398 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Hier helaas vorige week ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes ...
1x per dag? Alleen wanneer je opstaat dan ? Voor je nuchtere waarden?

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Hier helaas vorige week ook te horen gekregen dat ik zwangerschapsdiabetes ...
Ik moet 3x in de week een curve (5x prikken op een dag) bijhouden. Mijn ochtend waarde ligt vaak rond de 5.3, maar de diëtiste en mijn verloskundigen zien daar geen problemen mee hoor.. toevallig vandaag met 34 weken nog een groeiecho gehad en hij loopt nog prima in z’n eigen curve (wel iets groter maar niet te).. dus je moet je vooral niet gek laten maken voor die grens rond 5.3.. maar 4.1 en 4.6 klinken echt meeeer dan prima, die waardes krijg ik echt niet hoor 🫣

één maand geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier helaas toch vanaf vandaag toch starten met insuline omdat de nuchtere ...
Oh heftig zeg dagelijks de curve bij houden🙈 Ik heb vorige week de opdracht gekregen van mijn diëtiste om echt meer normaal te eten. Want ik merkte dat ik steeds minder KHD ging eten voor goede waardes. Heb helemaal geen zin in medicatie. Nu eet ik “gewoon” 125 gram pasta/aardappels/rijst s’avonds en gaat eigenlijk ook prima gelukkig. Heb ook een groeiecho gehad en mijn babytje ligt onder het gemiddelde… volgt zijn eigen curve al vanaf de 20 weken echo

één maand geleden

Reactie op kirstenverkel

1x per dag? Alleen wanneer je opstaat dan ? Voor je nuchtere waarden?
Nee, 1x in de week een dagcurve. Dagcurve is 5x prikken op die dag.

één maand geleden

Reactie op plantje90

Ik moet 3x in de week een curve (5x prikken op een dag) bijhouden. Mijn och ...
Ik schrok er ook een beetje van toen ze het zei. Ze begon direct over een doorverwijzing en wou mij het liefst dat ik direct 2 dagen ging prikken en dan evalueren zodat ze mij dan snel kon doorverwijzen. Had op dat moment 3 dagen precies 5.3 geprikt. Ik dacht nog dat dit oké was, maar toen zei ze dus dat het eronder moest zitten en ook direct erbij dat je er niets aan kan doen. Terwijl nu ik ‘s avonds minder koolhydraten eet, die waarde dus wel echt gedaald is. Bij de evaluatie bevestigde ze ook dat het daardoor komt, dus vond het wel gek dat ze mij eerst wat angst had aangepraat dat je niets aan je nuchtere waarde kan doen maar dat ze later zegt dat je er toch wel iets aan kan doen. Misschien omdat die waarden nu zo goed zijn dat ik niet zo vaak hoef te prikken? Heb 4 dagen geprikt en geen enkele keer er boven uit gekomen. Alleen de eerste dag zat ie een keer met 7,7 op het randje.

één maand geleden

Reactie op plantje90

Ik moet 3x in de week een curve (5x prikken op een dag) bijhouden. Mijn och ...
Ik schrok er ook een beetje van toen ze het zei. Ze begon direct over een doorverwijzing en wou mij het liefst dat ik direct 2 dagen ging prikken en dan evalueren zodat ze mij dan snel kon doorverwijzen. Had op dat moment 3 dagen precies 5.3 geprikt. Ik dacht nog dat dit oké was, maar toen zei ze dus dat het eronder moest zitten en ook direct erbij dat je er niets aan kan doen. Terwijl nu ik ‘s avonds minder koolhydraten eet, die waarde dus wel echt gedaald is. Bij de evaluatie bevestigde ze ook dat het daardoor komt, dus vond het wel gek dat ze mij eerst wat angst had aangepraat dat je niets aan je nuchtere waarde kan doen maar dat ze later zegt dat je er toch wel iets aan kan doen. Misschien omdat die waarden nu zo goed zijn dat ik niet zo vaak hoef te prikken? Heb 4 dagen geprikt en geen enkele keer er boven uit gekomen. Alleen de eerste dag zat ie een keer met 7,7 op het randje.

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Nee, 1x in de week een dagcurve. Dagcurve is 5x prikken op die dag.
Oo ik dacht 1x per dag! Haha sorry!! Ik moet 3x per week

één maand geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier helaas toch vanaf vandaag toch starten met insuline omdat de nuchtere ...
Nee… ze volgen mij op via een app. Mijn nuchtere blijft te hoog ondanks 10IE dus ga nu naar 13IE. Als ie te hoog is dan moet ik hem wel de dag erna weer doen(nuchter doe ik dus eigenlijk elke dag nu). En dan 2x pw dagcurve

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Nee… ze volgen mij op via een app. Mijn nuchtere blijft te hoog ondanks 10I ...
Pff lijkt me wel confronterend dat je de insuline steeds verder naar boven moet bijstellen om je waardes omlaag te krijgen… hoe ver ben je ondertussen in je zwangerschap? Einde begint denk ik wel in zicht te komen toch?

één maand geleden

Reactie op plantje90

Pff lijkt me wel confronterend dat je de insuline steeds verder naar boven ...
Ik ben vandaag 36 weken, ik word over 2 weekjes ingeleid. Maar z’n groei gaat zo hard dat ik bang ben dat dit toch flink invloed heeft. Vind het echt heel vermoeiend dat het ondanks de continu verhogingen niks veranderd..

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Ik ben vandaag 36 weken, ik word over 2 weekjes ingeleid. Maar z’n groei ga ...
Oh ja dat balen zeg! Heel confronterend inderdaad dat je zo snel steeds meer insuline nog hebt. Ook gek idee dat de baby nog maar 2 weekjes in je buik zal zitten. Ik ben “pas” 32 weken maar echt nog niet klaar voor de geboorte. Hopelijk krijg je snel je waardes onder controle en heb je niet al te veel zorgen en stress er van de laatste weken

één maand geleden

Gisteren te horen gekregen dat ik zwangerschaps diabetis heb met 31.5 weken. Best spannend. Dus ik volg even mee.

één maand geleden

Hoihoi! Mag ik vragen wat jullie waardes waren? Ik heb net mijn waardes binnen. Nuchter 4.5, na 60min 9.8 en na 120 min 7.4. Ze zeiden dat het net kantjeboord was maar als ik overal lees lijkt 9.8 toch best te hoog te zijn?

één maand geleden

Reactie op BabyMamaJ

Hoihoi! Mag ik vragen wat jullie waardes waren? Ik heb net mijn waardes bin ...
Ik neem aan dat dit je waardes zijn na de suikertest? Ik weet niet precies wat dan de waarde na een uur zou moeten zijn, maar na 2uur moet je waarde lager dan 7,8 zijn. Deze waardes zijn anders dan wanneer je een dag curve op basis van je normale of aangepaste eetpatroon meet. Dan moet je waarde na een uur <7,8 en na 2uur <6,7 zijn. Dus vandaar dat hier vaak over iets lagere waardes leest.

één maand geleden

Reactie op plantje90

Ik neem aan dat dit je waardes zijn na de suikertest? Ik weet niet precies ...
Hoihoi! Ohja handig dat ik dat er bij zet haha! Jaa dit is na de suikertest vandaag

één maand geleden

Reactie op BabyMamaJ

Hoihoi! Mag ik vragen wat jullie waardes waren? Ik heb net mijn waardes bin ...
Dat is niet net kantjeboord hoor. Je hebt zwangerschapsdiabetes. Na 60 minuten had het onder de 7,8 moeten zijn en na 120 minuten onder de 6,7. Ook al zou je maar 0,1 erboven hebben gezeten dan was het al simpelweg te hoog geweest

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Dat is niet net kantjeboord hoor. Je hebt zwangerschapsdiabetes. Na 60 minu ...
Aaah jaa dat dacht ik zelf dus inderdaad ook! Op diagnostiek voor u lees ik dat die 2e onder de 10 moet zijn en de 3e prik onder de 7.8.. maar voor mijn gevoel is het gewoon echt te hoog

één maand geleden

Reactie op BabyMamaJ

Aaah jaa dat dacht ik zelf dus inderdaad ook! Op diagnostiek voor u lees ik ...
Ik zat er maar 0,1 naast (de waarden die ik noemden) en werd doorverwezen. Ik heb gelukkig mijn waarden goed onder controle zonder echt dieet te volgen (sinds week 30 moet ik alleen geen broodje shoarma eten 🙈)

één maand geleden

Reactie op newmommy😍

Ik zat er maar 0,1 naast (de waarden die ik noemden) en werd doorverwezen. ...
Oooo wel heel fijn dat je het goed onder controle hebt!! En dat broodje shoarma smaakt straks extra lekker!! Ik heb maandag een afspraak met de verloskundige (dit gesprek was met de receptioniste van de verloskundige) en dan wil ik er wel wat dieper op in gaan

één maand geleden

Reactie op BabyMamaJ

Hoihoi! Mag ik vragen wat jullie waardes waren? Ik heb net mijn waardes bin ...
Ik had na 2 uur een waarde van 8.9, toen zei ze aan de telefoon ook dat ik zw. Diabetes heb maar dat de waardes maar iets verhoogd zijn maar ik vind 8.9 ook redelijk hoog na 2 uur😅nu wel weer onder controle met een dieet tot nu toe