7 Reacties

3 maanden geleden

Heey, volgens mijn vriend die het zelf ook gebruikt kan het wel. Ik ga het denk ik voor de zekerheid maar niet doen, ook omdat ik tijdens mijn zwangerschap niet voor spieropbouw ga en iets lichter wil trainen. Dus ik zie het nut er dan niet van in! Ook mbt extra drinken als je creatine neemt en het vocht vasthouden tijdens de zwangerschap, weet ik niet of dat een goede combi is.

3 maanden geleden

Hi dames, Nog een sportfanaat hier! Er zijn zo veel misvattingen over creatine en dat is echt zonde! Creatine is een stofje wat van nature al in onsmlichaam voorkomt/ word opgeslagen uit voeding. Vrouwen hebben minder opslag capaciteit dan mannen voor dit stofje en 3-5 gram per dan is voldoende. Het speelt een belangrijke rol in onze energie productie, met name in spierweefsel en hersenen. Het is dus helemaal niet voor “meer spiermassa” want daar heb je veel training, veel eiwitten en ook veel meer testosteron voor nodig dames 😉 Ik gebruik al een paar jaar creatine en gebruik dit ook nog steeds nu ik zwanger ben omdat het mij/ ons een aantal voordelen kan bieden: •Ik ben nu 6 weken zwanger en op dit moment worden de hersenen en bloedsomloop van ons kindje al gevormd. •Binnenkort zal ook de placenta gevormd gaan worden. Hiervoor is een betere zuurstof voorziening nodig waar creatine een waardevolle rol bij kan spelen. •helpt spierafbtaak bij mij voorkomen en helpt bij de energie huishouding waardoor ik iets minder vermoeid ben. Vooral in combinatie met sporten. Dus lekker aan de creatine allemaal! (tenzij je een nierziekte hebt)

3 maanden geleden

Hey Claire, Ik liep tegen hetzelfde aan! Uiteindelijk navraag gedaan bij de verloskundige. Volgens haar mag ik de dagelijkse hoeveelheid. Ik merk overigens dat ik nu al veel minder kracht in mijn lichaam heb. Ben nu 5 +2week. Ik hoop dat het de tweede trimester bijtrekt.

3 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties meiden. Ik had zelf ook wel verwacht dat het mocht, maar zocht toch nog wat extrazekerheid . Ik ben nu 4+4 zondag weer sporten hoop dat ik het zo lang mogelijk kan volhouden in ieder geval
Ik gebruik ook nog creatine. Maar het sporten lukt allemaal al minder…. Als de pot op is ga ik er mee stoppen.

3 maanden geleden

Mijn verkoskundige zei dat ik het niet mocht gebruiken dus ben ermee gestopt! Vervelend dat je overal wat anders hoort.