49 Reacties
4 maanden geleden
Ja ik heb dit ook, enorm pijnlijke tintelen en 's nachts niet kunnen slapen van de pijn. Een telefoont vasthoudt of bestek is ontzettend pijnlijk.
4 maanden geleden
Ik heb daar (nog) geen last van.. als je het niet vertrouwd of het wordt ondraaglijk zal ik gewoon er mee heen gaan en vragen om een second opinion. Beterschap!
4 maanden geleden
Zou gewoon je huisarts ff bellen hoor! Navragen kan altijd, ik herken het niet 🤷🏼
4 maanden geleden
Ik liep al bij de fysio voor m’n bekken en die heb ik ernaar gevraagd. Bij mij trekt de pijn vooral vanuit het gebied tussen mn duim en wijsvinger naar mn pols toe. Bij mij is de ziekte van De Quervain vastgesteld. Als de pijn na de zwangerschap niet weg is kan ik een spuit krijgen in mijn pols.
Zal vooral wel de fysio/huisarts benaderen
4 maanden geleden
Ik heb hier ook last van. Vooral m'n vingers en tenen. Dacht dat dit ook met vocht te maken heeft. Maar zal de huisarts ook maar inschakelen hiervoor, gezien de reacties
reacties.
4 maanden geleden
Ik heb dit ook heel erg. Zowel in mijn handen als mijn voeten. In de ochtend zijn mijn handen ook zo stijf. Schijnt wel een zwangerschapskwaal te zijn..
4 maanden geleden
Wat vervelend zeg! Ik heb dit in mijn vorige zwangerschap gehad. Bij mij was het wel het carpaal tunnel syndroom en kwam het door vocht vasthouden. Met warmte werd het erger, maar met kou was het er ook. Het deed ontzettend veel pijn en er was helaas weinig aan te doen.. het enige dat bij mij iets hielp was handen op een voedingskussen leggen (dus iets in de lucht houden zegmaar). En ik nam nog wel eens een koud handen badje.
Vrij kort na de bevalling was het al veel beter en uiteindelijk ging het helemaal over. Het heeft mij nooit belemmerd in de zorg voor mijn kindje 😊
4 maanden geleden
Ja heb ik ook! Heel pijnlijk om mijn vingers te buigen, deken of kussen te pakken inderdaad. Vk gaf aan dat het inderdaad carpaal tunnel syndroom is, ik heb ook geen tintelingen, puur een soort kramp/pijn. Het wordt bij mij wel erger wanneer ik overdag bijvoorbeeld haak, daarbij span je je vingers op een bepaalde manier aan. Als ik dat een paar dagen niet doe, wordt de pijn minder, maar weg is het zeker niet
4 maanden geleden
Hier helaas ook het geval, langzaam aan opgekomen vanaf week 14 van de zwangerschap en steeds erger geworden. Bij mij is gezegd dat het toch echt te maken heeft met vocht vasthouden en zenuwen die afknellen. Nu ook inmiddels op het niveau van 24/7 pijnlijke, verkrampte vingers, s nachts veel wakker liggen hierdoor en veel moeite gedurende de dag om mijn handen te gebruiken met bijv. bestek. Warm weer of niet maakt bij mij ook weinig verschil, het doet gewoon altijd zeer. De fysio heeft voor mij de testjes voor carpaaltunnelsyndroom gedaan en dan voel ik wel die tintelingen opkomen, maar het grootste gedeelte van de dag is het vooral een verkrampt, gezwollen gevoel. Maar bij mij wordt dus wel gezegd dat dit na de zwangerschap overgaat als het vocht weer weg trekt. Dus daar hoop ik heel hard op!
Ik heb compressiehandschoenen gekregen (helpen wel iets maar niet zoveel als ik hoopte), de tip gekregen om bij verkramping in een stressbal te knijpen (doet in het begin heel veel zeer maar geeft wel verlichting uiteindelijk), magnesium bad te nemen of inderdaad een ijsbadje (werken beiden voor mijn gevoel op het moment zelf goed, maar klachten komen vrij snel weer terug) en mijn man masseert iedere avond voor het slapen gaan mijn handen (vanaf de vingers richting je hart, eerst je hand, daarna je vingers één voor één en dan weer je hand) en lymfeknopen bij mijn oksels, schouders en lies (lijkt ook wel iets te helpen, ik voel wel verschil als hij het een avond niet heeft gedaan). Misschien hebben jullie nog iets aan deze tips? Sterkte allemaal in ieder geval!
4 maanden geleden
Ik heb dezelfde klachten alleen dan wel weggeschreven als carpaal tunnelsyndroom. Slaap met 2 braces en ga naar de fysio voor T.O.S. (dan masseert ze mijn borstspieren los richting de schouder/onder sleutelbeen omdat dit door de groei van borsten kan trekken en ook zorgen voor de beknelling van de zenuwen in de handen).
4 maanden geleden
Ik heb hier ook erg last van, kan er nauwelijks van slapen en braces helpen niet.. zal donderdag naar de huisarts. Ik ben gisteren in de sauna geweest en de hele dag in een warm bad gezeten, dat hielp wel om het wat te verlichten.
4 maanden geleden
Ik ben zojuist hiervoor bij de huisarts geweest en zij gaf aan dat ik een week kan proberen b6 bij te slikken. Het kan geen kwaad in ieder geval en als het na een week niet verbeterd dan wel weer stoppen. Maar het kan geen kwaad voor een week in ieder geval! Als de pijn ondragelijk blijft kan ik evt nog een injectie krijgen. Misschien hebben jullie er wat aan! 😊