398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Ja slim inderdaad. Nee bij mij is wel aangegeven dat ik na 2 weken elke dag ...
Vandaag telefonish contact gehad met de diabetesverpleegkundige en vanaf vanavond moet ik insuline gaan spuiten vanwege te hoge nuchtere waardes 🥺. Vanmiddag kangs geweest zodat ze alles uit kunnen leggen en ze hebben toegegeven dat er inderdaad wel wat fouten zijn gemaakt met de communicatie vanuit hun. Maar goed, toch gaan spuiten dua nu medisch en in het ziekenhuis bevallen 😔

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Vandaag telefonish contact gehad met de diabetesverpleegkundige en vanaf va ...
Och wat irritant dat de communicatie zo mis ging. Stom! Ik snap dat het even wennen is maar ik heb zelf echt een hele goede ervaring met een medische bevalling

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Och wat irritant dat de communicatie zo mis ging. Stom! Ik snap dat het e ...
Mag ik vragen op welk gebied medisch? Ze hebben het nu over inleiden met 38 weken maar ik kan me daar geen voorstelling van geven. Al mijn bevallingen waren spontaan begonnen. Woensdag middag heb ik een afspraak met de gynecoloog. Vind het best spannend allemaal nu...

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Mag ik vragen op welk gebied medisch? Ze hebben het nu over inleiden met ...
Ik was medisch omdat ik een dreigende vroeggeboorte had. Door bloedingen werd mijn baarmoedermond steeds korter totdat ie bijna weg was en het zag ernaar uit dat ze met 22 weken geboren zou worden. Ik ben niet ingeleid maar ik heb wel weeenopwekkers gehad. Een inleiding lijkt mij ook pittig, gewoon om de knop om te zetten

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Vandaag telefonish contact gehad met de diabetesverpleegkundige en vanaf va ...
Hoe lang heb je te hoge waardes geprikt en na hoeveel dagen/weken(?) werd je gebeld? Hopelijk geven de gesprekken je duidelijkheid en vertrouwen in de medische bevalling en inleiding! Wel fijn dat ze excuses hebben aangeboden

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Vandaag telefonish contact gehad met de diabetesverpleegkundige en vanaf va ...
Oh nee wat rot! Hoe veel te hoog zijn ze? Hier blijft nuchter ook als enige te hoog..

2 maanden geleden

Ik word met 38wk ingeleid. Hele fijne afspraak gehad met de gyn vorige week :) Blij dat ik word ingeleid.

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Oh nee wat rot! Hoe veel te hoog zijn ze? Hier blijft nuchter ook als enige ...
Ja echt ben er wel een beetje overdonderd door, ze waren 3 dagen achter elkaar te hoog en dan gaat er bij de app een bericht naar de diabetesverpleegkundige. Ze waren 5.9 / 5.7 en 5.5 toen een dag 5.1 en vanmorgen weer 5.3 dus op het randje. Straks voor het eerst prikken, best spannend. Hoe hoog zijn die bij jou? Oh echt dat is wel fijn dat je zo'n fijn gesprek gehad hebt, ik heb hem a.s woensdag en ben zo benieuwd.

2 maanden geleden

Hier blijft helaas ook de nuchtere waarde steeds iets verhoogd. 5.3/5.5 De rest van de dag kom ik eigenlijk niet boven de 6 uit, baal zo erg dat die waarde verhoogd blijft.

2 maanden geleden

Ik moet vandaag weer prikken voor het ziekenhuis. Prik ik net tot mijn grote schrik 7.7 2uur na mijn ontbijt.. ik dacht huh dat kan niet want heb een licht ontbijt op dus dacht ik prik nog eens. Prik ik de tweede keer (andere vinger) 6.3. Is nog al een verschil 😂 daarna weer een andere vinger en toen prikte ik 5.6mmol. Alleen in 2 minuten. Nu ben ik echt mijn vertrouwen kwijt in het apparaat… (ik heb er een zelf gekocht omdat ik lang op vakantie ben en volgende week pas terug ben in NL) Heel verwarrend. Weet nu ook niet welke ik in moet voelen. Prikken jullie altijd de zelfde vinger?? Mijn middelvinger gaf de lage waarde en de pink juist de hele hoge.

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet vandaag weer prikken voor het ziekenhuis. Prik ik net tot mijn grot ...
Wat gek! Dat klopt je apparaat misschien niet idd 😊 of wat kan is misschien dat je je handen niet goed gewassen had en er nog wat zoet aan zat. Heb ik een keer bij een patiënt gehad (werk als vpk)🤭. Ik prik wel altijd een andere vinger, dat zou ook niet uit moeten maken qua waarde.

2 maanden geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier blijft helaas ook de nuchtere waarde steeds iets verhoogd. 5.3/5.5 De ...
Ja snap het en de nuchtere waarde is juist degene waar je niks aan kan veranderen m.b.t dieet of iets helaas

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet vandaag weer prikken voor het ziekenhuis. Prik ik net tot mijn grot ...
Dit plaatje stond in de beschrijving van mijn prikpen. Ik gebruik dus mijn wijsvinger, middelvinger of ringvinger (beide kanten wissel ik af). Kan me wel voorstellen dat het gek is dat er zulke verschillen zijn.. kun je dat niet ergens aangeven waar je je waardes naartoe moet sturen?

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet vandaag weer prikken voor het ziekenhuis. Prik ik net tot mijn grot ...
Ik had dit laatst ook. Aangegeven bij de diabetes verpleegkundigen, die gaf aan dat je de ene keer ‘harder’ moet drukken voor je drupje bloed dan anders (zeker met warm weer) dan kan er wondvocht mee komen en vertekenen waardes. Toen daarop gelet en dat klopte toen wel.

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ja echt ben er wel een beetje overdonderd door, ze waren 3 dagen achter elk ...
Oh jee wat vervelend. Ik heb ook zo’n app en hier is hij echt iedere dag te hoog. Normaal rond de 5,5 5,7 maar vandaag uit t niets weer 6,4. Succes met prikken! Moet je dan ‘s avonds prikken? Ben benieuwd naar jouw gesprek

2 maanden geleden

Reactie op wondertje_1989

Ik moet vandaag weer prikken voor het ziekenhuis. Prik ik net tot mijn grot ...
Goed je handen gewassen? Anders een nieuw setje aanvragen via je zkh?

2 maanden geleden

Reactie op Mamavanéén

Hier blijft helaas ook de nuchtere waarde steeds iets verhoogd. 5.3/5.5 De ...
5.3 is binnen de marges, dus zou me daar echt niet druk over maken.. ik had vorige week een paar keer 5.4 en een keer 5.5, maar mijn diëtiste maakt zich daar gelukkig nog geen zorgen over.. nu alweer 2 dagen 5.3, wat binnen de marges is. Ik denk dat je het los moet laten dat het dan tegen het randje zit voor je eigen gemoedsrust.. want de marge tussen 4,5 en 5,3 is ook niet super ruim toch?

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Oh jee wat vervelend. Ik heb ook zo’n app en hier is hij echt iedere dag te ...
He wat jammer zeg dat je waardes wat hoger zijn.. ook gek die 6.4 ineens. Dank je, uiteindelijk viel het wel mee was meer de gedachte denk ik, ja savonds voor het naar bed gaan in de buik of zijkant bovenbeen (bovenbeen dus 😂) de pen ligt in het nachtkastje. Succes

2 maanden geleden

Reactie op Irisvxx

Ik had dit laatst ook. Aangegeven bij de diabetes verpleegkundigen, die gaf ...
Dit zou het goed kunnen zijn dan! Ik was mijn handen goed met warm water. Maar ik heb moeilijk prikbare vingers blijkbaar. De prikpen staat al op 5 en nog moet ik knijpen of soms zelfs schudden om er een druppel van te maken. Ik las ook dat te weinig bloed ook van invloed kan zijn. Ga nu maar alleen nog maar de middelvinger prikken en van te voren 5 minuten mijn hand laten hangen. En volgende week meteen andere set aanvragen via het zkh! Heb in ieder geval wel een goede waarde ingevuld in de app en niet die hoge 😅

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

He wat jammer zeg dat je waardes wat hoger zijn.. ook gek die 6.4 ineens. ...
Gelukkig dat t meeviel! Is ff n drempel denk ik die je over moet..