398 Reacties

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Ligt er geloof ik aan of je 1 of 2 uur na de maaltijd moet prikken. Dat ver ...
Dat zou betekenen dat ik nuchter te hoog zat en 2 uur na mn maaltijden wel gewoon goed. Maarja ga het morgen wel horen allemaal.

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Ligt er geloof ik aan of je 1 of 2 uur na de maaltijd moet prikken. Dat ver ...
Ahh oke..ja ik moet echt 1.5uur na de maaltijd prikken... Makkelijkste is gewoon overal t zelfde aanhouden🫣

één maand geleden

Reactie op Patricia1507

Ahh oke..ja ik moet echt 1.5uur na de maaltijd prikken... Makkelijkste is g ...
Ik moet ook anderhalf uur: Nuchter onder de 5.3 Na de maaltijd 7.0

één maand geleden

Reactie op Patricia1507

6-6,5 is dan toch goed? Ik mag overdags rond de 6 6.5 zitten...en daar zit ...
Jaa is ook prima, maar dan ben ik wel bewust bezig met mijn eten ;) kan dus helaas niet ff zomaar die extra koolhydraten hebben.. hier is ochtend waarde 5.3 de grens. Heb er wel eens overheen gezeten, vond de diëtist niet echt rampzalig.. al is ze voor de laatste weken wel iets strenger geworden, omdat je hormonen ook kunnen veranderen.. maar gelukkig prik ik alweer een aantal dagen rond de 5.1-5.3, het is binnen de marges dus ga me er verder ook niet druk over maken dat het dan op het randje is ;)

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Ahhh dat kan ik me voorstellen, wat lastig voor jullie :( Hopelijk blijft j ...
Ik zie zojuist in het geboorte topic dat je zoontje is geboren! Gefeliciteerd! Alles goed gegaan met het inleiden en de grote bink? Geniet ervan en hopelijk kun je ook weer gaan genieten van een normale maaltijd 😜

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Hehe voelde mij al een beetje een loedermoeder dat ik dus soms wat dingen ‘ ...
Zeker niet hoor! Je bent ook maar een mens.. en het moet vol te houden blijven. Sommigen hebben al sinds week 24 de diagnose. 16 weken zonder cheaten zou heeeeel respectvol zijn! En van 1x te hoog gaat je baby ook niet meteen last hebben. Denk aan moeders met HG welke willen eten maar het niet lukt door braken en misselijkheid en moeders met type 1 welke dag en nacht bezig zijn waardes normaal te houden. Zij willen ook het beste maar benoemen we ook niet als loedermoeders omdat het niet lukt. Dus af en toe genieten en zo kom je er ook achter of je waardes goed gaan op dat voedingsmiddel of niet :)

één maand geleden

Reactie op Kaastosti

Ja! Bij mij piekte het ook later dan normaal idd. Had het er ook wel flink ...
Haha als je het doe, doe het goed! Liever echt genieten en voor de rest prima waardes dan meerdere keren de craving denk ik dan maar!

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Ligt er geloof ik aan of je 1 of 2 uur na de maaltijd moet prikken. Dat ver ...
Volgens mij zeg je dit perfect! Nuchter te hoog kan je ook weinig aan doen behalve goed slapen en misschien schaaltje yoghurt voor slapen gaan. Maar komt niet omdat je iets fout doet!

één maand geleden

Reactie op Suzan86

Hehe voelde mij al een beetje een loedermoeder dat ik dus soms wat dingen ‘ ...
Zou me daar ook geen zorgen om maken! Bij mijn 1e zwangerschap was ik vanaf 24 weken mega streng. Geen enkel koekje, snoepje, chipje whatever gegeten tot de bevalling. Nu zwanger van de 2e en eet ik bijna dagelijks een boterham chocopasta (gaat gewoon goed) en regelmatig een blokje chocola of een koekje oid. Nu is het echt ook mentaal veel beter vol te houden en de baby wordt nog steeds goed qua groei geschat.

één maand geleden

Iemand tips voor lekkere receptjes voor lunch en diner? Merk dat ik elke week een beetje hetzelfde eet.. Nu ik bijna met verlof ga vind ik het wel leuk om nieuwe dingen uit te proberen! 🥰

één maand geleden

Reactie op Bloem99

Iemand tips voor lekkere receptjes voor lunch en diner? Merk dat ik elke we ...
Ik ga enorm lekker op deze salade! Watermeloen tomaat salade https://www.ah.nl/r/1198474

één maand geleden

Reactie op Bloem99

Iemand tips voor lekkere receptjes voor lunch en diner? Merk dat ik elke we ...
Qua lunch ben ik niet heel creatief.. eet meestal koolhydraat armer brood van de bakker met beleg. Qua avondeten kan ik stiekem nog best veel recepten die ik al vaker maakte eten maar dan met volkoren pasta of zilvervliesrijst.. wel iets minder qua hoeveelheid pasta/rijst wat ik voorheen deed.. en dan lekker veel groentes etc. Recepten waar ik goed op ga: - verse loempia’s (met zilvervliesrijst vellen en noodles) en qua vulling allerlei groentes en gegrilde kip. - kip hawaii: https://www.leukerecepten.nl/recepten/kip-hawai/ - melanzane met chipolata worstjes (maar kan ook vega): https://www.ah.nl/r/534878 - stuk quiche met volkoren bladerdeeg en een salade erbij ging laatst ook nog binnen de marges 😬: https://www.ah.nl/r/1190183

één maand geleden

Hoe gaat het met iedereen? :) Ik merk echt dat ik veel minder met de diabetes bezig ben (wat goed is want het leek wel een obsessie). Zitten nu in een verbouwing dus druk druk en dat zorgt er voor dat ik minder ruimte en tijd over heb om over de diabetes na te denken. Ik ben nu 35 weken zwanger en tijdens mijn laatste prikdag waren al mijn waardes in de 4! Heel onverwacht want ik was uit eten geweest en normaal als ik buiten de deur eet dan prik ik wel echt in de 6 of 7 mmol.

één maand geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoe gaat het met iedereen? :) Ik merk echt dat ik veel minder met de diabe ...
Wat fijn dat je er wat minder mee bezig bent! Ik ben 9 dagen geleden bevallen en de diabetes is meteen weg. Nu hopen dat dat zo blijft natuurlijk😀

één maand geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoe gaat het met iedereen? :) Ik merk echt dat ik veel minder met de diabe ...
Ik was ook precies benieuwd hoe het met iedereen gaat! Vooral omdat een aantal ook ingeleid gaan worden.. dat zal dus in de komende weken zijn gok ik? Hier is het nog steeds onder controle, moet nog wel opletten wat ik eet, maar waardes zijn goed stabiel en zelfs mijn ochtend waardes zijn deze week wat lager! Normaal zit ik echt tegen de 5,3 aan, nu zat ik weer eens op 4,9.. Ben nu ruim 36 weken ☺️

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Wat fijn dat je er wat minder mee bezig bent! Ik ben 9 dagen geleden bevall ...
Ja ik las dat je bevallen bent, nogmaals gefeliciteerd!! Hopelijk gaat het goed met jullie 🥰 Ook zo fijn dat de diabetes meteen weg is. Wat was het eerste wat je hebt gegeten zonder ergens op te hoeven letten? haha

één maand geleden

Reactie op plantje90

Ik was ook precies benieuwd hoe het met iedereen gaat! Vooral omdat een aan ...
Ja was een tijd zo actief in de topic dus was benieuwd hoe het met iedereen gaat nu. En wat fijn dat de ochtend waardes nu lager worden! Ook de laatste weekjes inzicht. Echt aftellen hè

één maand geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoe gaat het met iedereen? :) Ik merk echt dat ik veel minder met de diabe ...
Hier gisteren ballon gehad. Inmiddels 37w precies en 4cm ontsluiting. Gestart met oxitocine spannend of we vandaag ons mannetje gaan ontmoeten🩵

één maand geleden

Hier nogsteeds alles stabiel! Loop bij eigen verloskundige wat heel fijn is! 37+1 weken en met 40 weken pas spreken of inleiden nodig is in het ziekenhuis. Maar de kleine wordt gemiddeld geschat. Ook geen uitspatters in suikers. Bloeddruk goed. Dus nu voor mezelf nog geen indicatie in te moeten grijpen. Maar goed we moeten ook nog een aantal weekjes. Succes iedereen wie ingeleidt gaan worden ♥️

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Hier gisteren ballon gehad. Inmiddels 37w precies en 4cm ontsluiting. Gesta ...
Spannend!! Nou heel veel succes en hopelijk snel genieten van een gezonde zoon 💙