398 Reacties

2 maanden geleden

Goed nieuws hier! Ik heb de test thuis herhaald en ik zit weer helemaal goe ...
Zo dat zijn goede waardes inderdaad! Zo zie maar altijd luisteren naar je gevoel. Hopelijk luisteren ze naar je

2 maanden geleden

Nou ik heb net best onverwachts 8.9 geprikt 😮 dus ik heb het wel degelijk. En dat terwijl ik alles had afgemeten en mijn lunch 45 koolhydraten had.

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Nou ik heb net best onverwachts 8.9 geprikt 😮 dus ik heb het wel degelijk. ...
Balen zeg :( Wat had je qua eten? Goed bijhouden waar je zo heftig op reageert

2 maanden geleden

Balen zeg :( Wat had je qua eten? Goed bijhouden waar je zo heftig op reag ...
Ja ik had brood op. Terwijl ik sinds ik “dieet” altijd volkoren crackers eet. En ook geen groenten voorafgaand de maaltijd. Dat doe ik eigenlijk dus sinds het dieet ook altijd, rauwe komkommer en paprika. 3 sneetjes volkoren brood, 2 met vleeswaren en 1 met gebakken ei. En zo hoog, ik schrok ervan. Wel een eye opener want ik kreeg wat lakse gedachten. Maargoed het betekent ook dat ik de komende maanden dus blijkbaar wel streng moet zijn met het dieet.

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja ik had brood op. Terwijl ik sinds ik “dieet” altijd volkoren crackers ee ...
Ja precies en als het hoog blijft misschien even tussendoor met dietiste sparren of je 2 boterhammen of koolhydraatarme boterhammen kan eten. Ik mocht zelf maar 2 boterhammen per keer in het dieet en dat was toen mijn lichaam ontregeld was ook de max. Soms is het ook even ontdekken wat wel en niet voor je werkt uiteraars

2 maanden geleden

Bij mij was het vorige week ook helaas raak (ben in verwachting van een tweeling). Sinds gisteren heb ik m'n bloedglucose meter binnen en maar blijven prikken. Woensdag heb ik een afspraak met de diëtist en voor de rest weet ik 't ook allemaal niet.

2 maanden geleden

Ik snap je helemaal! Ja klopt 130 per maand.. maar de rust ervan vind ik er ...
Ik heb dit ook. Ik heb een soort prestatiedrang ofzo, waardoor ik dagen slecht slaap en me druk maak (blijkbaar) en bam. Test te hoog. Thuis kan ik wel echt alles eten. Ik heb net Chinees gegeten en als er iets suikerrijk is.. 6.1 op zn hoogst tot nu toe.. 🤷

2 maanden geleden

Ik heb vrijdag mijn suikertest gehad, helaas was mijn bloedsuiker na 120min 9.3 Ik zal morgen wel gebeld gaan worden door mijn verloskundige met de mededeling dat het te hoog was. Vandaag zelf alvast een dagcurve bij gehouden, maar volgens mij zijn er geen afwijkende waarde te zien. Willen jullie even mee kijken?

2 maanden geleden

Reactie op Mamavanéén

Ik heb vrijdag mijn suikertest gehad, helaas was mijn bloedsuiker na 120min ...
Ik moet 2 uur na de maaltijden prikken. Misschien kun je dat proberen. Overigens lees ik verschillende priktijden online en op het forum dus een gesprek met een dietist zal je veel duidelijkheid geven

2 maanden geleden

Ohh hier stond in de richtlijnen dat hij nuchter onder de 5.3 moest zijn en 1 uur na de maaltijd onder de 7.8 Ik zal vandaag eens 2 uur na de maaltijd gaan prikken, kijken of die dag ook binnen die waardes blijft. Dankjewel ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Mamavanéén

Ohh hier stond in de richtlijnen dat hij nuchter onder de 5.3 moest zijn en ...
Hai en het is beter om 2 uu na je laatste hap te gaan prikken ipv na je start van het eten,

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Hai en het is beter om 2 uu na je laatste hap te gaan prikken ipv na je sta ...
Dat verschilt ook echt per regio of zelfs persoon. De ene internist zegt hier na de start van je maaltijd en de andere als ie op is :)

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Dat verschilt ook echt per regio of zelfs persoon. De ene internist zegt h ...
Oh echt , ook al zo raar.. dat kan zo ook alweer een half uur schelen. Gek he al die afwijkende adviezen bij de profs je zou toch zeggen dat het overal hetzelfde zou zijn

2 maanden geleden

Ik heb zometeen mijn 1e afspraak bij de gynecoloog en ook mijn 1e groei echo na de diagnose, zo spannend. Mijn waardes zijn meestal wel goed alleen de nuchtere waardes blijven 5.2 / 5.3 of 5.4 😔

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Oh echt , ook al zo raar.. dat kan zo ook alweer een half uur schelen. Gek ...
Dat zou oprecht wel het handigst zijn :) Een half uur kan bij mij echt wel veel verschil maken

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik heb zometeen mijn 1e afspraak bij de gynecoloog en ook mijn 1e groei ech ...
Zijn dat geen goede waardes dan?🫣

2 maanden geleden

Reactie op AQ

Zijn dat geen goede waardes dan?🫣
Ja ze zitten tegen het randje aan, hij mag 5.3 zijn. Het ligt aan de diabetesverpleegkundige wat hiermee te doen, kan zijn dat ze niks doen maar zou ook insuline kunnen worden

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Oh echt , ook al zo raar.. dat kan zo ook alweer een half uur schelen. Gek ...
Net internist gesproken welke ook aangeeft dat de waardes van de zwangerschapsdiabetes afgelopen jaren steeds strenger zijn geworden. Kan zijn dat ene ziekenhuis van een onderzoek uitgaat en de andere van een nieuwe onderzoek?

2 maanden geleden

Net internist gesproken welke ook aangeeft dat de waardes van de zwangersch ...
Oh echt? Ik zou het niet weten eigenlijk maar vind het een beetje vreemd dat ze niet 1 lijn trekken 🤔

2 maanden geleden

Ik moet een uur na het eten prikken, ik lees hier veel mensen die na 2 uur prikken. Zijn er wel mensen die na een uur moeten prikken?