22 Reacties

2 dagen geleden

Hebben jullie al gedacht aan een osteopaat? Die bespreken van je zwangerschap tot aan alles over je baby en checken je baby lichamelijk op dingen die hem dwars kunnen zitten.

2 dagen geleden

Jeetje, wat moet jij kapot zijn! Een onrustige baby die zoveel huilt is echt loodzwaar en dan is het heel moeilijk om te genieten (en dat zegt natuurlijk helemaal niks over wat jij voor je kind voelt!). Hebben jullie familie of vrienden die af en toe kunnen bijspringen zodat jullie even kunnen bijkomen? Lijkt me denk ik wel goed om hulp van een professional in te schakelen. Ik woon niet in NL dus ik weet niet bij wie je terecht kan, maar hopelijk reageert iemand die het wel weet ❤️
Oh nee, wat klinkt dit zwaar, lieve mama. Geen wonder dat je hier ongelukkig van wordt. Heb je al overleg gehad met het consultatiebureau? Wat heb je tot nu toe geprobeerd? En wat voor voeding krijgt hij?

2 dagen geleden

Ik geef kunstvoeding en mijn partner doet al zoveel. Maar ik lig echt op het geluid en hij moet maandag weer werken. Ben al bij de osteopaat geweest 1 keer. Die voelde wel spanning en knellingen maar het heeft nog niet wat gedaan bij hem. We moeten nog een tweede keer gaan maar ben er bang voor. We zijn al langs een kinderfysio geweest, en dinsdag naar de jeugdarts. Maar ik ben gewoon op. Denk dan; moeten we hem in een ritme dwingen? Wat moeten we nog doen om hem aan het slapen te krijgen... Ik ga maandag inderdaad maar bellen met praktijk arts. Want dit gevoel schrik ik ook heel erg van.. maar misschien heeft iemand nog een gouden tip..

2 dagen geleden

Misschien heb je dit al geprobeerd hoor..maar misschien inbakeren? Wij hebben die van puckababy en merk wel echt een verschil

2 dagen geleden

Hier precies hetzelfde 😞

2 dagen geleden

Reactie op Mandy-1995

Ik geef kunstvoeding en mijn partner doet al zoveel. Maar ik lig echt op he ...
Mijn eerste zoontje was een huilbaby, niet willen slapen en anders kort en erna weer huilen. Dit is indd heel pittig. Hij had geen koemelk allergie, verschillende voedingen geprobeerd en ook osteopaat enz geweest maar niks hielp. Het enige wat hielp is de tijd… na 4 maanden ging het zichtbaar beter maar tot 9 maanden was hij altijd wel snel overstuur en moest ik me heeeeel nauw aan die wakkertijden houden. Om het die eerste weken te verlichten hielp bij mijn zoontje strak inbakeren met de paccoinbakerzak en hulp van familie! Het wordt echt beter! Wel hadden wij begeleiding van de huilpoli vanuit het ziekenhuis, ze konden geen oplossing doen maar ze hadden een begeleider die ik altijd kom berichten en na elk gesprek voelde je weer gesteund. Misschien kan je dat vragen aan het cb of ze je naar de huil baby poli kunnen sturen

2 dagen geleden

Beste mama, logisch dat je je zo voelt, kan me niet voorstellen hoe moe en verdrietig je wordt van deze situatie. Ik zou sowieso inderdaad ook naar de huisarts gaan voor jezelf en om te kijken of je bij de praktijkondersteuner terecht kan want beetje hulp lijkt me wel fijn. Heb je ook al laten uit sluiten of er sprake is van koemelk allergie, krampjes of verborgen reflux? Hoop dat de kinderarts jullie verder kan helpen. Ik zou ook toch nog die tweede keer osteopaat proberen, wie weet helpt dat dan wel kan ook zijn dat het meerdere sessies nodig heeft. Wat betreft je kindje, ik neem aan dat je deze dingen al hebt geprobeerd? ✔️ Strakke, voorspelbare slaaproutine Bijv. elke 60–90 min dutje proberen. ✔️ Draagzak ✔️Witte ruis continu (Draagzak en die ruis hielpen mijn vriendin met soortgelijke situatie enorm) ✔️ Rustig, donker, weinig prikkels vanaf 17:00 ✔️ Voedingen opsplitsen / rustig voeden Te grote flessen of snel drinken kan ongemak geven. ✔️ Buikdragen of rechtop houden na de voeding. ✔️ bij erg overstuur huid op huid/ in bad onder de douche Hoe doen jullie het nu met slapen allebei niet of om en om proberen beetje slaap te pakken? Is er iemand die je even tijdelijk al is het maar paar uurtjes kan ontlasten ? Ik hoop dat het zo toch beetje vol te houden is. Een vriendin van mij had soortgelijke dingen ook met haar tweede en is daarvoor in gesprek geweest bij de praktijkondersteuner en heeft via consultatiebureau hulp gehad met haar kindje zodat ze uiteindelijk kon genieten. Ik hoop dat die tijd snel ook voor jou komt !

2 dagen geleden

Heel hard stofzuiger geluid (via Spotify) al geprobeerd? Echt even flink hard zetten kalmeert hier vaak net genoeg dat ik de speen er in krijg en dan in houtgreep tegen mij aan, buik tegen buik, handjes vasthouden en zorgen dat de de speen in houdt en wiegen maar. Enige manier hoe ze hier dan uiteindelijk kalmeert maar ik voel je want ze krijst de boel bij elkaar en oversteekt het hele lijfje. Ook inderdaad wakker tijden super strak houden. Bij mijn eerste wist ik minder goed hoe ik ermee om moest gaan en had ik zo jouw bericht kunnen schrijven. Nu zet ik noice canceling headset op met muziek of serie, baal diep adem en houtgreep. ‘s nachts slaapt deze dame meestal wel (eerste ook niet) maar op de nachten dat ze niet slaapt ben ik ook echt depri. Dat is het zwaarst als je er helemaal doorheen zit. Denk mijn grootste tool is echt stofzuiger geluid standje hard (todat ze gekalmeerd is en slaapt, dan lager zetten) en houtgreep. Dan ook niet wegleggen want is 100% wakker worden. Eerste maanden van mijn eerste was ook alleen maar contact napping. HET WORDT BETER. Mijn eerste is nu vier en een hele goede slaper geworden.

2 dagen geleden

En Ohja wij hebben ook meteen vanaf geboorte roulatie schema ingesteld. Dus we delen de nacht op en de ander slaapt op zolder. Niet romantisch maar echt overlevingsstrategie.

2 dagen geleden

Maar hoe doen jullie dat met de wakkertijden? Want hij begint na de voeding gelijk al te slapen dus ik leg hem zodra het kan (als hij tijdje rechtop is gehouden) zo snel mogelijk neer om te slapen bij mij of in bed oid. maar hij huilt gelijk en komt dus niet binnen die wakkertijd in slaap.. Dus ik lees overal heel mooi dat ik me straks aan de wakkertijden moet houden maar het lukt ons niet om hem in die tijd te laten slapen, zelfs als hij dus na de voeding wordt weggelegd.. En verborgen reflux is zeker niks aan te doen? We gebruiken al Johannes broodpitmeel op advies van CB. Maar dat werkt zeker niet tegen die verborgen kant? Heel lief jullie reacties trouwens!

2 dagen geleden

En groeien ze zelf uit die contact slapen of moet je dat ooit gaan trainen? Het voelt nu echt alsof dit nooit beter wordt zonder oplossing..

2 dagen geleden

Ik snap je heel goed. Het is echt heel vervelend. Wij zijn hierdoor naar een kinderfysio & osteopaat geweest, maar helaas (nog) zonder zichtbaar succes. Gisteren heb ik het CB gebeld en aangegeven dat het gewoon niet oke (haar wegleggen en dat ze binnen no time wakker is…). Ik kan niet eens plassen. Dan heb ik het niet eens over 💩 (sorry 🥲). Dat duurt veelste lang voor haar. Het CB heeft een verwijsbrief opgesteld voor het ziekenhuis waar de kinderarts heeft meegekeken. Daar zijn we vandaag geweest. Ze is een gezonde baby waar ik heel blij mee ben, maar er is geen verklaring voor het continu gejank. Echt vervelend… we hebben tips meegekregen zoals de 5S methode en dat ze getraind moet worden, dit tijd nodig heeft.. Daarnaast hebben we ook afgesproken dat ik haar 2 weken lang Nutrilon Pepti ga geven (vanwege vermoeden dat mn dochtertje koemelkallergie heeft). Om dit uit te sluiten gaan we dit proberen. Nu gaan wij dit proberen en ik weet het ook echt niet meer… Mijn tip aan jou: ga zeker naar een osteopaat! Bij mijn dochtertje bleek dat ze vanwege de bevalling veel spanning had in haar nek en rug. Sterkte ❤️

2 dagen geleden

Reactie op Mandy-1995

Maar hoe doen jullie dat met de wakkertijden? Want hij begint na de voeding ...
Wat ik nog weet van mijn eerste zoontje is dat er pas rond een maand of vijf/zes meer structuur in kwam en ook qua wakker tijden aanhouden. Zeker de eerste paar maanden zat er niet echt ritme of regelmaat in, hij sliep de eerste maand alleen op mij daarna langzaam naast ons in bed en toen co sleeper en toen af en toe een slaapje eigen bedje etc etc. Ik hield me toen niet echt aan de wakker tijden maar liet hem meer bepalen wanneer die wilde slapen en langzaam aan werden het meer nachten in eigen bedje en kwam er meer structuur in. Werd echt snel beter , bedoel je dat je baby meteen huilt als hij/zij neergelegd wordt of ook als hij/zij op je ligt ?

2 dagen geleden

Wij hebben hetzelfde gehad, 5 weken lang. Onze zoon is nu 6 weken en is ineens een ander kind geworden. Hij dronk vreselijk onrustig, sliep amper, huilde veel, was met z'n armen en benen heel erg onrustig en sloeg of krabde zichzelf de hele tijd wakker. Wat bleek. De speen van de fles was niet goed en hij moest dus heel veel moeite doen om te drinken waardoor hij vreselijk gefrustreerd werd en dus te weinig voeding kreeg. Ik ben hier vorig weekend achter gekomen en sinds de nieuwe speen erop zit drinkt hij ineens veel sneller, veel meer en is hij dus meer verzadigd. Hij slaapt nu als een roosje en is bijna niet meer onrustig. Ik herken je gevoel van paniek namelijk ik had exact hetzelfde als hij begon met huilen. Bij ons was het probleem gewoon dat hij te weinig voeding kreeg... misschien helpt dit jullie ook... Succes en ik hoop dat het heel snel anders wordt voor jullie.

2 dagen geleden

Reactie op Mama Van Romée

Wij hebben hetzelfde gehad, 5 weken lang. Onze zoon is nu 6 weken en is ine ...
Welke fles hebben jullie? En welk nr speen?

gisteren

Hier zelfde schuitje. Gister toevallig hetzelfde tegen mijn vriend gezegd "waar zijn we aan begonnen, soms denk ik hadden we dit maar niet gedaan". Slaapt hij wel een beetje ok op jullie? Bij ons gaat dat enigzins en ze slaapt snachts ook gewoon op mij en ik slaap mee (ook al mag dit officieel niet). Maar ik merk dat ik een stuk alerter slaap en zij kan der nekje al goed gebruiken. Gaat al een paar weken goed zo en krijgen we (zij en ik) snachts toch een aantal uur slaap. Overdag ligt ze ook vooral op mij in draagzak of op de bank. Pas sinds gister weer eens geprobeerd haar weg te leggen (3 weken niet geprobeerd omdat in slaap krijgen zelf al gedoe was). Wat we sinds 1.5 week gebruiken en echt iets lijkt te doen voor haar is white noise. En die gebruik ik nu bij ieder slaapje (al bij het in slaap brengen), in hoop dat ze dat als een slaap cueu gaat zien, samen met een donkere kamer.

18 uur geleden

Dit is zwaar. Ik had dit ook bij de 1e. Ben zelf hulp gaan zoeken. Bij de 2e hadden wij de eerste weken hetzelfde gevoel toen we ineens weer 's nachts met een huilende baby stonden: waarom wilden we dit ook alweer? Onze dochter is 4,5 en slaapt super goed. Maar nu gaat het beter, je leert je kindje beter kennen, het huilen zal minder worden en het slapen beter. Weet dat je gevoelens er mogen zijn, het is niet niks. Mijn psycholoog zei bij de intake: geef het een paar maanden. Je zit vol hormonen. En ze had gelijk: naar een maand of 3/4 kwam eindelijk die roze wolk 🩷

18 uur geleden

Qua slapen, ben je bekend met inbakeren? Of het Nunki lakentje van Fedde&Kees? Kan je baby veel baat bij hebben.

14 uur geleden

Reactie op Mandy-1995

Maar hoe doen jullie dat met de wakkertijden? Want hij begint na de voeding ...
Hiervoor is de draagzak dus mijn redder. Na een uur wakker gaat mijn dochter in de draagzak. Speentje van philipa avent erin en vaak nog een hydrofieldoek over de bovenkant zodat ze niet om zich heen kan koekeloeren. White noise op mn telefoon hard aan en rondjes lopen. Zo kreeg ik ritme in de dag omdat ik de dutjes kon plannen en ze hier als enige in doorsliep. Als dit voor jou ook werkt heb je ook dikke kans dat het huilen in de avond minder wordt omdat ze minder overprikkelt zijn. Zet hem op!!!