29 Reacties

5 maanden geleden

Hé, misschien even handig om bloed te prikken?

5 maanden geleden

Ik herken mij hier enorm in. Ik ben nu 25 weken en al 3 weken thuis vanwege de vermoeidheid. Dit is kind nummer 4 en bij mijn andere zwangerschappen dit nooit gehad. Ik wacht op de uitslag van mijn 2e bloedonderzoek. Uit de eerste bleek al een vitamine d en b12 tekort. Ik doe niet veel anders dan op de bank zitten. Heel vervelend voor iemand die altijd volle vaart tot 36 weken door Werkte. Ik zou inderdaad wel je bloed laten onderzoeken. Al is het maar om een beetje geruststellend te worden. Heel veel succes!

5 maanden geleden

Ik herken dit wel. Ik moet per direct van de verloskundige halve dagen werken en rusten als ik thuis kom

5 maanden geleden

Nu 25 weken en al vanaf week 9 ofzo 100% thuis. Ook al uitgebreid bloed getest. Tis gewoon hoe mijn lichaam kennelijk op deze derde zwangerschap reageert. Sommige dagen wat beter en kan ik de vaatwasser, de was en misschien zelfs een boodschapje doen. Andere dagen moet ik voor het halan van één pak koffie 5 keer aan m'n karretje door m'n hurken hangen om op adem te komen. Soms kan ik me er prima aan over geven, vermaak ik de kids prima vanaf de bank. Andere momenten is het zwaar frustrerend. Minder warmte merk ik maakt ook echt wel verschil. Verder ook veel harde buiken en op een zeldzame dag dat ik wat meer energie heb gaan juist de bekken protesteren die dan weer 3-4 dagen nodig hebben om rustig te worden. Tis wat het is. Zeker nu met zomervakantie voor de oudsten (4 en 6) waarin man moet doorwerken wil ik voor de kinderen gewoon ook een fijne vakantie en voel me daarin nog wel eens schuldig dat we minder dingen kunnen doen.

5 maanden geleden

Ik ben nu ook al 1,5 week extreem Moe. Vrijdag moet ik Bloedprikken omdat het al Gepland stond, wacht even af of daar ook iets in mee genomen wordt waar hetnuit Blijkt anders ga ik bellen

5 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Ik ben nu ook al 1,5 week extreem Moe. Vrijdag moet ik Bloedprikken omdat h ...
Ik zou vooraf even bellen of ze meteen op extra vermoeidheid factoren kunnen prikken. Hoef je niet twee keer te prikken.

5 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Ik ben nu 26 weken en 5 dagen. Hebben jullie het specifiek bij verloskundige aangegeven? Ik Moet namelijk sowieso bloedprikken en glucose test doen vrijdag

5 maanden geleden

Check het vooral even met je verloskundige, vaak daalt je ijzerniveau tijdens de zwangerschap, dat kan voor vermoeidheid zorgen.

5 maanden geleden

Ben 25weken en heb hier ook al weken last van bloed onderzoeken gedaan alles prima bloeddruk goed en toch steeds zo moe ik moet het huishouden draaiende houden en dat gaat met veel pauzes soms moet ik me pan met eten van t vuur halen om even te zitten verloskundige zegt dat ik er maar even mee moet leren omgaan en alles proberen comfortabel mogelijk te maken voor mezelf ben blij dat de kinderen nu vakantie hebben want het brengen en halen werd zelfs te veel vooral omdat ik op 4 hoog woon zonder lift *huil*

5 maanden geleden

Hier ook ontzettend moe 😩 Maar ik hoor het van vele om me heen, en die zijn niet zwanger 🤣 Ben inmiddels ook 28 weekjes

5 maanden geleden

Reactie op MarrieK

Hé, misschien even handig om bloed te prikken?
Ik heb morgen toevallig een controle, ga dit even bespreken

5 maanden geleden

Reactie op WelgemanierdeKrokus962403

Ik herken mij hier enorm in. Ik ben nu 25 weken en al 3 weken thuis vanwege ...
Ja erg is het he... Nou heb ik mazzel dat ik een thuis blijf moeder ben, zat net nog te denken ik zou er nu maar bij moeten werken... Diepe respect inderdaad! Ja lijkt me voor jou nu heel frustrerend dat je lichaam je voor je gevoel je nu in de steek laat? Het is wat het is.. leuk is anders. Vanmiddag zat ik me zelf te bekeken door een filmpje van me ringbel. Lijkt wel een vermoeide zoutzak jeetje zeg

5 maanden geleden

Reactie op Mban

Nu 25 weken en al vanaf week 9 ofzo 100% thuis. Ook al uitgebreid bloed get ...
Ooh wat heftig dit zeg... Probeer op goeie dagen al weet je niet wanneer je een goeie dag hebt.. Iets leuks te plannen, dit jaar is gewoon even Achtertuin plezier. Volgend jaar ben je weer de mama die je altijd bent. Ondanks alles wens ik je wel een fijne vakantie met je kindjes

5 maanden geleden

Reactie op H0tFudge88

Zou inderdaad bellen!! Want het is zo vervelend, het is niet moe zijn omdat je een korte nacht hebt of een moeheid waar je overheen kan zetten. Dat vindt ik nog het ergste eraan

5 maanden geleden

Hier 25 weken zwanger en ik kan gewoon niet meer functioneren. Huishouden die ik echt elke dag een beetje (+ lang leven mijn huishoudster) Het is toch echt overgeven aan de vermoeidheid en iets meer beroep doen op hulp mocht dat mogelijk zijn.

5 maanden geleden

Tipje voor iedereen; laat je ijzer even checken. Bleek hier de vorige keer de oorzaak. Na ijzertabletten voelde ik mij 100x beter.

5 maanden geleden

Ik ook verschrikkelijk moe hoelang ik ook slaap. Nu 28+3. Ik werk 32 uur. Heb 3 kinderen thuis rond hobbelen en dan dat huishouden wat niet ophoudt. Voel me laatste week wel echt een loedermoeder omdat ik van sommige huishoudelijke taken echt denk jammer dan het lukt even niet nu.. 🫣

5 maanden geleden

Reactie op Stephaniie

Ik ook verschrikkelijk moe hoelang ik ook slaap. Nu 28+3. Ik werk 32 uur. H ...
Heel veel respect voor jou lieve mama 🫶

5 maanden geleden

Hier ook onwijs moe 27+5.. 1,5 week geleden getest op ijzer, waarde zat op het randje. Nu gestart met ijzertabletten en als ik al ontlasting heb is het onwijs hard met bloed. Ben onwijs kortademig en heb een lage bloeddruk. Nu net gebeld en advies gehad om ijzertabletten om de dag in te nemen, derest dan voor lief nemen?

5 maanden geleden

Reactie op Dai22

Hier ook onwijs moe 27+5.. 1,5 week geleden getest op ijzer, waarde zat op ...
Ik heb ook nare stoelgang als ik ijzertabletten gebruik. Ben overgegaan op Floradix; dat gaat een stuk beter. En vergeet niet om tussen de 2 en 3 liter te drinken per dag