2 Reacties

2 uur geleden

Wij maken gebruik van de 5S methode, en proberen zo min mogelijk op te pakken. Daarnaast wrijf ik over haar voorhoofd en neusje, net zo lang dat haar ogen dichtvallen. Ook kan ik d’r echt wel 5-10 minuten laten huilen, dat heeft ze soms gewoon echt ff nodig. Is tenslotte de enige manier van communiceren :)

2 uur geleden

Alle baby's huilen vaak wel wat bij het inslapen. Maar ons zoontje deed dit een tijdje terug ook heel erg. Huilen Huilen Huilen, bij ons in slaap vallen om vervolgens in bedje weer wakker te worden. Ik volg veel slaapcoaches en allemaal zeggen ze hetzelfde: consistentie en leren zelf in slaap te vallen. En natuurlijk heeft jouw baby je nodig, maar je zult zien dat het uiteindelijk lukt. Geen dag is hetzelfde en soms ervaar ik nog wat spanning voor de avond, maar over het algemeen gaat hij nu na zn flesje lekker slapen. En soms moet ik nog 1 of 3 keer heen en dan helpt een speentje en even tussen zn oogjes wrijven hem weer wat in slaap te vallen. Maar ben *even afkloppen* niet meer de hele avond bezig. Hoe vermoeiend het soms ook is: blijf elke avond hetzelfde doen. Ze gaat dit herkennen en dan zal er minder strijd zijn. Ook las ik dat de wakkertijd in de avond vaak wat korter is door alle prikkels. Ons zoontje slaapt soms tot 17:30 en dan gaan we om 18:15 al naar boven. Hij redt dat net. Als je baby al overstuur is of huilt voordat je begint dan is de kans meestal groter dat het niet in één keer lukt. Maar het is lastig op deze jonge leeftijd, I feel you ❤️