398 Reacties

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Hier gisteren ballon gehad. Inmiddels 37w precies en 4cm ontsluiting. Gesta ...
Ik ben heeeeel benieuwd hoe je het hebt ervaren! Ik hoop dat alles goed/fijn is verlopen..! En dat je je kleine vandaag in je armen mag sluiten 🙌 spannend zeg!!

één maand geleden

Volgende week woensdagavond moet wij ons melden om 20:00 uur in het ziekenhuis en krijgen dan een ballonnetje.. we moeten dan blijven en hopelijk is de dag erna 26 september onze zoon geboren 🩵

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Hier gisteren ballon gehad. Inmiddels 37w precies en 4cm ontsluiting. Gesta ...
Ooh spannend zeg! En hoe is het met je/jullie? Hoe heb je de inleiding ervaren? Hopelijk is alles goed met jullie ❤️

één maand geleden

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mijn zwangerschap. Maar ik vind het steeds moeilijk worden om niets lekkers te nemen, ik heb super goed opgelet afgelopen maanden. Maar de laatste week heb ik zoveel zin in iets lekkers/zoets, heeft er iemand een tip?

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Ik lees even mee. Ik heb precies hetzelfde. Ik heb ook ineens honger gevoel. Zal het komen doordat de baby nog flink groeit? Ik ben bijna 35 weken zwanger

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Schijnt normaal te zijn rond dat termijn had ik gelezen 🫣

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Ik heb zelf type 1. Ik eet eigenlijk gewoon alles. Ik gebruik daar dan wel weer insuline voor maar inpricipe zou je zou en dan wel wat lekkers kunnen nemen. Als je echt veel suikers achter elkaar zou eten of drinken dan gaat je glucose natuurlijk wel een hoge piek maken. Ik weet niet of je zo apparaat hebt gekregen voor je waardes te meten dan ka n je natuurlijk voordat je wat lekkers neemt even je glucose nakijken of die niet al hoog is op dat moment.

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Hai ik heb ook al vanaf week 24 zwangerschaps diabetes en in het begin hield ik me er heel streng aan en nam ik niks lekkers tussendoor. Maar nu inderdaad wat meer honger aan het krijgen en neem ik na het prikken na de lunch, mits mijn waardes rond de 5.5 zijn, wel wat lekkers bijvoorbeeld een koekje ofzo. Ik probeer niet meer zo heel streng te zijn voor mezelf, juist om het dan wat makkelijker vol te kunnen houden. De kleine was met de laatste groeiecho onder gemiddeld dus maak me niet zo heel veel zorgen

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Ik moet 3x per week een dag curve bijhouden, die zijn de laatste weken ook echt super netjes. Neem tegenwoordig wel iedere avond (2uur na avondeten) een stukje pure 75% chocolade en wat nootjes. En op niet prik dagen wil ik de laatste tijd nog wel eens mijn ogen dichtknijpen om een keer lekker buiten de deur te gaan lunchen of laatst bij de verloskundige een stuk roomboter cake met muisjes gegeten omdat 2 meiden uit mijn centering groep al bevallen zijn… Maargoed probeer me verder toch wel beetje in te houden tot de bevalling.. nog een paar weekjes te gaan 💪🏼💪🏼

één maand geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja ik las dat je bevallen bent, nogmaals gefeliciteerd!! Hopelijk gaat het ...
Hahaha een wit stokbroodje carpaccio, heeeerlijk. En toen we naar huis gingen door de mcdrive 😂😂😂😂

één maand geleden

Reactie op BoVanrijt

Hoi! Ik heb nu al 8 weken zwangerschapsdiabetes… zit nu in week 35 van mij ...
Ik wist wat de gevolgen konden zijn, mijn eerste zoontje moest een infuus in zijn schedeltje omdat z’n suiker niet omhoog ging.. dat maakte het voor mij heel makkelijk nu

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Hahaha een wit stokbroodje carpaccio, heeeerlijk. En toen we naar huis ging ...
Heerlijk!! Ik kan niet wachten om chocolade pepernoten te eten😂 en dan vooral even onbeperkt hahaha

één maand geleden

Reactie op Suzi98

Ik wist wat de gevolgen konden zijn, mijn eerste zoontje moest een infuus i ...
Oh jeetje dat lijkt me best heftig. Kwam dat toen omdat je suikerwaardes tijdens de zwangerschap te hoog waren? Of weet je überhaupt waardoor dat kwam?

één maand geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoe gaat het met iedereen? :) Ik merk echt dat ik veel minder met de diabe ...
Hier alles goed! Waardes blijven mooi laag en kan redelijk veel buiten het dieet eten zonder te hoge waardes dus dat is fijn. Ben pas 34 weken dus heb nog even te gaan 😊

één maand geleden

Reactie op Girl Mom

Ooh spannend zeg! En hoe is het met je/jullie? Hoe heb je de inleiding erv ...
Het was pittig. Ballon deed z'n werk maar 36u na de ballon niet verder gekomen dan 6cm ontsluiting. Hartslag ging teveel omlaag dus uiteindelijk is ons zoontje vannacht om 3u20 geboren na een spoed keizersnede. Hij weegt 2915gram en is 49cm. Iets groter dan gemiddeld op deze termijn maar het is lang tenger mannetje.

één maand geleden

Reactie op mamainspe24

Het was pittig. Ballon deed z'n werk maar 36u na de ballon niet verder geko ...
Jeetje klinkt als een uitputtende bevalling.. maar fijn dat hij gezond ter wereld gekomen is! 💙 Succes met het herstel van je keizersnede en veel geluk met je kleine.

één maand geleden

Reactie op plantje90

Jeetje klinkt als een uitputtende bevalling.. maar fijn dat hij gezond ter ...
Was pittig inderdaad. Herstel is ook pittig. Maar we zitten helemaal in onze blauwe bubbel 🩵

23 dagen geleden

Ik heb vanmorgen een groeiecho gehad in het zieke ziekenhuis. Mijn waardes zijn de laatste weken echt super goed. Prik bijna altijd in de 4 of 5 en heel soms begin 6 mmol. Ik voel dus meer vrijheid in mijn dieet en weeg niet meer elke maaltijd mijn koolhydraten af. Ook gun ik mezelf vaker een koek of chips, want als de waardes goed zijn dan mag het gewoon toch? Dan ben ik gewoon een “normale” zwangere in mijn beleving haha. Mijn baby volgde tot 32 weken zijn eigen curve van P17. Klein baby’tje voor iemand met zwangerschapsdiabetes. Nu is hij uit zijn curve gestapt en flinke gegroeid de afgelopen 4 weken. Nu is zijn buikje P60 en hoofd en beentjes P40. In het ziekenhuis zeide ze dat in moet overleggen met verloskundige of eventueel diëtiste wat te doen want als ze lijn zo doorzet dat groeit hij heel hard nog de komende weken. Ik sta er zelf heel nuchter in en ben juist blij dat hij wat is aangekomen en ik zie totaal geen reden om te overleggen want P40/P60 is in mijn beleving hartstikke netjes. Ik snap ze wel maar gezien mijn goede waardes zie ik geen reden om weer strenger te diëten. Er is geen vervolg echo/afspraak gemaakt en zie over twee weken pas weer de verloskundige dus we zien het wel :) Hoe gaat het met jullie? Laatste loodjes allemaal!😃

23 dagen geleden

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapssuiker heb. Waardes waren niet schokkend hoog, 1x waarde van 6.9 2 uur na het eten en savonds na het eten van een friet speciaal waarde van 8.0 2 uur daarna. De rest was allemaal netjes. Moet helaas toch aan het suiker vrije dieet en heb er moeite mee omdat al mijn cravings laatste weken zoet waren. Ik hoef gelukkig niet naar de gynaecoloog ervoor en geen controle in het ziekenhuis maar kan bij de verloskundige praktijk blijven. Ik merk dat ik vooral s avonds honger heb en normaal pakte ik schaaltje chips omdat ik daar zin in had maar ik heb geen idee wat ik nu s avonds kan snacken. Yoghurt komt mijn neus uit als ik dat ook savonds moet eten en heb al vaak 2 stukt fruit op wat de max is dus ook dat valt af. Hoe doen jullie dit? Hoe streng zijn jullie met het dieet? Wat eten jullie zoal op een dag?

23 dagen geleden

Reactie op Abietje

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapss ...
Een stukje pure chocolade helpt bij mij heel goed. Hou ik normaal niet zo van, maar mn waarde schieten er niet zo van omhoog en 1 stukje is ook echt genoeg. Hoe puurder hoe minder suikers. Zou gaan voor minimaal 70%