398 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Ben je sowieso dan hahaha. Hier nu 36+1 en nog steeds maar +5. Baby was afg ...
Haha ja klopt inderdaad, ook al dat vocht e.d meegerekend na de bevalling.. Dat is dan wel weer een voordeel van zwangerschapsdiabetes 😅

één maand geleden

Reactie op Kaastosti

Ja op de een of andere manier maakte het een gigantisch verschil, terwijl o ...
Ohhhhhh chocoswing!

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Pfoe nog even binnen blijven kleintje. Succes, hoe is t nu?
Ja wel oke. Onduidelijk wanneer ik zal bevallen. Ik moet in het zkh blijven met bedrust. Het kan morgen gebeuren maar ook pas over 4 weken. Ik mis mn gezin thuis. Dat vind ik het zwaarst mja.. het is niet anders.

één maand geleden

Reactie op AQ

Ja wel oke. Onduidelijk wanneer ik zal bevallen. Ik moet in het zkh blijven ...
Ahhh dat kan ik me voorstellen, wat lastig voor jullie :( Hopelijk blijft je kleintje nog eventjes binnen

één maand geleden

Zijn hier ook dames die in eerste instantie wel op koolhydraten/suikers reageren maar op een bepaald moment niet meer? Toen ik net bij de diëtist was geweest had ik nog wel een wat hogere bloedsuiker de eerste twee dagen. Met name na het ontbijt (havermout met fruit) en dan zat ik rond de 7,4-7,7. Maar met de dagen werd het steeds lager. Ik hoef nog maar 1x per week een dag curve te prikken, maar soms prik ik extra als ik twijfel of ik niet te veel koolhydraten heb gegeten. Vandaag voor het eerst uit eten geweest en door alle goede uitslagen dacht ik ‘ik probeer ook gewoon een radler en een ijsje, naast de saté met friet om eens te zien wat dit doet’. Ik had verwacht dat ie nu wel hoger zou zijn, maar hij was 4,3 een uur na het ijsje 🤔 Ik had toch zeker wel iets rond de 7 verwacht. Kan het zijn doordat je de rest van de week/tijd wel let op je voeding je dan ook beter gaat reageren als je dit soort maaltijden wel een keer eet? Of heb ik gewoon geluk gehad met deze ‘cheatmeal’ dat ik dit keer niet reageer?

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Zijn hier ook dames die in eerste instantie wel op koolhydraten/suikers rea ...
Heel interessant.. helaas ervaar ik dat zelf niet. Ik moet nog 3x per week een dag curve bijhouden en met wat dieet aanpassingen houd ik het binnen de marges, maar zit na een normale lunch of avondeten na 2uur wel ergens rond de 6-6.5, ik heb eigenlijk nooit waardes van 4 😅

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Zijn hier ook dames die in eerste instantie wel op koolhydraten/suikers rea ...
Kan het zijn dat je ziek was ten tijde van de glucosetest? Ik had dat namelijk achteraf gezien wel (ook ontstekingen als blaasontsteking kunnen van invloed zijn) en zodra de ziekte/ontsteking is opgelost waren mijn suikers weer goed. Dus het kan! Alleen kan het zo zijn dat je door vele vet en suikerst laat stijgt. Als je veel vetten eet, prik na 2 uur nogmaals. Dan zie je of je later ben gaan stijgen :) Vriend met diabetes heeft bijvoorbeeld met pizza dat hij door de vetten pas veel later reageert op de koolhydraten. Wil je zeker weten dat je goed ging na de maaltijd doe 2 prikmomenten (uur erna en 2 uur erna) dan zie je echt hoe je reageerde op de cheat maaltijd :)

één maand geleden

Reactie op Misty1995

Kan het zijn dat je ziek was ten tijde van de glucosetest? Ik had dat namel ...
Oh mmm op moment van de glucose test zat ik aan de antibiotica ivm een blaasontsteking. De dag erna werd ik wel gebeld door de huisarts dat het toch geen blaasontsteking was en ook moest stoppen met de antibiotica (beetje vaag verhaal), dus beetje discutabel of ik toen een blaasontsteking had… Dat 2 uur prikken na de maaltijd zal ik eens proberen, dankjewel!!

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Oh mmm op moment van de glucose test zat ik aan de antibiotica ivm een blaa ...
Hmm bijzonder inderdaad! Maar het kan dus wel als je ziek bent je suikers meer ontregeld zijn en eigenlijk de test invalide is. Blijf het in de gaten houden! Zou fijn zijn als je suikers zo goed blijven 💪💪

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Oh mmm op moment van de glucose test zat ik aan de antibiotica ivm een blaa ...
Zit nu te denken; doordat we uit eten waren, was het natuurlijk wel wat gespreid het eten en drinken. Het prikken was ongeveer 2 uur na de radler, 1,5 uur na de sate met friet en 1 uur na het ijsje. Dus dan zou je denken dat de boel wel op gang is gebracht qua vetten/suikers 🤔

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Zit nu te denken; doordat we uit eten waren, was het natuurlijk wel wat ges ...
Ik prik meestal even een minicurve, dus echt eens elke 45 minuten bijvoorbeeld. Weet je precies wat het doet. Het kan anders reageren maar je kunt nu ook gewoon prima reageren. Ik heb het zelf ook. Gisteren naar de McDonalds geweest en mn waarde is niet hoger geweest dan 6.4

één maand geleden

Reactie op Misty1995

Hmm bijzonder inderdaad! Maar het kan dus wel als je ziek bent je suikers m ...
Ja, sowieso super blij dat het zo goed gaat!! En ook fijn dat het er op lijkt dat ik toch af en toe een keer kan genieten van iets zoals een ijsje 👍

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Zit nu te denken; doordat we uit eten waren, was het natuurlijk wel wat ges ...
Klinkt als goed in de gaten gehouden 💪

één maand geleden

Reactie op Kaastosti

Ik prik meestal even een minicurve, dus echt eens elke 45 minuten bijvoorbe ...
Haaaa ik toevallig ook gister naar mcD geweest! Merk wel dat het bij mij laat piekt (piek was na de 2 uur) maar ook prima waardes. Fijn dat dit alsnog soms kan als uitzondering :) nog maar paar weekjes en dan geen vingerprikken meer 💪

één maand geleden

Hehe voelde mij al een beetje een loedermoeder dat ik dus soms wat dingen ‘probeer’. Blij te lezen dat ik niet de enige ben die dat doet 🤣

één maand geleden

Moesten jullie drankje drinken of prikken? Ik moest dit weekeind een dagcurve prikken, omdat ze dit vermoeden bij mij nu. Zit momenteel op 36 weken al. Haar buikomtrek was afwijkend en de echo's hiervoor zeiden ze al steeds dat ze week voor lag op de groei. Word nu al op 3200 gram geschat. Morgen worden de uitslagen besproken met de verloskundige ben wel benieuwd. Heb geen idee wat die waardes ook mogen zijn.

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Hehe voelde mij al een beetje een loedermoeder dat ik dus soms wat dingen ‘ ...
Oh nee hoor, ik zie het echt als een groot project. Ik mag van mezelf echt wel snaaien maar dan moet ik wel prikken. Ik heb een beetje de instelling dat het overal op kan reageren dus bij voorbaat dingen uitsluiten is voor mij niet zo handig. Zolang ik maar weet wat het doet, dan kan ik er wat mee

één maand geleden

Reactie op Misty1995

Haaaa ik toevallig ook gister naar mcD geweest! Merk wel dat het bij mij la ...
Ja! Bij mij piekte het ook later dan normaal idd. Had het er ook wel flink van genomen. Zelfs een milkshake gehad 🤭

één maand geleden

Reactie op plantje90

Heel interessant.. helaas ervaar ik dat zelf niet. Ik moet nog 3x per week ...
6-6,5 is dan toch goed? Ik mag overdags rond de 6 6.5 zitten...en daar zit ik ruim onder...heb voornamelijk nuchtere waardes op het randje van 5.3.... Of zit er dan nog zn verschil in kwa regio? Kom zelf uit de achterhoek

één maand geleden

Reactie op Patricia1507

6-6,5 is dan toch goed? Ik mag overdags rond de 6 6.5 zitten...en daar zit ...
Ligt er geloof ik aan of je 1 of 2 uur na de maaltijd moet prikken. Dat verschilt wel per ziekenhuis/dietist/verloskundige dacht ik, maar de streefwaarden verschillen niet. Dacht dat de standaard was: Nuchter onder de 5,3, 1 uur na de maaltijd onder de 7,8 en 2 uur na de maaltijd onder de 6,7. Wel eens gelezen dat het per regio verschilt hoe de glucosetest gedaan wordt en wat de uitslag moet zijn, maar weet niet precies hoe dat zit.