21 Reacties
3 dagen geleden
Wij zelf zijn wel echt van ritme.
Onze dochter krijgt een fles om 7:00/11:00/15:00/19:00 en 22:00
Maar na de fles van 19:00 gaat ze naar bed en zou ze zich ook niet melden om 22:00 maar wij maken haar wel wakker!!
Puur om ritme te houden en ze drinkt de fles dan ook echt leeg ondanks dat ze zich niet zelf meldde.
Wij merken dat zij het gewoon heel goed doet op ritme en vaste tijden 🤗 ook voor ons zelf is dit makkelijker
3 dagen geleden
Mijn ervaring is ook dat iedereen, cb, kinderarts etc. ander advies geeft over hoeveel uur ze zonder voeding mogen. Een baby van 12 weken vind ik sowieso al een ander verhaal dan een baby van pakweg 6 weken. In jouw plaats zou ik haar ook lekker laten slapen als ze overdag aan genoeg voeding komt en goed groeit. Geniet ervan.
2 dagen geleden
Ik zou lekker van je slaap genieten. Als ze geen ondergewicht heeft oid komt het allemaal wel goed 😊
2 dagen geleden
Mijn zoon slaapt sinds een week ook de nacht door zonder voeding. We geven de laatste fles vaak rond 21/22 uur en hij wordt altijd tussen 7/8 uur wakker. Ik heb me eigenlijk nooit afgevraagd of dit mag, omdat ik heel vaak verhalen hoor of lees van baby’s die met deze termijn (mijne is ook 12 weken) doorslapen. Wij hebben om die reden overdag wel de flesvoeding opgehoogd; ipv 6x120 krijgt hij nu 5x150.
Vooral je gevoel volgen. Ik denk dat het namelijk echt een keuze is die jullie zelf mogen maken en dat er niet 1 goed of fout is 😘
2 dagen geleden
Mijn dochter is nu 15 weken en slaapt al vanaf 8 weken 12 uur per nacht. Ze gaat om half 8 naar bed, krijgt daar haar laatste voeding en slaapt rond 8 uur, ze word ‘s ochtends dan rond 8 uur half 9 wakker. Nu af en toe een ochtend dat ze om 7 uur wakker wordt, dan verschoon ik haar en geef ik haar een fles en leg ik haar terug in bed en dan slaapt ze altijd nog drie kwartier of een uur.
2 dagen geleden
Reactie op Melanie2202
Wij zelf zijn wel echt van ritme.
Onze dochter krijgt een fles om 7:00/11:0 ...
Komt jullie dochter nooit eerder of later voor een voeding?
2 dagen geleden
Ik had ergens gelezen dat slaap net zo belangrijk is voor de groei als voeding. Zolang ze genoeg natte luiers heeft en goed groeit zou ik lekker genieten van je nachten.
2 dagen geleden
Reactie op LanghalzigEdeldier56437
Mijn dochter is nu 15 weken en slaapt al vanaf 8 weken 12 uur per nacht. Ze ...
Jaa dit hebben wij inderdaad ook, al ook ongeveer vanaf de 8 weken en zo lang en als ze dan s ochtend de fles heeft gehad, slaapt ze ook meteen
2 dagen geleden
Reactie op K9779
Ik zou haar lekker laten doorslapen.. onze dochter slaapt sinds ze 7/8 weke ...
Dankjewel
2 dagen geleden
Reactie op LanghalzigEdeldier56437
Mijn dochter is nu 15 weken en slaapt al vanaf 8 weken 12 uur per nacht. Ze ...
Maar dan dus 12 uur lang geen fles? 😬
Ik durf hem niet eens 8 uur achter elkaar te laten slapen 🙈. Bang dat zijn bloedsuikerspiegel te veel daalt, of dat het slecht is voor hersenontwikkeling..
2 dagen geleden
Ik zou jezelf afvragen, is je kindje gezond? Groeit je kindje goed? Krijgt je kindje overdag voldoende voeding binnen? Als alles goed is zou ik zeker niet wakker maken. Onze dochter kan ook 12-13 uur zonder fles ‘s nachts. Dit gaat helemaal prima!
gisteren
Reactie op Mama van Puck
Ik zou jezelf afvragen, is je kindje gezond? Groeit je kindje goed? Krijgt ...
Hier exact hetzelfde en maak hem daarom ook absoluut niet wakker!