17 Reacties

2 maanden geleden

Ik heb destijds samen met de kraamzorg een kolf uitgekozen. Dat is de Vulpes Elektrische Draadloze Borstkolf PRO. Ik ben er erg blij mee en is makkelijk in gebruik.

2 maanden geleden

Het is heel afhankelijk van jouw lichaam wat goed werkt. Een kolfconsult is de beste manier om er achter te komen wat voor jou goed werkt.

2 maanden geleden

Ik heb de Pro V2, ook van Vulpes. Deze kunnen je via een app bedienen en in de app de gekolfde hoeveelheden per borst bijhouden. Hij slaat daarnaast ook op hoe lang je hebt gekolfd.

2 maanden geleden

Ik heb een kolfconsult gedaan bij een lactatiekundige en dat was heel erg fijn, ik heb daar verschillende opties kunnen uitproberen. Ik dacht zelf een handsfree en draadloos apparaat te willen maar toen we die probeerden bleek dat voor mij totaal niet te werken. Ik heb een redelijk grote cupmaat en doordat de motor bovenop best wat gewicht geeft aan de cup, kantelde die steeds van mijn borst af, ook al zat hij vast in mijn BH. Je verliest dan het vacuüm en dat werkte dus helemaal niet. Uiteindelijk bleken de medela handsfree en swing goed bij mij te passen. Die hebben alle twee dezelfde soort cups maar de motor is wat anders en de prijs daardoor ook. Waar ik daarnaast ook zelf niet over na had gedacht is dat bij een draadloze kolf de motor in aanraking kan komen met de melk, daardoor kunnen ze minder lang meegaan en wordt het afgeraden ze voor een volgend kindje opnieuw te gebruiken. Ik heb nu zelf de medela freestyle en bij een volgend kindje kan ik dan de motor opnieuw gebruiken en hoef ik alleen de borstschilden opnieuw aan te schaffen. Maar het is dus echt wel heel persoonlijk wat bij jouw situatie en lichaam past dus ik zou zeker zo'n consult aanraden want wat bij mij werkt werkt bij iemand anders weer helemaal niet.

2 maanden geleden

Ik zou een kolfconsult doen, maar ik heb een handsfree van Medela e die bevalt goed!

2 maanden geleden

Ik zou ook een kolfconsult doen, het scheelt een miskoop. Ik wilde heel graag een draadloze kolf, zonder enige bedrading. Het bleek dat zo’n draad juist wel heel fijn was! Want de motor zit nu niet naast mijn oren. Ik heb een Elvie stride 1 met 2 kolven en het werkt perfect 👌🏽. Ook is het fijn om de verschillende versies te kunnen testen.

2 maanden geleden

Een kolfconsult is de enige goede tip. Jouw borsten zijn de onze niet. Die van jou reageren wellicht heel anders op die van ons allemaal. Of andersom.

2 maanden geleden

Ik zag online door de bomen het bos ook niet meer. Zoals onderstaand aangegeven heb ik ook een kolfconsult gedaan; was top, heb 5-6 verschillende handsfree kolven uit kunnen proberen en verbaasde mij oprecht over het verschil in vorm en gevoel. Check ook even je verzekering; bij mij werd het consult vergoed.

2 maanden geleden

Ik heb ook een Vulpes goods pro v2, tevreden over!

2 maanden geleden

Wij hebben de Medela Freestyle Hands-Free borstkolf – Dubbel aangeschaft. Erg tevreden over!

2 maanden geleden

Ik heb de medela Magic Inbra. Meid, wat een top ding! Kan hem iedereen aanbevelen 🤗

2 maanden geleden

Reactie op Jaimy_xje

Ik heb de medela Magic Inbra. Meid, wat een top ding! Kan hem iedereen aanb ...
Ik ook. Kost een hoop geld maar werkt echt fantastisch!

2 maanden geleden

Ik heb een kolfconsult gedaan. Meerdere uitgeprobeerd, conclusie; ik kon alles wel hebben. De ene kolf haalde er echter wel meer uit dan de andere kolf. Uiteindelijk naar huis gegaan met de Youha Gen 2. Ook een aanrader vanuit de kraamzorg. De app erbij is ook erg handig en niet zo duur als sommige andere kolven..
Mijn kraamzorg vond een kolfconsult onzin en raadde me 2 apparaten aan. Ik vond de prijzen erg hoog voor iets waarvan ik niet 100% zeker qas of het zou passen/werken dus heb toch doorgezocht naar een kolfconsult in de omgeving. Heel blij met deze keuze, want de vorm van mijn borsten zorgt dat veel kolven lekken. Uiteindelijk bleken er 2 fijn te werken; 1 volledig handsfree en de ander semi handsfree. Mijn verzekering vergoed het consult helaas niet, maar het was me de prijs meer dan waard. Een uur lang volop aandacht en uitleg en ik heb 12 apparaten voorbij zien komen waarvan 6 uitgeprobeerd 😅🫣

vorige maand

Ik gebruik de evite max en ben er heel blij mee!
Ik heb een handsfree van momcozy! Heel fijn