12 Reacties

9 uur geleden

Heb je al eens geprobeerd even uit bed te gaan en ergens rustig wat te lezen of iets dergelijks? Zodat je je bed blijft associëren met slaap en niet wakker liggen? En is toch iets langer door gaan met slaapmedicatie een optie?

9 uur geleden

Een ander misschien wat oplossing is overgaan op deels flesvoeding en je man de voeding laten doen zodat je niet wakker hoeft te worden?

Reactie op DaniekJ

Heb je al eens geprobeerd even uit bed te gaan en ergens rustig wat te leze ...
Dat is wel een goeie, slapen is in bed en nee mijn vriend heeft net een baan en ik haal juist bonding uit de borstvoeding
Mn vriend heeft op de bank geslapen, dus dat heeft al geholpen 😂

8 uur geleden

Het bevalverhaal is de titel maar lees ik niet meer terug in je topic. Heb je daar moeite mee? Denk je er vaak aan terug en lig je daardoor wakker? Wat mij bij de oudste heel goed geholpen heeft, is het hele bevalverhaal opschrijven. Van begin tot eind, incl alle emoties. Dat hielp bij de verwerking. Als je in de weken daarna geen verschil merkt zou je ook EMDR kunnen overwegen om de bevalling te verwerken.

8 uur geleden

En nog los als slaaptip: zorg voor een vaste slaaproutine zonder schermen. Bijvoorbeeld kopje thee drinken, stukje lezen, een rustig muziekje aan en dan slapen. Door dat steeds te herhalen train je jezelf dat dit het begin van slapen is. Zelf luister ik vaak een sleepcast van Headspace, ook een aanrader. Dat is een soort verhaaltje voor het slapen, met een ontspanningsoefening er in.

8 uur geleden

Wat vervelend om niet te kunnen slapen icm nachtvoedingen. Even heel ander spoor, slaap problemen kunnen ook komen bij te snel werkende schildklier. Komt vaker voor na bevalling. Kun je even laten checken bij huisarts .

8 uur geleden

Doe je de voeding in bed? Je maakt als het goed tijdens de voeding een slaaphormoon aan. Klein of geen licht aan. Ik ga dan aan een woord denken en met de laatste letter van dat woord een ander woord bedenken, om jezelf uit het piekeren te halen.
Ik ben gewoon onzeker en moest het kwijt

Reactie op Bodi20

Wat vervelend om niet te kunnen slapen icm nachtvoedingen. Even heel ander ...
Thanx, ik ga het laten checken

Reactie op Kleintje2023

En nog los als slaaptip: zorg voor een vaste slaaproutine zonder schermen. ...
Ja, dat probeer ik

Reactie op Kleintje2023

Het bevalverhaal is de titel maar lees ik niet meer terug in je topic. Heb ...
Ik ben het bevalverhaal aan her opschrijven maar daar dacht ik ook aan idd