkere avocado (extra vezels) of tomaten. Ik kan trouwens nog gewoon een (kleine) magnum naar binnen werken zonder dat dat al te veel doet voor mijn bg . Juist van dingen zoals waterijsjes of snoep schiet ik omhoog.

2 maanden geleden

Reactie op Daniek12

Om mn cravings in toom te houden eet ik: ehrman high protein mouse chocolad ...
Ja ik eet af en toe stukje 75% pure chocolade die is ook goed te doen voor mij ☺️

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Haha ja vervelend hè! Ik had helemaal niet heel veel last van cravings maar ...
Ja maar vooral omdat het nu niet kan, het is zo lekker als je gewoon kan eten wat je wil eten en nergens rekening mee hoeft te houden.. Haha ja dat is wel een voordeel, ik ben nu iets minder dan 4 kg aangekomen en 28+5 weken nu. Maar de kgs gaan langzaam naar beneden nu.

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hey meiden even van me af schrijven hoor... sinds een week prik ik savonds ...
Wat vervelend zeg! Hier verder geen tips voor jouw situatie, maar het hoeft niet aan je eetstijl te liggen zei mijn diëtist. Ik heb zelf al een poos slaapproblemen, waardoor mijn waardes nu ontregeld zijn. Spuit zelf (helaas) wel voor elke maaltijd en ook voor de nacht, en moet dan soms alsnog overdag extra bijspuiten omdat ie dan toch te hoog is. Zelfs al eet ik alleen een salade en wandel ik een uur.. dan is hij soms nog veel te hoog.. Ook het warme weer kan meespelen dat het hoger is zei de diabetesverpleegk. Nouja, misschien heb je hier helemaal niks aan hoor, maar het kan dus ook buiten je macht liggen :-)

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Wat vervelend zeg! Hier verder geen tips voor jouw situatie, maar het hoeft ...
Dit! Stress werkt ook niet mee bijvoorbeeld. De vorige keer was ik aan het herstellen van een burnout en waren mijn waardes ook aanzienlijk hoger.

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Wat vervelend zeg! Hier verder geen tips voor jouw situatie, maar het hoeft ...
Ah dank je wel! Ik ga morgen even van alles aan de diëtist vragen bedankt! Ik kreeg vanmiddag ook het gevoel dat die diabetesverpleegkundige wel heel makkelijk praten hebben achter hun bureau, zouden ze dit snappen hoe het is. Ik had er 1 aan de telefoon vanmiddag en die zei ja dat beweeg je toch meer, eet je toch meer tussendoortjes ipv 2 boterhammen als ontbijt ( ik vertelde dat ik voor 1 keer 2 boterhammen pakte omdat ik nog honger had en naar de kerk ging dus een lange ochtend had en een fietstocht erbij) zegt ze, dan eet je toch je 2e boterham tijdens de kerk of iets anders wat geen geluid maakt.... alsof het allemaal zo makkelijk is he. Ach ja, benieuwd naar morgen middag, komt allemaal goed en nog even volhouden denk ik haha

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Wat vervelend zeg! Hier verder geen tips voor jouw situatie, maar het hoeft ...
Wat zonde dat je zelf 4x moet spuiten en zelfs moet bijspuiten, ik maar klagen.. hoe gaat het met jou?

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ah dank je wel! Ik ga morgen even van alles aan de diëtist vragen bedankt! ...
Ja inderdaad. Terwijl zo simpel is het helaas gewoon niet altijd. En minder gaan eten is ook zeker niet goed inderdaad. Hopelijk krijg je morgen wat meer duidelijkheid en antwoorden waar je wat mee kan om de laatste weken door te komen

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Wat zonde dat je zelf 4x moet spuiten en zelfs moet bijspuiten, ik maar kla ...
Klagen mag natuurlijk :) Het gaat nu wel ok, het is wel heel veel werk. 5x daags glucose prikken en minimaal 4x daags insuline spuiten, maar al met al geeft het ook wel rust dat het niet aan mijn eetpatroon ligt. Want dat was ook erg frustrerend om steeds van alles te variëren en proberen en toch hoge waardes. Ik probeer me hier maar bij neer te leggen, maar aftellen doe ik wel elke dag😅

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik slaap wel wat laat, later dan ik zou willen maar ja ook die warmte helpt ...
Bij mij waren de nuchtere waarden ook steeds op het randje. Sinds ik niet meer magere kwark eet in de avond zijn mijn nuchtere waarden goed. Wellicht een idee om op een ander moment op de dag kwark of yoghurt te eten?

2 maanden geleden

Reactie op Liefde-25

Bij mij waren de nuchtere waarden ook steeds op het randje. Sinds ik niet m ...
Hai dank je wel, vanaf morgen ga ik mn bakje kwark ook smiddags als lunch eten. En dan nog geen idee wat ik savonds als tussnedoortje kan nemen, daar ga ik nog over nadenken en morgen met de diëtist overleggen

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hai dank je wel, vanaf morgen ga ik mn bakje kwark ook smiddags als lunch e ...
Komkommerschijfjes met aromat (ja, dat is lekker 😉)? Handje nootjes

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hai dank je wel, vanaf morgen ga ik mn bakje kwark ook smiddags als lunch e ...
Ik heb even teruggelezen maar inderdaad reageren veel vrouwen (waaronder ik) enorm op volkoren brood. Wellicht crackers proberen of salade/lekker omeletje met 3 eitjes maken etc. Het is gewoon enorm balen maar hier stijgen de waardes ook nog… ondanks dieet en metformine tabletten.

2 maanden geleden

Hebben jullie al een gesprek gehad met de internist? Heb ik volgende week. Ben benieuwd wat we dan gaan bespreken (naast de bloedwaarden)

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hai dank je wel, vanaf morgen ga ik mn bakje kwark ook smiddags als lunch e ...
Ik pak s’avonds eigenlijk nooit iets. Werkt voor mij prima. En in het weekend een klein zakje chips naturel. Maargoed dat is natuurlijk geen advies😜 ik merk er niets van qua waardes dus geniet er maar van

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Hebben jullie al een gesprek gehad met de internist? Heb ik volgende week. ...
Ja maar was voor mij heel kort en voor mij gevoel meer een “afcheck” vanuit haar kant. Ze vroeg of ik vragen had en of alles duidelijk was. Ik had nog wat zorgen uitgesproken over dat ik wel een te hoog prik op een niet-prik-dag maar ze was daarvan niet onder de indruk. Ik hoefde echt alleen de waardes van de prikdag door te geven. Dusja nu ben ik maar gestopt met extra prikken, want leverde me veel stress op.