10 Reacties

14 uur geleden

Ik volg want onze dame van bijna 12 weken sliep met 8 weken lekker door en sinds 2 weken ineens niet meer. En overdag heb ik ook veel meer moeite om haar in slaap te krijgen. Heb wel ergens iets gelezen over sprong 3 rond deze periode? Miss dat dat invloed heeft op het slapen?

14 uur geleden

Reactie op Bellorah

Ik volg want onze dame van bijna 12 weken sliep met 8 weken lekker door en ...
Ik heb geen idee. Maar ik weet wel dat ik gesloopt ben. Ze sliep net 5 uurtjes per nacht voor 3 dagen. Nu is alles weg. Indd ook overdag in slaap krijgen

10 uur geleden

Pittig he, denk je net dat je een ritme hebt en je de handleiding snapt, doen ze weer iets anders! Helaas hoort dat ook een beetje bij een baby. Ik snap wel echt dat slaaponthouding een martelmethode is. Ik kijk zo anders naar de wereld na een goede dan een slechte nacht. Vaak maken ze bij een switch in het slaapgedrag een ontwikkelingssprong door. Kan rond week 11/12 inderdaad sprong 3 zijn. Toen ging onze meid ook ineens overdag dutjes van 20 ipv 40 min doen en was een dag of 2 niets goed. Maarrr die sprongen op die momenten zijn niet echt goed onderbouwd. Dus wees ook niet verbaasd als je kindje ineens op een ander moment nog zoiets doet. Of als het dus op 10 weken al gebeurd. Paar dingen waar ik mezelf aan vasthou: - Ze slapen eigenlijk nooit 24u slecht. Dus als de nacht slecht was, is de dag vaak goed, of anders de volgende nacht. - Alles is een fase. Dus zowel goed slapen als slecht slapen duurt zo lang het duurt. Probeer je over te geven aan dat het is wat het is. - Je baby wil liever ook lekker slapen en vindt dit ook niet leuk. Dus het is geen strijd tegen je baby, maar je strijdt samen met je baby tegen slechte slaap. - Als ze echt alleen maar zit te krijsen, maak ik vaak een selfie met baby. Daar moet ik vaak van lachen, of kan ik met een vriendin delen als steun, en dat onderbreekt het weer even. Zoek dus voor jezelf iets dat liefst met humor even de situatie doorbreekt, kun je het weer beter aan. Sterkte!

10 uur geleden

Ook overdag alsof ze niet wil slapen. Dan ligt ze bijna te slapen en is hier weer wakker. Soms denk ik moet ik haar dan steeds boven weg leggen? Wij doen nu een dutje in ledikantje tussen 11:30-17 uur ligt aan hoe laat ze de voeding heeft gehad en dan soms slaapt ze 1 uur en Soms 2.

7 uur geleden

Hier ook 10 weken en sinds paar dagen slecht slapen. In bedje overdag van 45 min naar 30 min als ik haar al in bedje krijg. In draagzak kreeg ik haar eerst makkelijk 1-2 uur aan het slapen nu met moeite 1 uur. En snachts moet ik de laatste sessie van 4 uur op mij doen en haar continue helpen met slapen. Misschien is het ook gewoon de drukte van de feestdagen (dat hoop ik eigenlijk 🙈)

6 uur geleden

Reactie op DaniekJ

Hier ook 10 weken en sinds paar dagen slecht slapen. In bedje overdag van 4 ...
Haha ik ga uit van een sprongetje. Wij hebben exact het zelfde. Vandaag de hele nacht op de bank gezeten omdat ze anders niet sliep

3 uur geleden

Onze dochter van 10 weken slaapt ook heel slecht sinds een week. Eerst sliep ze vanaf ongeveer 20.00 uur en kwam ze ‘s nachts nog maar 1 keer. Nu steevast ook rond 23.00 uur en dan rond 1.00, en dan later in de nacht nog een keer. Overdag ook heel onrustig en huilerig, en steeds wakker tijdens slaapjes.

3 uur geleden

Reactie op jannepanne32

Onze dochter van 10 weken slaapt ook heel slecht sinds een week. Eerst slie ...
Same here met de dag indd

2 uur geleden

Hier ook precies 10 weken! Aantal dagen slaapt ze overdag misschien opgeteld net een uur! Ze houdt het vol tot 23:30, slaapt in de nacht wel door maar meldt zich wel 1x voor voeding. Merk dat ze 7u ochtend dan ook onrustig slaapt, af en toe huilen en kreunen in d'r slaap. Ik herken dit gedrag niet, denk ook iets met een sprong?