13 Reacties

9 maanden geleden

Hier ook 14 weken zwanger en de huisarts wilt nu nog niks voorschrijven. Ik ga er helemaal kapot van 💔

9 maanden geleden

Ik ben morgen 14 weken helaas ook nog steeds misselijk. De verloskundige heeft via de gynaecoloog voor mij ondansetron voorgeschreven. Sinds ik dat gebruik is het beter onder controle en spuug ik ook minder tot bijna niet. Misschien kun je dit aanvragen via je verloskundige?

9 maanden geleden

Reactie op Ilsemx

Ik ben morgen 14 weken helaas ook nog steeds misselijk. De verloskundige he ...
Bedankt voor de tip! Ga ik even navragen

9 maanden geleden

Reactie op Ilsemx

Ik ben morgen 14 weken helaas ook nog steeds misselijk. De verloskundige he ...
Thanks! Ik ga ernaar vragen

9 maanden geleden

Je kunt inderdaad kijken naar diverse medicatie opties. Voor het grootste deel wordt t minder na 13-14 weken, dan nog een deel na 16 en 20 weken. Ik was vorige zwangerschap tot 30 weken misselijk en er zijn ook mensen die spugen tot en met de bevalling. Hoe langer hoe zeldzamer maar helaas behoort t ook tot de mogelijkheden.

9 maanden geleden

Reactie op Mvrhappyzwanger

Hier ook 14 weken zwanger en de huisarts wilt nu nog niks voorschrijven. Ik ...
Misschien kun je het via de verloskundige proberen? En wijs de huisarts ook op de nieuwe richtlijn Hg, is uitgekomen in januari 2025. Heb je suprimal geprobeerd van de drogist? Deed bij mij eerst niets maar nu wel. Moet je veel spugen?

9 maanden geleden

Helaas herkenbaar. Vorige zwangerschap tot na de 20 weken misselijk geweest, dus daar ga ik nu ook maar van uit. Ik heb nu wel via de huisarts Emesafene, dat werkt super voor mij. Een dag zonder merk ik wel meteen dat de misselijkheid nog niet weg is.

9 maanden geleden

Oh wat naar! Kan je bij de verloskundige vragen of die iets voor je kan betekenen? Ik geef niet over maar heb wel gewoon via de huisarts medicatie gekregen..

9 maanden geleden

Ugh ja die misselijkheid is echt vreselijk. Hier nog steeds emesafene nodig bij 15 weken. Heb net 3 dagen zonder gedaan (want met pillen ging het best goed, en had geen nieuwe besteld toen ze bijna op waren. Dacht dat het 15 weken ook wel zonder zou lukken). Direct weer 3 dagen achter elkaar moeten overgeven 😭. Echt tips heb ik niet, behalve vragen voor medicatie en wat rustiger aan doen.

9 maanden geleden

Ik ben 15 weken en ook misselijk, ik heb medicatie maar daar wordt je weer heel moe door.

8 maanden geleden

Gewoon zeggen dat je niks binnenkrijgt door het spugen en dat je bang bent uit te drogen, dan gaat en moet de arts wel wat voorschrijven. Gewoon je tanden laten zien!

8 maanden geleden

Dit hoort niet. Hier zijn richtlijnen voor en daar moet je huisarts zich aan houden tenzij de arts kan beargumenteren waarom hij of zij ervan afwijkt. Ik zou heel stellig aangeven dat je geholpen wil worden en anders een verwijzing wil. Je kan dit ook bij je verloskundige doen.