398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ja ze zitten tegen het randje aan, hij mag 5.3 zijn. Het ligt aan de diabet ...
Ohh in mijn boekje staat 6.1. Heb volgende week pas afspraak bij diabetesspreekuur

2 maanden geleden

Reactie op Ikkin

Ik moet een uur na het eten prikken, ik lees hier veel mensen die na 2 uur ...
Ik moet ook 1 uur na het eten prikken en moet dan onder de 7.8 zitten

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Oh echt? Ik zou het niet weten eigenlijk maar vind het een beetje vreemd d ...
Is ook vreemd hoor! Maakt het allemaal heel onrustig en verwarrend..

2 maanden geleden

Reactie op Imke0730

Ik moet ook 1 uur na het eten prikken en moet dan onder de 7.8 zitten
Ja ik ook onder de 7,8

2 maanden geleden

Ik test wel vaker dan 3x per dag, om te kijken wat wel en niet kan. Laatst 2 suikervrij bolletjes ijs, na 2 uur was mn suiker prima. Ik denk dat je zelf een beetje moet experimenteren anders ontzeg je jezelf voor allerlei dingen die eigenlijk prima kunnen

2 maanden geleden

Net internist gesproken welke ook aangeeft dat de waardes van de zwangersch ...
Hoe was het gesprek gegaan?

2 maanden geleden

Reactie op Ikkin

Ik test wel vaker dan 3x per dag, om te kijken wat wel en niet kan. Laatst ...
Welk ijs is dat dan als ik mag vragen? Er zullen inderdaad heel veel producten wel kunnen of mogen of speciaal voor diabeten zijn, maar het is echt een hele puzzel en zoekwerk, tenminste zo ervaar ik het dan ;)

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Welk ijs is dat dan als ik mag vragen? Er zullen inderdaad heel veel produ ...
Dat hebben ze hier bij de ijsboer zelf, ligt niet in de vitrine maar kan je naar vragen. Zeker de moeite waard om dit te vragen als je bij een ijsboer bent! Hier is hij erg lekker en hebben ze keuze uit de smaken aardbei en chocola

2 maanden geleden

Reactie op Ikkin

Dat hebben ze hier bij de ijsboer zelf, ligt niet in de vitrine maar kan je ...
Zo goede tip en zeker met de aankomende dagen 😅 dank je wel

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Hoe was het gesprek gegaan?
Niet zo best. 10 minuten telefonisch consult. Ze willen niet opnieuw testen en willen dat ik alsnog alles bijhoudt en het dieet. Ook willen ze dat ik in volgende zwangerschap met 14 weken en 24 weken wederom getest wordt. Oftewel: ze blijven er van uit gaan dat ik het heb. Morgen met gynaecoloog een fysiek consult waarin ik een second opinion ga eisen als ik niet terug mag naar eigen verloskundige. Ik heb ook geuit dat ik het ziekenhuis erg onpersoonlijk ervaar (alles behalve verloskundige verloopt telefonisch of via e-consulten, ik heb elke afspraak andere personen met andere meningen) waarop ze antwoordde dat dat komt door drukte. Ik snap dat het druk is maar helaas heb ik geen goede ervaring met hoe alles loopt. Hopen dat ik me morgen meer gezien/gehoord voel :) Ik vond mijn eigen verloskundige heel persoonlijk en fijn dus hoop na morgen hier terug te kunnen ✨

2 maanden geleden

Ik meld mij hier (helaas) ook. Helaas zijn mijn nuchtere waardes steeds te hoog (6,4 gemiddeld). Ik heb pcos en ben hier bekend mee. Overdag gaat het wel goed. Vandaag prik instructies gehad voor insuline voor in de avond. Ben benieuwd hoe het dan gaat. Heb vooral moeite met het feit dat je nu al medisch bent en helemaal wordt overgezet van de verloskundige naar de gynaecoloog. Hoe ervaren jullie dat? Lijkt mij een stuk minder persoonlijk.

2 maanden geleden

Niet zo best. 10 minuten telefonisch consult. Ze willen niet opnieuw testen ...
Ah wat balen dat je je niet gehoord voelt. Hopelijk morgen meer geluk! Ik hoop eigenlijk ook nog steeds terug te kunnen/mogen naar verloskundige. Als het onder controle is dan mag dat volgens mij. Succes morgen!

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ah wat balen dat je je niet gehoord voelt. Hopelijk morgen meer geluk! Ik h ...
Klopt! Zou fijn zijn he!! Dat klinische ga ik niet zo lekker op..

2 maanden geleden

Er is mij gezegd een test te moeten doen omdat mijn buik iets groter is dan gemiddeld. Ik ga het niet doen want vind het echt onzin heb geen enkel symptoom en ben echt doodsbang voor bloedprikken. Mijn vorige kindje zeiden ze zeeeeker 4kilo en is geboren met 3kilo dus vertrouw het ook allemaal gewoon voor geen meter wat ze zeggen qua groei….

2 maanden geleden

Klopt! Zou fijn zijn he!! Dat klinische ga ik niet zo lekker op..
Ik vind het wel bizar hoe verschillend hiermee omgegaan wordt... Ik houd nu 3x per week een dagcurve bij ivm zwangerschapsdiabetes, en ja heel af en toe schiet ik erboven.. maar tot dusver vind de diëtiste het nog niet schokkend en loop ik nog gewoon bij mijn eigen verloskundige. Vandaag een groeiecho gehad, buikomtrek is wel aan de hoge kant, maar binnen de marges. Daarnaast heeft ie ook lange benen dus is wel in balans ;).

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Ik vind het wel bizar hoe verschillend hiermee omgegaan wordt... Ik houd nu ...
Ja vind ik ook! Wij hebben vandaag echo gehad. Alles was qua groei gemiddeld behalve buikomvang, was p70. Alles zit in een nette groeicurve en binnen de lijntjes. Voorgaande echo's was buikomvang ook ietsjes verhoogd maar netjes binnen de lijntjes. Dus gevraagd naar eigen verloskundige terug te mogen gezien suikers 0 afwijken en alles goed gaat. Als volgende echo goed is, mogen we terug naar eigen verloskundige. Kreeg nog wel even de opmerking mee dat mijn suikers goed moeten blijven terwijl ik net het hele verhaal had verteld van de ogtt die ik nagebootst heb en mijn goede waardes. 0x te hoge suikers gehad. Zelf aangegeven ondanks dat ik weet dat ik geen zwangerschapsdiabetes heb dat ik alsnog netjes 2x per week curve bij blijf houden. Lijkt me dan ook sterk dat nu opeens mijn suikers te hoog worden en mijn baby binnen 2 weken bizar gaat groeien 😂 met ook nog de opmerking dat als de buikomvang te groot is, ik eerder ingeleid zou moeten worden. Terwijl alleen een buikomvang van p70 echt niet voldoende aanleiding is voor mij om met 39/40 weken in te gaan leiden (ben zelf verpleegkundige). Ik ga pas over inleiding nadenken rond 41 weken. Heel bizar hoe graag ze me in het ziekenhuis willen houden 😂 Maar goed soms moet je ja en amen zeggen om hetzelfde doel te bereiken. Over 2 weken mag ik dus afhankelijk van echo terug naar eigen verloskundige.

2 maanden geleden

Ja vind ik ook! Wij hebben vandaag echo gehad. Alles was qua groei gemidde ...
Nou hopelijk is je echo goed en kun je weer terug!! 🤞🏼 Ze doen net alsof het een cadeau is om te leiden. Alles behalve, zit ik ook echt niet op te wachten hoor en al helemaal niet bij alleen een te grote buikomvang! Ik had vandaag een belafspraak met de internist en vertelde haar ook dat ik op een niet-prik-dag dus ineens zo een hoge waarde had van 8.8mmol. Ze was totaal niet onder de indruk😂 ze zei ook dat alleen prikken op de prikdagen voldoende was en dat ik moest vertrouwen op het dieet. Persoonlijk vind het idee wel vervelend dat ik dus zonder te weten 8.8mmol 2uur na een maaltijd kan hebben maar omdat ik niet prik, het niet weet. Maarja toch proberen de controlfreak in mij uit te zetten

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Nou hopelijk is je echo goed en kun je weer terug!! 🤞🏼 Ze doen net alsof ...
Houd je vast aan het idee dat te hoog buiten zwangerschap anders is dan in zwangerschap. Ter vergelijking heb je pas diabetes buiten zwangerschap bij een glucosetest vanaf 11 na 2 uur. In zwangerschap al 7,8. Daarbij mag een gezond persoon echt wel tot de 9 komen. Als je maar snel genoeg weer zakt ♥️ en een keer heeft je baby echt geen last van hoor! Maar als je voor jezelf gewoon goede maaltijden vindt waarvan je niet te veel stijgt, kan je dat de rest van je zwangerschap meenemen. Ik heb een keer een bloedsuiker test gedaan na pizza (buiten zwangerschap, gezond lijf) en kwam tot de 10. De waardes binnen zwangerschap zijn steeds strenger geworden. Ik vind het echt bizar dat ene ziekenhuis er zo autistisch mee om gaat en de ander veel losser. Volg je eigen gevoel daar ook in. Als.jij het prettig vindt te checken gewoon lekker doen. Vingerprikjes kunnen geen kwaad en naderhand weet je donders goed hoe je op wat reageert 💪

2 maanden geleden

Ha dames, hier nu helaas de diagnose ook gehad. Bij kindje 1 had ik het ook vanaf 24w, hij woog 3710g bij geboorte en zat vast met schouder. Na bevalling had hij ook mega veel last van hypo’s waardoor hij een infuus moest en we 5 dagen moesten blijven… dit alles terwijl mijn waardes met dieet prima waren! 2e kindje vorig jaar geen zwsdiabetes, zij woog 2980gr. Heel verschil 😅 Nu dus met 16 en 24 wk OGTT gedaan die perfect waren. Groeiecho met 28wk liet ineens een P93 kindje zien met P95 buikomvang…. Dus op eigen verzoek weer OGTT gehad en helaas zijn de waardes omhoog geschoten. Balen met dat termijn nog! Nu begonnen met dieet, dat gaat goed, waardes onder controle alleen de nuchtere blijft hoog, ondanks dat ik niks meer eet na avondeten. Morgen eerste afspraak bij de gyn.

2 maanden geleden

Dit kindje wordt nu dus overigens 4+ kg geschat met 40w. Ivm de schouderdystocie van de eerste zal er dus een inleiding komen met 38w als kindje zo groot blijft..