10 Reacties

4 dagen geleden

Hee! Mijn eerste is met 41 weken geboren en mn tweede nu met 38 weken Merk zooo duidelijk verschil! Waar m’n eerste in de kraamtijd al mega alert was en zelfs bewust ons leek te volgen en aan te kijken (soms zelfs een lachje, bijna niemand gelooft dit maar heb filmpjes ervan gemaakt) Was onze tweede pas rond 8 weken af en toe mini lachjes aan het laten zien, het heeft mij ook onzeker gemaakt maar ik geloof dat ieder kindje op zijn/ haar eigen tempo ontwikkelt Natuurlijk moet je het wel in de gaten houden maar het consultatiebureau kan soms ook iets overdreven doen 🧐

4 dagen geleden

Merk je nog verschil door de dag heen misschien? Onze dame is nu 9 weken, met 39 weken geboren. En ze kan dit soms doen sinds week 5. Maarrrr alleen op goede momenten als ze uitgerust is en er zin in heeft en als er niet te veel mensen of prikkels zijn, krijg je soms contact en een lachje. Als ze moe is of geen zin heeft of afgeleid, staart ze ook vooral lekker naar lichtjes en contrasten. Sowieso vindt ze het leuk om daarnaar te kijken als je rondloopt. Kortom: A. Volgens mij echt nog niet iets om je druk over te maken en B. Misschien kun je eens kijken naar rustige momenten dat ze goed uitgerust is om haar lekker dicht voor je gezicht te zetten en te gaan babbelen? Dan heb ik de meeste kans (maar geen garantie want het is geen robot) op zulke interactie.

4 dagen geleden

Hi! Onze dochters zijn allebei op 38+4 geboren en de eerste was super alert en heel veel met ons bezig al vrij snel na de kraamweek en de tweede doet dat sinds deze week nu pas echt goed, zaterdag is ze 9 weken. Ieder kindje op zijn/haar tempo.

3 dagen geleden

Ik lees even mee

3 dagen geleden

Hier ook nog weinig momentjes hoor! Onze zoon is met 41 weken geboren en nu 8 weken. Alleen als hij er zin in heeft even lachen en hij vindt het fantastisch als we voor hem zingen. Maar boekjes en lampjes maakt nog niet zoveel indruk. De ochtenden zijn hier het beste.
Hier een baby geboren met 37+5 en nu 9 weken Vorige week keek hij ook nog langs ons en vooral naar lampjes of naar buiten. Nu lacht hij de hele dag, kletst met je en ja, licht is nog steeds fascinerend

3 dagen geleden

Dankjewel voor al jullie reacties

3 dagen geleden

Mijn dochter is geboren op 40+5 en is nu 7 weken oud. Sinds een week zie ik dat ze telkens biiijjjna gaat lachen. Ik zie haar gezichtje wel echt opklaren en van uitdrukking veranderen als het lukt om een momentje contact met haar te maken. Ze gaat dan ook wat enthousiast spartelen met haar armpjes en benen en kirren. Maar een echt glimlach heb ik ook nog net niet gezien. Verder hebben we wel momentjes van contact met haar, maar ze kijkt ook nog veel weg en om zich heen. Ik maak me er soms ook zorgen over dat ze nog niet lacht, maar het zal vast snel komen denk ik??

2 dagen geleden

Qua sprongetjes en nieuwe fases zo is advies te tellen vanaf de uitgerekende datum

13 uur geleden

Het duurde even iets langer maar nu met 8,5 week is daar opeens een flinke lach paar keer per dag en blijft ie ons ook volgen. Hij had net wat langer nodig denk ik