398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Hebben jullie al een gesprek gehad met de internist? Heb ik volgende week. ...
Ja, zij vroeg vooral hoe t ging en ze had meegekeken naar m’n waardes waarop zij besloot dat het een goed idee was om met de medicatie te starten. Niet zo spannend

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Komkommerschijfjes met aromat (ja, dat is lekker 😉)? Handje nootjes
Oh die aromat helemaal vergeten, komkommer genoeg hier in huis, evenals de nootjes hihi. Goede tip!

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Hebben jullie al een gesprek gehad met de internist? Heb ik volgende week. ...
Bij mij was dit gesprek echt de grootste onzin. "Ga zo door". Voelde echt als aftikken van een verplicht iets. Sowieso heb ik niemand fysiek gezien behalve verloskundigen dus voelt het allemaal heel onpersoonlijk. Die persoon heeft ook in een brief naar huisarts gezet dat ik een start BMI van 30 voor zwangerschap gehad zou hebben. Heb mij in tijden niet zo beledigd gevoelt (voor zwangerschap best fit, hardloper, in zwangerschaps 4,5kg tot 32 weken aangekomen). Ze was het wel eens met mij dat diagnose zwangerschapsdiabetes twijfelachtig is. Maar verder had het gesprek van mij overgeslagen kunnen worden of liever fysiek. Voel me zo een nummertje in het ziekenhuis..

2 maanden geleden

Bij mij was dit gesprek echt de grootste onzin. "Ga zo door". Voelde echt a ...
Ik herken wel wat je zegt hoor. En heb zojuist de uitslag van de bloedwaarde gevonden en die was goed. Dus hopelijk snel terug naar de verloskundige. Veel leukere sfeer

2 maanden geleden

Mijn waardes na het avondeten gaan niet omlaag ondanks eet aanpassingen. Mogelijk moet ik insuline gaan spuiten bij het avond eten. Is het bij spuiten van insuline standaard om dan in te leiden bij 38w? Ik lees hierover verschillende verhalen. Of is dit alleen met meerdere factoren? Benireuwd waar ik aan toe ben!

2 maanden geleden

Reactie op mamainspe24

Mijn waardes na het avondeten gaan niet omlaag ondanks eet aanpassingen. Mo ...
Ik slik metformine om de nuchtere waardes laag te houden en er is mij verteld om dan standaard in te leiden bij 38 weken. Ergens blijft het natuurlijk protocol en ook je eigen keus, maar ik heb er ook even mee gezeten.

2 maanden geleden

Prikken jullie 2u na de maaltijd? Of 2u na de eerste hap van de maaltijd? In een folder van het ziekenhuis stond het eerste, maar diëtiste zei net het tweede. Bij avondmaaltijd eet je soms wel 20 min bijv en dat maakt wel wat uit qua meten en de waarde

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Prikken jullie 2u na de maaltijd? Of 2u na de eerste hap van de maaltijd? I ...
2uur na de laatste hap is mij verteld.

2 maanden geleden

Reactie op Mevrooouw91

Ik slik metformine om de nuchtere waardes laag te houden en er is mij verte ...
Ja ik ben vooral benieuwd dat ik weet waaraan ik toe ben. Maar gs het sowieso bij m'n afspraak navragen!

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Prikken jullie 2u na de maaltijd? Of 2u na de eerste hap van de maaltijd? I ...
Ik prik 2uur na de maaltijd, ben dan pas klaar met al die koolhydraten naar binnen werken 🤪

2 maanden geleden

Reactie op mamainspe24

Mijn waardes na het avondeten gaan niet omlaag ondanks eet aanpassingen. Mo ...
Ja, is eigenlijk wel standaard met insuline

2 maanden geleden

Reactie op Maria10

Prikken jullie 2u na de maaltijd? Of 2u na de eerste hap van de maaltijd? I ...
Na de eerste hap.

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

2uur na de laatste hap is mij verteld.
Ja mij ook

2 maanden geleden

Ook ik ga over op insuline ipv metformine voor m’n nuchtere waarde. Morgenavond beginnen, vind het wel spannend door evt kans op hypo’s… maar dat valt wel mee denk ik

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Ook ik ga over op insuline ipv metformine voor m’n nuchtere waarde. Morgena ...
Dat valt mee hoor :) ik spuit 4 tot 6 x per dag insuline en heb 1 hypo gehad van al die keren :-) en je merkt snel genoeg als je suiker echt te laag is, dan even wat met suiker eten en dan trekt t zo weer weg

2 maanden geleden

Hoi hoi, Omdat de vk mijn baarmoeder aan de grote kant vindt, moet ik de komende dagen een dagcurve bij gaan houden om te zien of ik eventueel zwangerschapsdiabetes heb. Ik ben benieuwd of iemand weet welke waardes normaal zijn en welke afwijkend? Ik ben dit vergeten te vragen namelijk.

2 maanden geleden

Reactie op m2391

Hoi hoi, Omdat de vk mijn baarmoeder aan de grote kant vindt, moet ik de k ...
Als je ver genoeg door dit topic scrollt zie je het vanzelf ;) is in ieder geval al genoeg over gepost hier

2 maanden geleden

Reactie op m2391

Hoi hoi, Omdat de vk mijn baarmoeder aan de grote kant vindt, moet ik de k ...
Nuchter <5.3 En 1 u na het eten <7.8

2 maanden geleden

Reactie op m2391

Hoi hoi, Omdat de vk mijn baarmoeder aan de grote kant vindt, moet ik de k ...
Verschilt per ziekenhuis/regio.. raar maar waar😅

2 maanden geleden

Even een vraagje.. stel je kindje is helemaal mooi op groei niet te groot gewoon normaal. Wordt je dan alsnog ingeleid of wachten ze dan wel af?