398 Reacties

23 dagen geleden

Reactie op Abietje

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapss ...
25 gram chips snack ik wel s’avonds. Maar noten zijn ook goed! Of pelpinda’s. Ik ben ook niet zo van yoghurt s’avonds of een cracker met kaas, dan at ik liever niets. Of groentes zoals paprika, komkommer en worteltjes dippen in heksenkaas vond ik ook wel een “gezellig” alternatief

23 dagen geleden

Reactie op Abietje

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapss ...
Ik eet nu standaard 2 uur na avond maaltijd een stukje pure 75% chocola en neem een goeie hand ongezouten notenmix daar ga ik qua waardes (moet ook nog prikken voor ik naar bed ga) gelukkig goed op 🙃

23 dagen geleden

Reactie op Abietje

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapss ...
Ik kan chips eten dus dat eet ik wel eens. Voor de grote honger vind ik gekookte eieren ook lekker. En verder idd wel crackers en fruit

23 dagen geleden

Thnx voor de tips! 😊

23 dagen geleden

Reactie op Abietje

Hier ook te horen gekregen met 34 weken dat ik toch iets van zwangerschapss ...
Je kan ook een borrel plankje maken met oa: kaas, worst, augurk gerold in een plakje kipfilet/boterhamworst, nootjes.

23 dagen geleden

Reactie op Suzan86

Je kan ook een borrel plankje maken met oa: kaas, worst, augurk gerold in e ...
Oeh dat klinkt ook goed!

23 dagen geleden

Hoi Dames, Even een ander vraagje; we worden als het goed is allemaal ingeleid toch en ter observatie 12 tot 24 uur na de geboorte blijven.... Nu was mijn vraag, wat nemen jullie allemaal mee in jullie ziekenhuis koffer? Zowel voor jezelf als voor de kleine dan. Ik ben aan de ene kant bang dat ik te weinig bij heb, en dan weer bang dat ik teveel bij heb 😅

23 dagen geleden

Reactie op Girl Mom

Hoi Dames, Even een ander vraagje; we worden als het goed is allemaal ingel ...
Hee! Ik word niet ingeleid en ik moet alleen blijven als de baby toch te groot blijkt oid. Maar ik hou wel een beetje rekening met even blijven. Ik heb dit: Baby: 3 setjes 50 3 setjes 56 Cordring Maxi cosi Voetenzak Jas Sloffen Mezelf: Hemd om in te bevallen 2x schone kleding Shampoo, tandenborstel, tandpasta Pyjama 2x Lange oplader Partner: Schone kleding Snacks Ik vergeet vast wat wat wel in de tas zat maar ik hou er echt niet zo van om veel spullen te sjouwen. Dat vond ik de vorige keer heel onhandig. En als ik echt langer moet blijven, haalt mn partner wel even spullen op die ik nodig heb 😁

22 dagen geleden

Reactie op Girl Mom

Hoi Dames, Even een ander vraagje; we worden als het goed is allemaal ingel ...
Mijn eigen verloskundige geeft aan dat doordat ik alleen dieet heb ik niet ingeleidt hoef te worden. Ook hoeft baby niet geobserveerd te worden als deze niet te klein is volgens haar. Ik mag als alles goed lijkt gewoon na 2 uur naar huis. Dus ligt aan je verloskundige/ziekenhuis en de eigen omstandigheden ;) Ik neem 2 setjes mee. Ook als ik langer zou moeten blijven zou ik dit doen. Partner kan des noods in uurtje heen en weer om meer te halen als dat nodig is.

22 dagen geleden

Reactie op Misty1995

Mijn eigen verloskundige geeft aan dat doordat ik alleen dieet heb ik niet ...
Wat fijn dat je bij je verloskundige kan blijven! Ik moet savonds insuline spuiten dus ik sta onder controle van de gynecoloog en moet ingeleid worden. Ook moet de kleine minimaal 12 tot 24 uur blijven ter observatie. Ik vind het allemaal heel spannend en ben bang dat ik niet genoeg meeneem naar het ziekenhuis. Mijn man kan niet autorijden en we hebben geen backup. Dus vandaar mijn vraag 😊

22 dagen geleden

Reactie op Girl Mom

Wat fijn dat je bij je verloskundige kan blijven! Ik moet savonds insuline ...
Is ook logische vraag! Zouden ze in het ziekenhuis ook geen backup hebben qua kleding? Geen idee eigenlijk.. maar snap goed dat je dan zat setjes mee wil Gelukkig neemt babykleding niet de meeste ruimte in beslag!

22 dagen geleden

Was echt even heeeel verbaasd.. Kon het niet laten om een mcflurry (twix) te eten.. 2 uur later geprikt en een waarde van 5.0?! Als ik dat eerder had geweten.. 🙈

13 dagen geleden

Hallo dames, hoe vordert het hier? Ik ben gistermiddag bevallen van een gezonde zoon met 39+2 hij woog heel netjes 3239 gram en helemaal gezond ☺️ dieet volgen en curves prikken heeft dus gelukkig goed uitgepakt 😁 nu mag ik mij weer lekker uitleven op de beschuiten met muisjes 🥳

13 dagen geleden

Reactie op plantje90

Hallo dames, hoe vordert het hier? Ik ben gistermiddag bevallen van een gez ...
Gefeliciteerd! Alles goed met jullie?

13 dagen geleden

Reactie op plantje90

Hallo dames, hoe vordert het hier? Ik ben gistermiddag bevallen van een gez ...
Wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd, hopelijk gaat het goed met jullie 🥰 Heerlijk aan de beschuitjes haha, ook al andere cravings op waar je naar uit keek? Hier alles oké, het lijkt er bij sterk op dat de diabetes “minder” is geworden bij mij in het einde vd zwangerschap. Kan meer eten en toch goed prikken dus ben al een beetje aan het genieten van lekkere dingen. Bijna 38 weken dus nog max 2 weken voor ik onze zoon ga ontmoeten. Ben benieuwd! Wat voor snacks heb jij gegeten voor/tijdens de bevalling?

13 dagen geleden

Reactie op wondertje_1989

Wat een mooi nieuws! Van harte gefeliciteerd, hopelijk gaat het goed met ju ...
Nee valt nog mee. Gisteren einde middag bevallen in het ziekenhuis en konden daar nog een avondmaaltijd krijgen dus dat maar gedaan voor het gemak. Thuis wel een zak chips geopend maar vandaag staat er sowieso een croissantje met hagelslag, snackbar vanavond en mijn moeder neemt straks vlaai uit Limburg mee 😋 Ik had niet echt super gezonde snacks mee (cup a soup, sultana’s, ongezouten noten met cranberry’s) alleen echt helemaal niets gegeten 😂 weeen begonnen gisterochtend rond 6/7 uur, toen ontbeten met broodje spek en ei, maar dat kreeg ik niet eens helemaal naar binnen omdat die weeen soms niet prettig waren. Uiteindelijk was ik om iets over 2 in het ziekenhuis met al 9cm ontsluiting en om 15:38 is onze zoon geboren 😅 ging opeens allemaal erg snel dus was niet meer echt bezig met eten 😝