Mijn baby is 8,5 week oud en hij krijgt 5 flessen van 180ml+6schepjes per dag. De laatste fles krijgt hij rond 22:00.Hij slaapt de nacht door en komt sochtends pas rond 07:00 voor de eerste fles. Nu heb ik mijn zoontje verschoond en hij is even wakker geworden maar toen weer in slaap gevallen. Hij slaapt nu 30min later nog steeds. Nu heeft hij dus maar 4 flesjes op heel de dag gedronken. Wel merk ik dat hij sinds een paar dagen in sprong 2 zit, heeft vandaag overdag ook bijna niet geslapen. zou dat de reden zijn dat hij nu zo diep blijft slapen? Wat moet ik nu doen? Hem proberen alsnog wakker te krijgen of wachten tot hij vanzelf wakker word wat dan misschien in de nacht kan zijn?
Zou hem niet wakker maken en gewoon kijken wat er gebeurd. Hier was hetzelfde namelijk en leek ze na haar fles van 19/20u aan de nacht te beginnen. Sinds we de fles van 22/23u overslaan is er niks veranderd qua doorslapen 😋
Wij zijn ook gestopt met de fles van 22.00. Hij is dan diep in slaap en drinkt dan slecht. Hij komt niet eerder als we die fles weglaten, dus we volgen zijn ritme. Hij kan lekker doorslapen en wij hebben weer een ‘avond’ zonder op ‘wacht’ te zitten voor de laatste fles
Wij zijn ook gestopt met de fles van 22.00. Hij is dan diep in slaap en dri ...
Hoeveel flessen krijgt jou baby over heel de dag? Want als ik de fles van 22:00 niet meer geef krijgt hij maar 4 flesjes in totaal.. is dat niet te weinig?
Hoeveel flessen krijgt jou baby over heel de dag? Want als ik de fles van 2 ...
Dat was mijn gedachte ook maar doorst onze dochter nu een hele lange nacht maakt drinkt ze tussen haar 1e en 2e fles dus nu nog een fles.. waardoor we alsnog op 5 komen
Wij zijn ook gestopt met de fles van 22.00. Hij is dan diep in slaap en dri ...
Mag ik vragen hoelaat hij dan in de ochtend weer komt voor de eerste fles? Ik hem hem gisteren gewoon wel weer wakker gemaakt en toen heeft hij half slapend wel de fles gedronken. Ik zou eens willen proberen om inderdaad die laatste fles over te gaan slaap maar ben toch bang dat ik dan zijn “ritme” overhoop haal..
Wij moeten de fles erbij doen anders drinkt ze over de gehele dag niet genoeg, want die flessen drinkt E ook niet op of ze meld zich idd in de nacht stuk eerder..
Ik maak mijn dochter nooit wakker als ze eerder slaapt. Soms wil ze die laatste fles niet, soms wel. Ik laat haar lekker slapen, en als ze honger heeft, meldt ze zich 😊
Mag ik vragen hoelaat hij dan in de ochtend weer komt voor de eerste fles? ...
Hij komt in de nacht rond 3-4uur. Maar dat is met de fles van 22.00 dus hetzelfde, vandaar dat we ‘m niet wakker maken meer. Hij zit nog wel op 6 flessen in 24u dan