12 Reacties
8 uur geleden
Reactie op DaniekJ
Heb je al eens geprobeerd even uit bed te gaan en ergens rustig wat te leze ...
Dat is wel een goeie, slapen is in bed en nee mijn vriend heeft net een baan en ik haal juist bonding uit de borstvoeding
8 uur geleden
Het bevalverhaal is de titel maar lees ik niet meer terug in je topic. Heb je daar moeite mee? Denk je er vaak aan terug en lig je daardoor wakker?
Wat mij bij de oudste heel goed geholpen heeft, is het hele bevalverhaal opschrijven. Van begin tot eind, incl alle emoties.
Dat hielp bij de verwerking. Als je in de weken daarna geen verschil merkt zou je ook EMDR kunnen overwegen om de bevalling te verwerken.
8 uur geleden
En nog los als slaaptip: zorg voor een vaste slaaproutine zonder schermen. Bijvoorbeeld kopje thee drinken, stukje lezen, een rustig muziekje aan en dan slapen. Door dat steeds te herhalen train je jezelf dat dit het begin van slapen is.
Zelf luister ik vaak een sleepcast van Headspace, ook een aanrader. Dat is een soort verhaaltje voor het slapen, met een ontspanningsoefening er in.
8 uur geleden
Doe je de voeding in bed? Je maakt als het goed tijdens de voeding een slaaphormoon aan. Klein of geen licht aan. Ik ga dan aan een woord denken en met de laatste letter van dat woord een ander woord bedenken, om jezelf uit het piekeren te halen.
5 uur geleden
Reactie op Bodi20
Wat vervelend om niet te kunnen slapen icm nachtvoedingen.
Even heel ander ...
Thanx, ik ga het laten checken
5 uur geleden
Reactie op Kleintje2023
En nog los als slaaptip: zorg voor een vaste slaaproutine zonder schermen. ...
Ja, dat probeer ik
5 uur geleden
Reactie op Kleintje2023
Het bevalverhaal is de titel maar lees ik niet meer terug in je topic. Heb ...
Ik ben het bevalverhaal aan her opschrijven maar daar dacht ik ook aan idd