5 Reacties
vorige week
Hier hetzelfde, al maanden een loopneus, dan weer harde stukjes in de neus. Zo gefrustreerd doordat ze weinig lucht krijgt dat er veel druk op haar neusje komt, hierdoor krijgt ze (sinds een week of 2) dagelijks bloedneuzen. Ik slaap niet meer want ik hoor dat ze volloopt en dus weinig lucht krijgt. Zij raakt in paniek ik wordt er onrustig van.
Neusspray gebruiken we niet meer ivm beschadiging van het neusslijmvlies. Overgestapt naar Daro zoutoplossing ampullen om de boel los te maken.
3x bij de huisarts geweest en gister een doorverwijzing voor de kinderarts gekregen.
Mijn advies, bel die huisarts nog een keer en vraag om een doorverwijzing.
Succes ❤️
vorige week
Mijn zoontje is ook 14 weken
En ontzettend verkouden
En hoest veel en vaak extreem.
Wilt niet liggen, ligt nu al uren met zn hoofdje naar mijn knieén omhoog..
Wij zijn sins eergisteren avond aan het sukkelen, overdag slaapt hij redelijk.
vorige week
Mijn dochter is nu 14 weken waarvan ze er al 13 weken verkouden is. Ondertussen kost het ons een fortuin aan otrivin monodose en de dopjes van de neuszuiger. Ze had toen ze 2 weken was van de huisarts neusspray gekregen met xylometazoline en deze heeft ze voor de kerst ook nog een keer gehad. Een kinderarts zei tegen mij, dat is het nadeel van de Nederlandse herfst/winters, die zijn voor newborns/baby’s zwaar qua verkoudheidsvirussen.
Ik denk dat je kindje helaas er gewoon doorheen moet.
Bedoel je met troebel oog een prutoogje? Die kan je af en toe schoonmaken met een gaasje met afgekoelde gekookte water. Mijn oudste heeft dat bijna z’n hele 1ste jaar last van gehad en de huisarts zei bij mij toen dat dat normaal is.
Vorige week is mn dochter na meerdere keren ziekenhuis en huisarts toch kort opgenomen geweest met een sonde met vocht en ORS. Zij had helaas een vervelende (buik)griep virus te pakken. Ze had vanaf vorige week dinsdagochtend bijna niks gedronken, diarree, koorts, verkouden, hoesten, niet huilen en geen honger. Eerst zeiden ze ze moet er zelf doorheen en zelf tegen het virus vechten. Maar omdat ze dysmatuur is en te licht voor haar lengte (14 weken jong,55,5cm en 3,895kg) hielden ze haar extra in de gaten. Nadat ze in 1 dag 40 gram was afgevallen hebben ze haar toch een sonde gegeven zodat ze meer kracht had om tegen het virus te vechten. Nu hoest ze wel nog en is ze een beetje verkouden, maar ze is in mijn ogen al weer beter omdat ze al zo lang verkouden is hoort dat er bijna gewoon bij
4 uur geleden
Reactie op ML2023
Mijn dochter is nu 14 weken waarvan ze er al 13 weken verkouden is. Ondertu ...
Tip van mij. Pluk het ‘sponsje’ uit dat dopje van de neuszuiger en kook het dopje zelf uit. Mocht je de sponsjes willen vervangen. Een uitgeknipt make-up sponsje werkt precies hetzelfde.