398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Ahhh ja normaal gesproken leiden ze dan wel in. Heb je het al nagevraagd aa ...
Nee ik zal het volgende even vragen

2 maanden geleden

Hoi allemaal, ik heb bijna een week geleden ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb, hier kwamen ze achter doordat ik teveel vruchtwater heb ( AFI van 35, die na 6 dagen minder suiker al gedaald is naar 30)Hebben jullie ook teveel vruchtwater? Maandag heb ik mijn eerste gesprek met een diëtist en een diabetesgroep ivm leren prikken. De arts gaf aan dat ik rekening moet houden met inleiden bij 38 weken, heel spannend allemaal

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik heb volgende week mijn eerste medische groeiecho in het ziekenhuis. Ben ...
Er mag iemand mee, maar liever geen kinderen.

2 maanden geleden

Reactie op AJ1988AJ

Hoi allemaal, ik heb bijna een week geleden ook te horen gekregen dat ik zw ...
Hier ook teveel vruchtwater inderdaad

2 maanden geleden

Mag je je handen ook met alcohol desinfecteren als je moet prikken? Ik lees online van niet maar iemand dit ooit gecheckt of gedaan? Volgende week een lange reisdag met vliegtuig op de planning wanneer mijn prik-dag is en gezien ik alleen reis met peuter zie ik even allemaal beren op de weg😅

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Mag je je handen ook met alcohol desinfecteren als je moet prikken? Ik lees ...
Ik heb wel eens in mijn vinger geprikt terwijl ik mijn handen ontsmet heb met desinfectie.. wat moet je anders als je in de auto aan het reizen bent en je moet prikken? 🤷‍♀️ Wist niet dat het niet zou mogen en waardes waren gewoon okee en zover ik weet heb ik er niets geks aan overgehouden ;)

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Mag je je handen ook met alcohol desinfecteren als je moet prikken? Ik lees ...
Als je je handen even niet kunt wassen: in het ziekenhuis zeiden ze ook dat je dan gewoon het eerste druppeltje bloed weg kunt vegen en de tweede kunt pakken. Misschien een handige tussenoplossing

2 maanden geleden

Oh oke dan probeer ik het met desinfectie en dan de eerste druppel weg vegen ja! Kijk wel wat de waardes zijn. Merk dat ik eigenlijk het liefst thuis blijf op die dagen

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Oh oke dan probeer ik het met desinfectie en dan de eerste druppel weg vege ...
Kan je niet de dag ervoor als prikdag doen?

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Kan je niet de dag ervoor als prikdag doen?
Ik moet het doorsturen in de thuisprikken app direct naar het ziekenhuis. Op andere dagen kan ik niets invoeren helaas. Ik heb de rest van de zwangerschap twee vaste dagen wat mijn prikdagen zijn. Jullie niet? Ik ben er overigens ook niet heel blij mee hoor want binnenkort ook een bruiloft van mijn beste vriendin op de prikdag. Ook zo geen zin om dan met mijn setje daar te staan. Maarja er zijn ergere dingen😜

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet het doorsturen in de thuisprikken app direct naar het ziekenhuis. O ...
Heb je deze? Dan kan je onder die tab ook zelf waardes doorgeven of het nou je prikdag is of niet

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet het doorsturen in de thuisprikken app direct naar het ziekenhuis. O ...
Had ik laatst ook. Maar op mijn prikdag was ik de hele dag weg voor werk en super onhandig om te prikken. Dus heb ik de dag ervoor gewoon geprikt en de waardes genoteerd, en een dag later ingevuld🙈. Ik eet toch veel dagen redelijk hetzelfde qua ontbijt en lunch

2 maanden geleden

Reactie op Krsj1994x

Had ik laatst ook. Maar op mijn prikdag was ik de hele dag weg voor werk en ...
Dit doe ik ook wel eens. Vooral als ik in situaties ben met vreemde mensen en niet echt tijd heb om even weg te lopen en geen zin heb in vragen. Is tot nu toe maar 2x voorgekomen. Ik eet ook vrijwel elke dag hetzelfde dus of ik dan eens de woensdag doe ipv de donderdag, zal wel niet de grootste ramp zijn

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet het doorsturen in de thuisprikken app direct naar het ziekenhuis. O ...
Jaaa heb ik inderdaad ook maar stel je prikt de dag van tevoren en zet het in je notities zodat je het de volgende dag kan invoeren? Hier is t dinsdag en vrijdags via de app

2 maanden geleden

Thanks dames! Had ik zelf niet aan gedacht om gewoon een andere dag te prikken en die gegevens in te voeren. Inderdaad wat jullie zeggen, je let toch wel op je eten dus qua dag maakt het weinig uit. Geeft toch wat rust

één maand geleden

Hier inmiddels de insuline opgehoogd naar 8 EH in de avond en mijn nuchtere waarde is nu eindelijk al 2 dagen op rij onder de 5.3.

één maand geleden

Hier helaas toch vanaf vandaag toch starten met insuline omdat de nuchtere waarde tussen de 5.3 en 5.5 blijft. De waardes de rest van de dag zijn gelukkig wel goed. Nu kreeg ik alleen erbij te horen dat ik tot de bevalling dagelijks een dagcurve moet blijven prikken. Is dit bij jullie ook zo?

één maand geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier helaas toch vanaf vandaag toch starten met insuline omdat de nuchtere ...
Ja helaas bij mij ook zo, tot aan de bevalling 4x blijven prikken

één maand geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier helaas toch vanaf vandaag toch starten met insuline omdat de nuchtere ...
Ik denk om in de gaten te houden of je geen hypo's krijgt en insuline voldoende ingesteld is. Sterkte ♥️

één maand geleden

Hier helaas vorige week ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Diëtiste waarschuwde mij in eerste instantie dat als de nuchtere waarde elke keer zo is (5.3) dat ik dan toch medisch wordt en je aan de nuchtere waarde niet zoveel kan doen. Maar nu is die nuchtere waarde gelukkig elke keer goed (tussen de 4.1 en 4.6). Waarden door de dag heen zijn gelukkig ook goed. Voor nu geen verdere controle, behalve 1x in de week een dagcurve prikken. Lijkt erg weinig als ik dit zo lees bij jullie…