398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Wat zijn jullie ervaringen als de nuchtere waarde regelmatig iets verhoogd ...
Ik heb afgelopen week een paar keer ochtend waarde van 5.4 gehad.. ik maakte me er zelf wel beetje zorgen over of dit erg was, maar de diëtiste zei dat dit niet zo’n ramp was zolang de rest van de waardes maar zo stabiel mogelijk is. Daarnaast kan het apparaat natuurlijk ook altijd een prikafwijking hebben dus daar ga ik dan maar vanuit 😜 gelukkig zat ik vanmorgen opeens weer op 5.3 wat binnen de marge is ☺️

2 maanden geleden

Reactie op Bloem99

Hee Dames, Is het een idee om lekkere en suikervrije (/koolhydraatarme) tu ...
Ik eet ook gewoon regelmatig 2x fruit op een dag! Probeer dan wel fruit bijv. 2 uur na ontbijt of lunch na het prikken te nemen, dan verdeel ik het ook tussen ontbijt en lunch of lunch en avondeten. Ik neem dan bijv. 2 kiwi’s of een banaan (wat bij mij prima kan qua waardes na lunch of avondeten). Afgelopen week juist bakje aardbeien of frambozen gegeten. Verder handje ongezouten noten (mix van AH met amandelen, hazelnoten, walnoten en paranoten). Als mijn waarde na het avondeten goed is dan gun ik mijzelf een blokje 75% chocolade, ik moet ook voordat ik ga slapen nog een keer prikken en zit dan ook nog goed qua waardes dus dat kan ook 😀 Verder de gebruikelijke snacks: snoeptomaatjes, paprika, komkommer, wortels.

2 maanden geleden

Samenvatting: het lichaam is en blijft raar! Maar dat maakt het ook zo last ...
Dit is absoluut waar! Bijzonder wel weer.

2 maanden geleden

Reactie op Ikkin

Ik moet een uur na het eten prikken, ik lees hier veel mensen die na 2 uur ...
Ik zit er weer tussenin, ik prik op 1.5 uur

2 maanden geleden

Ja mijn tussendoortjes ook altijd 2 uur na de maaltijd en 1,5u (minimaal) voor de maaltijd. Een heel geplan 😵‍💫 Maar pakken jullie ook wel eens een minder gezond tussendoortje wat wel max 15koolhydraten is? Bijv. kleine zakje naturel chips of een mini cornetto of 50gram schepijs Ik namelijk wel anders hou ik het niet vol hoor 🙈 Mijn diëtiste had ook benoemd dat het wel eens mocht. Voel me alleen zo schuldig daarna maar altijd dat gezonde vind ik echt moeilijk. & moeten jullie de waardes ook een app doorsturen naar het ziekenhuis? Of alleen voor jezelf/dietist bij houden?

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja mijn tussendoortjes ook altijd 2 uur na de maaltijd en 1,5u (minimaal) v ...
Ja! Ik eet ook ongezonde dingen soms. Ik prik altijd wel even een paar keer extra. Het kan maar zo dat iets ineens niet meer kan. Het schijnt ook dat je waardes in deze fase van de zwangerschap nog wel eens wisselen. Ik heb de thuismetenapp idd. Dat is ook het enige wat ik heb, verder geen contact met een diëtist. Ik ben wel langs een diëtist geweest tijdens mijn vorige zwangerschap maar dat was eenmalig, en eerlijk? Ik ben vorig jaar april bevallen dus die diëtist was ergens in januari/februari vorig jaar. Genoeg blijven hangen om niet nog een keer te gaan

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja mijn tussendoortjes ook altijd 2 uur na de maaltijd en 1,5u (minimaal) v ...
Ik was afgelopen week een paar dagen op bezoek bij mijn moeder in Limburg, ja dan eet ik ook een keer een heel klein stukje vlaai, maar zorg dan wel dat ik de rest van de dag echt niets anders heftigs eet. Ik heb van mijn diëtiste alleen wat richtlijnen gekregen over wijzigingen qua eten, dus bijv volkoren ipv normaal, maar verder nooit uitleg gekregen over hoeveel koolhydraten ik exact per maaltijd mag eten dus daar houd ik ook niet super scherp rekening mee. Ik weet dat ik voor de lunch bijv. 3 volkoren boterhammen aankan, dan blijf ik dat voor nu gewoon aanhouden ;) Daarnaast heb ik tot dusver nog niets met het ziekenhuis te maken. Zolang mijn waardes die ik wekelijks naar de diëtiste stuur (dus 3x dagcurve per week) okee zijn, loop ik vooralsnog gewoon bij mijn eigen verloskundige praktijk en krijg daar de groeiecho’s. Kan mij niet voorstellen als je eens een keer wat ‘ongezonds’ eet dat je baby daar bij de geboorte over een week of 10 last van heeft. Je moet dit alleen niet meer dan eens per week/2 weken doen. Probeer het op die manier ook nog leuk voor mijzelf te houden ;).

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja mijn tussendoortjes ook altijd 2 uur na de maaltijd en 1,5u (minimaal) v ...
Ik heb nog geen ongezonde snacks gepakt tussendoor, omdat mijn diëtiste aangaf dat dit echt niet kon.. Ik merk dat ik dit ook erg lastig vind en ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben. Misschien toch maar even uitproberen, om te kijken wat het met mijn waardes doet! Ik hoef inderdaad echt niet elke dag een ijsje of een zakje chips, maar gewoon weten dat het een keer wèl kan is wel fijn. Toch maar eens proberen, haha!! Ik heb zelf ook een app, daar moet ik 2 keer in de week een dagcurve invullen. Verder heb ik ook geen contact meer met de diëtiste, dit was alleen voor een plan voor een dieet en de rest moet ik zelf doen.

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ja mijn tussendoortjes ook altijd 2 uur na de maaltijd en 1,5u (minimaal) v ...
Doe ik ook hoor! Het moet geen strafkamp zijn en zo lang je waardes ok zijn heeft de kleine er geen last van. Gaat om balans :) Ik moet eens per 2 weken 2 dagcurves doorsturen naar diabetesplein van ziekenhuis via e-consult.

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Ik heb afgelopen week een paar keer ochtend waarde van 5.4 gehad.. ik maakt ...
De rest van de dag zijn mijn waardes stabiel, maar ze zijn vanuit het ziekenhuis echt bij de minimaalste afwijking al dat ik vaker moet meten en ik had nu verklaarbare iets hogere nuchtere waarden en ze begonnen al over insuline. Wordt er nogal nerveus van.

2 maanden geleden

Reactie op Bloem99

Wat fijn dat jullie het gevoel een beetje herkennen en we tips met elkaar k ...
Haha je bent zeer zeker niet de enige hoor, ik struggle er ook enorm mee en verlang er ook naar om gewoon met het gezin onbezorgd mee te kunnen eten. Net als vanmiddag, we hadden sinds een lange tijd weer een pot Nutella in huis, alle kids en man namen heerlijke boterhammen met "poepie" en ik mag dat dan weer niet, dan baal je wel even..... Of gewoon een frietje oorlog mee eten als de rest friet eet.. Mijn waardes laten het niet toe om een keer te zondigen, of ik moet een uur gaan wandelen daarna 😅 Mijn nuchtere waardes zijn de laatste dagen ook hoger helaas, dus geen idee wat hiermee te doen.

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Wat zijn jullie ervaringen als de nuchtere waarde regelmatig iets verhoogd ...
Ik ben hier ook benieuwd naar. Sinds een paar dagen zijn die van mij ook verhoogd. 5.9/5.7/5.5 Ik stuur het door in de app maar van de diabetesverpleegkundige heb ik niks gehoord van de week, ik ben ook al 3 weken aan het prikken maar hoor niks 🤷‍♀️ mijn gynecoloog had zelfs een berichtje geplaatst dat ik me zorgen maakte om de nuchtere waardes maar ook daar nog geen reactie op. We zullen maandag wel horen denk ik.

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik ben hier ook benieuwd naar. Sinds een paar dagen zijn die van mij ook v ...
Krijg jij geen berichten in de app zelf? Krijg je geen melding van, maar die staan er dan wel. Wel eenrichtingsverkeer, want je kunt er niet op reageren.

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Krijg jij geen berichten in de app zelf? Krijg je geen melding van, maar di ...
Nee die krijg ik niet, ik kan juist wel zelf berichten plaatsen maar ik krijg geen reactie. Vind het zelf ook heel vreemd.

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ik ben hier ook benieuwd naar. Sinds een paar dagen zijn die van mij ook v ...
Hehe misschien zitten we wel bij hetzelfde ziekenhuis 🙈. Mijn verloskundige/gynaecoloog was bang dat ik niet eens meer in de gaten werd gehouden omdat het laatste berichtje van mei is 🙈. Hier kijken ze 3x per week naar de waardes en ik hoor verder ook niks 🤷

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Hehe misschien zitten we wel bij hetzelfde ziekenhuis 🙈. Mijn verloskundig ...
Stom is dat he, ik snap werkelijk waar niet waarom ze niks laten weten . Ik ben nu al 3 weken aan het prikken en weet niet wanneer mijn volgende afspraak is, zo maar door gaan, toch terug naar de vk of insuline moet spuiten. Normaal hoor je dat wel na 2 weken prikken.... Morgen telefonische afspraak met de gynecoloog en dan zal ik er wel naar vragen. Gek dat je ook niks hoort, prik je nog elke dag?

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Stom is dat he, ik snap werkelijk waar niet waarom ze niks laten weten . I ...
Ja slim inderdaad. Nee bij mij is wel aangegeven dat ik na 2 weken elke dag prikken (en als dat goed gaat) daarna 2x per week moest prikken. In de app zetten ze dan ook de dagen klaar waarop ik prik. Maar wel echt fascinerend. Bij welk ziekenhuis zit je eigenlijk? En kun je het diabetescentrum niet eens bellen?

2 maanden geleden

Helaas ook ik heb vandaag het bericht gehad dat ik zwangerschapsdiabetes heb. Nuchtere waarde was goed. Na het drankje 8,4. Morgen krijg ik uitleg van de diëtiste. Vinden jullie het aangepast eten een beetje vol te houden?

2 maanden geleden

Ik heb ook zwangerschapsdiabetes en na 1 week dagelijks 4x prikken zonder uitschieters mag ik sinds een paar dagen naar om de dag prikken. Over 2 weken weer een belafspraak om te kijken of ik naar om de 2 dagen mag. Ik vind het prima vol te houden, maar ik at/ dronk al weinig suikers waarbij ik ook nauwelijks cravings heb. Als je dit eerder wel deed en had, is het waarschijnlijk moeilijker om je patroon hierop aan te passen. Het blijft wel dagelijks opletten, omdat je van veel dingen niet bewust bent dat er veel kortdurende of langdurende suiker en/of koolhydraten in zit. Succes allemaal, het is voor een goed doel!

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Ja slim inderdaad. Nee bij mij is wel aangegeven dat ik na 2 weken elke dag ...
Oh dat is wel fijn inderdaad. Ik zit bij het Bravis ziekenhuis in Roosendaal. Ik ga straks wel even bellen ja, nu waren mijn nuchtere waardes gisteren wel goed 5.1 en vandaag weer 5.3 dus weer op het randje 🤷‍♀️