398 Reacties

2 maanden geleden

Reactie op •𝐃𝐑𝐄𝐀𝐌•

Jaa als je zoals ik medisch loopt en overgewicht hebt dan kan het zijn dat ...
Oh wat fijn zeg! Weer een verschil in beleid; hier is het (ook medisch met overgewicht) maar 2 keer. Scheelt wel weer. Maar goed nieuws!

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ah wat zonde he, even een omschakeling. Wat is dat voor medicatie? Ik kreeg ...
Tabletten die bloedsuikerverlagend zijn. Volgens mij maken ze je lichaamscellen vatbaarder voor insuline of zoiets hahah. Nou ik heb er echt spijt van, de hele nacht maagpijn gehad, misselijk geweest en net aan de diarree. Het is algemeen bekend dat t zulke bijwerkingen kan hebben maar ik voel me echt niet lekker. Daarnaast was m’n suiker nuchter toch weer 6.0. Heb de internist maar meteen bericht..

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Tabletten die bloedsuikerverlagend zijn. Volgens mij maken ze je lichaamsce ...
Ah jeetje dat is echt heel vervelend en zeker als dan ook je nuchtere waarde alsnog hoog is. Goed dat je gelijk de internist bericht hebt, hopelijk kan hij je vandaag nog helpen

2 maanden geleden

Ik moet vanaf morgen dagcurves prikken om vast te stellen of ik zwangerschapsdiabetes heb. De vk zei 1x nuchter en dan een uur na elke maaltijd. Hoeft het niet na een tussendoortje en begrijp ik het goed dat ik dan zo'n 4x prik? Ik moest het een weekje doen. Ik weet ook nog niks over de waardes die ik wil zien, daar moet ik nog op googlen.

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Ik moet vanaf morgen dagcurves prikken om vast te stellen of ik zwangerscha ...
Je prikt -nuchter - na je ontbijt - na je lunch - na je avondeten Na het prikken kan je dan een tussendoortje nemen. Ga in ieder geval niet anders eten en drinken dan normaal. Anders krijg je een onrealistisch beeld. Vraag je verloskundige voor de waardes. Nuchter in ieder geval onder de 5.3, maar meten na een uur wordt niet veel geadviseerd nu de piek daarna kan komen (vaker 1,5 a 2 uur en daar zit dan ook een verschil in welke waarde max is)

2 maanden geleden

Reactie op newmommy😍

Je prikt -nuchter - na je ontbijt - na je lunch - na je avondeten Na het p ...
Bedankt! Goed te weten dat na een uur te snel is, dan prik ik gewoon later. Zou niet weten waarom dat afwijkend moet. Wat hoop ik te zien na 1.5 a 2u?

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Bedankt! Goed te weten dat na een uur te snel is, dan prik ik gewoon later ...
Zou wel prikken volgens het verzoek van de verloskundige en evt een extra keer prikken. Na 1 uur is het meen ik onder de 7,8, na 1,5 uur 7 en na 2 uur 6,7.

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Ik moet vanaf morgen dagcurves prikken om vast te stellen of ik zwangerscha ...
Ik moest nuchter, na het ontbijt, de lunch & avond eten prikken. 2 uur vanaf m’n eerste hap. Dit hielden ze aan qua waardes.

2 maanden geleden

Reactie op LauQ

Vraagje aan alle mama's die zelf thuis prikken. Hebben jullie zelf een appa ...
Nee krijg je van verzekeraar. Die vraagt vlk voor je aan

2 maanden geleden

Reactie op lizF

Nee krijg je van verzekeraar. Die vraagt vlk voor je aan
Vergoed*

2 maanden geleden

Reactie op lizF

Nee krijg je van verzekeraar. Die vraagt vlk voor je aan
Nee niet via mijn vk. Zij gaven aan dat dit via het ziekenhuis moet. Inmiddels ben ik ook doorverwezen naar de gynecoloog omdat de groeiecho's te groot zijn. Dus als het goed is gaat dat nu via de diabetes verpleegkundige in het ziekenhuis.

2 maanden geleden

Reactie op Girl Mom

Ah jeetje dat is echt heel vervelend en zeker als dan ook je nuchtere waard ...
Jaaa ze heeft t vanochtend gelezen en niet meer gereageerd. Heel erg balen nu ik het weekend in ga weet ik niet zo goed waar ik goed aan doe..

2 maanden geleden

Jullie hebben mij gisteren ook zo goed geholpen. Ik heb vandaag mijn waardes bijgehouden, om te kijken of ik diabetes heb. Nuchter was 4.1 1 uur na ontbijt: 4.6 1 uur na lunch: 6.1 2 uur na lunch: 6.4 1 uur na avondeten: 5.5 Mij lijkt dit allemaal hartstikke prima. Ik heb 'normaal' gegeten (op zaterdag eten we altijd broodjes van de bakker, chococroissant en kaneelbroodje op). Mijn ontbijt waren 2 boterhammen met appelstroop. Avondeten was quesedilla, vlak voor het avondeten had ik nog kibbeling op van de kermis. Kan stuk gezonder, maar zo lopen de dagen nou wel eens op zaterdag. De assistent van de verloskundige zei: prik een week en houd een week de waardes bij. Is dat niet lang?

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Jullie hebben mij gisteren ook zo goed geholpen. Ik heb vandaag mijn waard ...
Dat zijn hele nette waardes inderdaad. Helemaal met wat je gegeten hebt! Als ik dat zou eten met mijn zwangerschapsdiabetes dan heb ik echt hele hoge waardes haha. Maar toch zou ik het advies opvolgen en nog even doorprikken als het gevraagd wordt. Maar dit ziet er keurig uit!

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Jullie hebben mij gisteren ook zo goed geholpen. Ik heb vandaag mijn waard ...
Dat klinkt als een hele lekkere lunch! Ik moet helaas een croissantje met hagelslag echt niet meer doen en die ga ik dus zodra ik bevallen ben maar weer eten 🤣

2 maanden geleden

Reactie op NoorderIicht

Jullie hebben mij gisteren ook zo goed geholpen. Ik heb vandaag mijn waard ...
Nette waardes. Verwacht geen rare uitschieters. Nu kan het best zijn dat je op de dingen waarbij je het verwacht netjes binnen de waarden blijft en op een bepaald iets wel piekt, maar ik verwacht niks buiten de norm. Een week doen ze nu je vaak met een week minder zelf stuurt op goede waarden en in een week heb je vaak wel een lekkere lunch, een avondsnack, uit eten, een verjaardag etc. Het geeft dus een vollediger beeld.

2 maanden geleden

Reactie op plantje90

Dat klinkt als een hele lekkere lunch! Ik moet helaas een croissantje met h ...
Uberhaupt een croissantje 😭❤️ hahaha. Ik piek enorm op volkoren brood dus ik kan dat helaas helemaal niet meer eten..

2 maanden geleden

Reactie op Suzi98

Uberhaupt een croissantje 😭❤️ hahaha. Ik piek enorm op volkoren brood dus ...
Ik dus op witte afbakbroodjes. Wat onwijs raar is, want de bruine gaan wel. En daar zit echt weinig volkoren aan 🤷

2 maanden geleden

Reactie op Kaastosti

Ik dus op witte afbakbroodjes. Wat onwijs raar is, want de bruine gaan wel. ...
Elk lichaam is daar echt anders in.. vriend met diabetes type 1 piekt laat op witte rijst, terwijl een vriendin met type 1 diabetes hier het beste op reageert. Je leert het snel gelukkig waar je op reageert :)

2 maanden geleden

Elk lichaam is daar echt anders in.. vriend met diabetes type 1 piekt laat ...
Ja! Ik kan ook beter pandanrijst eten dan zilvervlies. Stom, want ik at altijd zilvervlies (ik heb soms enorme honger in de zwangerschap en dan vind ik zilvervlies echt fijner).