24 Reacties

5 dagen geleden

Vroeg eten Peuter jou laten 'helpen' de baby op bed leggen Dan gelijk bedroutine peuter er achteraan Zo zou ik het aanvliegen in jouw geval. Ikzelf doe de baby in de draagzak, en leg dan de peuters op bed

5 dagen geleden

Hier nu een aantal keer de avondroutine alleen moeten doen. Ik zorg dat ik eten heb uit de vriezer of ik kook eerder op de dag al iets. Als de kleinste niet slaapt ligt ze tijdens het eten in de triptrap of bij onrust in de draagzak. Als de oudste in bad moet en de jongste is wakker, neem ik haar gezellig mee de badkamer in, ligt zij in de wipper te kijken. Andersom helpt de peuter mij met de baby. Hij pakt dan een krukje bij de commode en helpt op zijn manier. Soms moet er even iemand wachten en wordt er gehuild, daar ontkom je niet altijd aan. Bij mij helpt het om de avondroutine iets te vervroegen zodat niet iedereen al heel moe is als er nog veel moet gebeuren. Dus optijd aan tafel en optijd in bad. Succes!

5 dagen geleden

Echt heel flauw, maar ik vraag hulp.. De jongste heeft haar huiluurtje terwijl de oudste naar bed moet. De oudste gaat niet slapen als we er niet even bij liggen. Niet te doen.

5 dagen geleden

Reactie op Ukkepuk89

Echt heel flauw, maar ik vraag hulp.. De jongste heeft haar huiluurtje terw ...
Wat fijn die hulp, slim ook om dat gewoon te vragen. Maar dit hebben wij ook inderdaad. Als peuter op bed moet is de baby 9 van de 10x onrustig. Doen jullie dan de baby na het voeden in de coosleeper? Hier blijft het vaak lastig tussen 18-21 om de baby in slaap te krijgen. Ben dit weekend voor het eerst ook alleen een middag en avond dus lees even mee!

5 dagen geleden

In de ochtend/middag de voorbereidingen doen voor het eten. Dan lekker optijd eten zonder stres en haast. Ik douche samen met de peuter en de baby. Als mn vriend er niet is zou ik de badkamer op standje sauna zetten en haar in het babynestje in een dikke koekadeken inwikkelen en neerleggen. Mijzelf snel afdrogen en aankleden. De baby snel klaarmaken of als de peuter het zat is eerst de peuter afdrogen en aankleden. Hij kan dan daarna evt helpen met de baby. Daarna de baby naar bed brengen en de peuter zelf nog even op zn kamer laten spelen of rustig een boekje laten lezen. Als de baby op bed ligt lekker nog wat tijd met de peuter doorbrengen door een boekje voor te lezen of hem te 'laten lezen' (is meer herhaling van wat hij heeft onthouden van de boekjes die al 10000x zijn voorgelezen maar erg leuk). Als iedereen op bed ligt snel de badkamer aan kant maken en het oorlogsgebied beneden opruimen en dan met een kop koffie en wat lekkers op de bank!

5 dagen geleden

Grappig om te lezen hoe iedereen het doet. Eten op tijd klaar (of in de ochtend al maken), of diepvries of makkelijk. Iets wat de peuter ook makkelijk eet. Ik eet vaak ook een beetje voor/eerder zodat ik zeker weet dat ik zelf ook genoeg gegeten heb. Aan tafel wordt er door beide soms veel aandacht gevraagd en vervolgens eet ik niet voldoende. Bij bedtijd met z’n allen naar boven en tegelijkertijd klaarmaken voor het bed, pyjama aan, tandenpoetsen. Doe zelf ook enthousiast mee. Dan met z’n allen in het grote bed, boekje lezen en drinken (borstvoeding), lichtje uit en slapen. De peuter valt dan in slaap, ik knuffel de baby nog wat, lees misschien zelf nog wat en dan slaapt iedereen rond 20u wel. Ik iets later. Partner legt de peuter dan soms over in haar eigen bed maar anders met z’n allen.

5 dagen geleden

Ik begin op dagen dat als ik 2 kinderen heb, om 16:00 al met avond routine. Ochtend zorg ik er voor dat ze beide aandacht hebben en kook ik alvast het avond eten, in de middag gaan er naar buiten, 16:00 beide in bad, 17:00 uur avondeten en 18:00 beide lekker in bed! :) heb ik ook nog mijn avond

5 dagen geleden

Oh en ik maak in de ochtend ook een bordje klaar met snacks gedurende dag voor peuter en ik. Denk aan rauwkost, olijven nootjes, crackers, ik geef bv dus dan houd ik me eigen energie ook op pijl en hoef ik niet telkens naar de keuken voor de peuter

5 dagen geleden

Ik lees even mee, zelf ook nog erg zoekende. Mijn baby clustert tussen 18 en 20, dus precies in de bedtijd van de peuter. Daarna moet hij ook nog een uur omhoog voor hij plat kan ivm reflux. Ik merk dat ik letterlijk handen te kort kom, ook omdat de peuter net in een baldadige fase zit

5 dagen geleden

Tof om te lezen hoe jullie het aanpakken en ook fijn om te zien dat ik niet de enige ben die even niet zo goed weet hoe je dit moet aanvliegen haha!

5 dagen geleden

Reactie op MammaGJ

In de ochtend/middag de voorbereidingen doen voor het eten. Dan lekker opti ...
Haha dit klinkt zo mooi. Als de baby op bed ligt. Bij ons huilt de baby als hij in bed ligt en moeten we 3 tot 5 keer heen om hem uiteindelijk in slaap te krijgen in zijn bedje 😅 Gelukkig is onze oudste 4,5 en snapt ze het goed. We zorgen dat zij eerst ligt en aandacht heeft gehad zodat we daarna op de baby kunnen focussen.

5 dagen geleden

Reactie op Maya1988

Haha dit klinkt zo mooi. Als de baby op bed ligt. Bij ons huilt de baby als ...
Bij mij gaat de baby na de peuter naar bed maar @veer91 doet de baby zelf voor de peuter naar bed. Ik zou zelf ook het risico niet nemen om de peuter erna te doen hoor. De baby is veelste onvoorspelbaar 🤣🫠

5 dagen geleden

Ik ben volgende week 3 avonden alleen met een peuter en baby. Ik denk dat ik eerst de peuter op bed leg, want die jongen kan echt niet stil zijn. En daarna rustig de baby voeden en naar bed. De baby leg ik dan ondertussen in de wipstoel of op ons bed. Maar ik ga het beleven of mijn plan werkt 😂🥲

4 dagen geleden

Reactie op MammaGJ

Bij mij gaat de baby na de peuter naar bed maar @veer91 doet de baby zelf v ...
Haha ze valt heel makkelijk in slaap. We geven een flesje, leggen haar in bed en ze valt in slaap. Dus vandaar haha!

4 dagen geleden

Reactie op Maaikeuh

Ik ben volgende week 3 avonden alleen met een peuter en baby. Ik denk dat i ...
Ik ben benieuwd! Ik kan haar ook echt niet langer wakker houden dan half 7 en mijn peuter nog eerder dan dat in bed leggen heeft ook geen zin… we gaan het allemaal maar beleven volgende week. De wipstoel is een goed idee! Die neem ik dan mee naar boven 😄

4 dagen geleden

Reactie op Nuttybowl9

Wat fijn die hulp, slim ook om dat gewoon te vragen. Maar dit hebben wij oo ...
Inderdaad, tussen het eten en 21u lastig om in slaap te krijgen. Baby ligt dan ook niet in de cosleeper, maar bij ons.

4 dagen geleden

Ik ben dit hele weekend alleen met een dochtertje van 3 jaar en baby van 8 week oud. Ik deed eerst onze dochter tussen 19u-19.30 en aansluitend baby omkleden, fles, bed.

3 dagen geleden

Ik ben volgende week ook alleen met peuter en baby. Maar ik lees overal in de routine verwerkt “de baby naar bed” bijv om 18.30. Maar dat lukt dus bij jullie allemaal?! Hier een baby die alleen op/bij mij slaapt of tijdens een wandeling in de kinderwagen. Ik kan de baby niet “naar bed” doen want die ligt daar dan te huilen.. dus weet echt nog even niet hoe ik dat met het bedritueel van de peuter ga doen

3 dagen geleden

Voor degene die de baby na de peuter naar bed doen, hoe doen jullie dat als de baby huilt? Wordt jullie peuter dan niet wakker? Wij doen voorlopig nog alles beneden met de baby, verschonen, slaapzak aan en voeden. En als hij goed in slaap is gevallen in mijn arm breng ik hem naar boven. Ik wil hem stilaan wel leren wennen aan het avondritueel boven doen, maar ben zo bang dat de oudste dan wakker wordt en dat ik daar ook terug mee in de weer moet.

3 dagen geleden

Het is ook moeilijk om alleen te doen. Hier gaat de peuter om 19u naar boven, baby mee in draagzak. Meestal krijgt die onwijs honger tijdens het verhaaltje lezen dus moet ik m ook nog ondertussen proberen te voeden.. mega onhandig. De baby clusterd overigens de hele avond en gaat dan nog lang niet slapen..