398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Krsj1994x

Nuchter <5.3 En 1 u na het eten <7.8
2u na eten < 6.7

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Even een vraagje.. stel je kindje is helemaal mooi op groei niet te groot g ...
Dan wachten ze af (en zou daar zelf ook op staan dan).

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Dan wachten ze af (en zou daar zelf ook op staan dan).
Top! Ik heb ook nog 2 placenta’s.. hoop toch stiekem dat ze hem zelf laten komen inplaats van inleiden.. hoorde net op de bevallingscursus dat ze met zwangerschaps diabetes je niet over je uitgerekende datum laten gaan 🤔 dus vandaar mijn vraag.. mijn gynaecoloog heb ik er nog niet over gehoord.

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Top! Ik heb ook nog 2 placenta’s.. hoop toch stiekem dat ze hem zelf laten ...
Ligt er denk ik ook aan wat je medische status is? Ik heb zwangerschapsdiabetes, moet 3x per week dagcurve bijhouden en naar de diëtiste sturen, maar loop verder zolang mijn waardes niet uit de hand lopen gewoon bij mijn verloskundige en kan vooralsnog ook gewoon op een normale manier (waaronder thuis een optie) bevallen.. heb over 2 weken nog een groeiecho, zolang de baby niet té groot is is er volgens mij geen probleem? 🤷‍♀️

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Top! Ik heb ook nog 2 placenta’s.. hoop toch stiekem dat ze hem zelf laten ...
Meestal gaat het hand in hand met een grotere groei en dan moet je laten zitten na week 40 niet willen, maar als alles goed is dan hoort het geen probleem te zijn. Het beste bespreek je het met de gynaecoloog wanneer zij overgaan tot inleiden en de waarom. Uiteindelijk moet je er zelf ook toestemming voor geven dus laat je goed informeren. Ik ben trouwens ingeleid bij de eerste en zag ertegenop, maar vond het achteraf niks bijzonders.

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Meestal gaat het hand in hand met een grotere groei en dan moet je laten zi ...
Fijn om te horen! Ik heb toevallig volgende week weer een afspraak en zal er even naar vragen! Dan kan ik mezelf een beetje voorbereiden.

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Ligt er denk ik ook aan wat je medische status is? Ik heb zwangerschapsdiab ...
Ik zit aan de insuline pillen en dat gaat goed. Ik kan me dieet daardoor los laten en ik moet 3x per week prikken. Maar tot nu toe gaat het heel goed!

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Ik zit aan de insuline pillen en dat gaat goed. Ik kan me dieet daardoor lo ...
Fijn dat je daardoor je dieet los kan laten! Ik heb verder geen idee hoe het dan werkt als je insuline pillen slikt? Neem aan dat je ook groeiecho’s krijgt en als de baby niet te snel groeit dan zal het allemaal wel meevallen?

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Fijn dat je daardoor je dieet los kan laten! Ik heb verder geen idee hoe he ...
Klopt ik heb om de 4 weken een groei echo en tot nu toe zit hij nog helemaal goed op de lijn.. dus had verwacht dat het dan gewoon natuurlijk zou komen. Maar nu zei de verloskundige vandaag waar ik een cursus volg met een groepje dames dat ze bij zwangerschapsdiabetes en 2 placenta’s je niet tot je uitgerekende datum door laten lopen. Vandaar ik nu erg benieuwd ben haha

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Even een vraagje.. stel je kindje is helemaal mooi op groei niet te groot g ...
Bij mij is het advies alsnog om in te leiden rondom 38 weken. De groei loopt al 2 maanden goed binnen de lijntjes, maar omdat ik metformine slik is het advies toch echt om in te leiden.

2 maanden geleden

Reactie op Mevrooouw91

Bij mij is het advies alsnog om in te leiden rondom 38 weken. De groei loop ...
Ik slik hetzelfde.. ik ga het maar even vragen volgende week. 😅 ben toch wel heel benieuwd

2 maanden geleden

Reactie op Aria1996

Dat valt mee hoor :) ik spuit 4 tot 6 x per dag insuline en heb 1 hypo geh ...
Ja het is me alles meegevallen! Helaas suiker nog wel te hoog vanochtend maar wel maar met 0,1. Ik moest 6 eh spuiten maar had 4 gedaan de eerste keer om te kijken hoe het ging. Dus vanavond gewoon 6 😀

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Even een vraagje.. stel je kindje is helemaal mooi op groei niet te groot g ...
Over het algemeen als je geen meds gebruikt wachten ze af als je kindje mooi op groei zit. Bij medicatie is het wel inleiden rond 38w, je wilt natuurlijk zo kort mogelijk medicatie gebruiken.

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Over het algemeen als je geen meds gebruikt wachten ze af als je kindje moo ...
Maar wel raar dan dat ze er niks van zeggen toch?

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Maar wel raar dan dat ze er niks van zeggen toch?
Als je geen medicatie gebruikt? Nee hoor. Bij m’n 1e bevallen met 40+2, ook zwschapsdiabetes zonder meds

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Als je geen medicatie gebruikt? Nee hoor. Bij m’n 1e bevallen met 40+2, ook ...
Ik gebruik wel medicatie .. ik zit aan de insuline pillen

2 maanden geleden

Ik heb volgende week mijn eerste medische groeiecho in het ziekenhuis. Ben heel benieuwd of die kleine groot of klein is, heb namelijk geen idee. Nu vroeg mijn moeder of ze mee kon, we wonen niet dichtbij en nu is ze toevallig bij mij die dag. Ik zei in eerste instantie nee ik ga alleen want het is een medische echo en niet voor de lol. Maar wat is jullie ervaring in het ziekenhuis? Gaan jullie alleen? Mag je iemand meenemen?

2 maanden geleden

Reactie op kirstenverkel

Ik gebruik wel medicatie .. ik zit aan de insuline pillen
Ahhh ja normaal gesproken leiden ze dan wel in. Heb je het al nagevraagd aan de gyn?

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik heb volgende week mijn eerste medische groeiecho in het ziekenhuis. Ben ...
Hier altijd partner mee maar mijn schoonmoeder is mijn echoscopiste haha, dat scheelt. Maar 1 iemand meenemen is geen probleem hoor!

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik heb volgende week mijn eerste medische groeiecho in het ziekenhuis. Ben ...
Je mag zeker iemand meenemen. Je gaat uit van goed nieuws, maar als het minder nieuws is dan is steun fijn. Enkel geen kinderen mee, zodat de echoscopiste zich kan focussen