30 Reacties

3 weken geleden
Niet helemaal te vergelijken misschien, maar ik ben met 16 weken naar Paaspop geweest dit jaar! Ik weet eerlijk gezegd niet of ik het zou doen als ik zo ver was, ik heb namelijk Milkshake gecanceld, dan zou ik ook rond de 30 weken zijn. Maar zelf heb ik veel last van harde buiken, en vind het dan niet fijn om ver van huis te zijn. Paaspop was voor mij dichtbij en toen had ik nog nergens last van.
Zoals je aangeeft loop je ook bij een bekkenfysio; ik zou proberen na te gaan of er genoeg zitgelegenheid is…? Anders lijkt al dat staan inclusief het slapen op een camping mij persoonlijk wel heftig voor die termijn. Ik weet ook niet of het in de buurt is dat je evt makkelijk weer naar huis kan of iemand je kan ophalen

3 weken geleden
Ik ben toen ik 16 weken ongeveer was naar elfia geweest. Wat vergelijkbaar is maar niet helemaal hetzelfde. Ten eerste was het grootste probleem het staan, dat kan gewoon op dat soort locaties weinig dus ik heb op bol.com een heel klein en licht opvouwbaar krukje meegenomen, zoiets zou ik zeker adviseren. Maar nog vond ik het toen al teveel moet ik zeggen... De zon, de mensen, alles. Maar ik heb ook autisme dusss is ook combinatie aan factoren, de prikkels nu dat ik zwanger ben kwamen gewoon extra hard binnen.
Wel nog een ander ding. De bass van de muziek, het trilt door je lijf, en ik was destijds heel bang dat het slecht was voor de baby en kwam daar toen op internet ook wat dingen over tegen. Weet nou niet zeker of het ook daadwerkelijk erg is of niet, want ja Google maakt je overal bang van, dus misschien wel goeie om aan verloskundige te vragen voor je gaat.

3 weken geleden
Kun je niet alleen overdag gaan? En gewoon kijken of het gaat en anders extra rusten of naar huis gaan als het te zwaar is? Persoonlijk zou ik het niet zien zitten om als ik 30 weken ben en al nu al rug/bekkenklachten heb in een tent te gaan liggen.

3 weken geleden
Ik vind Castlefest wel heel relaxed, je kunt ver van de muziek in het gras gaan liggen en het toch nog horen. Maar heb geen ervaring met jouw klachten dus hoe dat is weet ik niet. Je zou een hotel kunnen boeken in de buurt ipv je camping ticket te gebruiken maar dat is natuurlijk wel ineens duurder.

3 weken geleden
Een camping als in; op een matje in een tent?! Dat gedeelte zou ik absoluut niet doen gezien bekkenklachten en straks dikkere buik…

3 weken geleden
Ik zou wel uit de buurt van luide muziek blijven ivm mogelijke gehoorschade van je baby, maar verder denk ik dat het zou moeten kunnen, afhankelijk van hoeveel pijn je hebt.
Misschien de camping inruilen voor een hotel/b&b in de buurt, want een luchtbed met bekkenpijn is niet te doen, en op de dagen zelf vooral rustig aan doen en naar je lichaam luisteren. Castlefest is wel zo'n festival waar je lekker in het gras kan gaan liggen als je wil, dat is een groot pluspunt.
Zelf heb ik een bekkenband voor als ik veel moet staan, misschien kan je jouw fysio om advies vragen wat dat betreft.

3 weken geleden
Ik ga al 13 jaar lang jaarlijks een weekend naar de zwarte cross. M'n verloskundige gaf aan dat zolang ik me goed voel en af en toe even m'n rust neem dit prima kan. Ik ben dan ongeveer 28 weken zwanger. Vind het wel spannend maar ik slaap in een caravan en we verblijven op een camping op 10 minuten loopafstand van het festivalterrein dus kan me altijd even terugtrekken. 😊

3 weken geleden
Ik ben ook van plan om naar Castlefest te gaan. Ik ben dan 33 weken zwanger. Ik heb er wel bewust voor gekozen om niet op de camping te gaan staan.
Ik ben ook naar Elfia geweest met 17 weken, het slenteren en vooral op een gegeven moment lang in de rij moeten staan in de volle zon voor eten vond ik heel erg pittig.
Met Castlefest ga ik dus altijd samen in de rij staan zodat ik eruit kan stappen als dat nodig is.
Mijn partner neemt ook stoeltjes mee en een vriendin van mij die tzt. aan het einde van de zwangerschap zit neemt een rolstoel mee.
Verder hebben wij besloten gewoon de verwachtingen laag te houden en elke dag ter plekke te bekijken waar we ons goed bij voelen.

3 weken geleden
Reactie op KiekeBoo
Ik ben ook van plan om naar Castlefest te gaan. Ik ben dan 33 weken zwanger ...
Slim, wie weet zie ik je daar :) camping is ook echt iets waar ik tegen aan loop en lang staan, merk dat ik er nog steeds niet uit ben haha

3 weken geleden
Ik zou het afraden! Ik ben echt mega festival liefhebber, en vond best dat ik kon, maar merk bijv. op werk al dat ik bepaalde dingen niet kan of heel vermoeid van raak. Langer dan 2/3 uur druk zijn lukt mij niet meer zonder dat ik écht moet uitrusten (niet gewoon even 30 minuten zitten). Mijn man zei terecht ''je bent dan al kapot als je van de parkeerplaats naar de ingang loopt en dan in de rij moet staan in de zon''.
Zwanger zijn is helaas ook sommige dingen opgeven, je kan altijd nog als de kleine er is! Denk eerder dat je nu dan een rot ervaring gaat hebben en méér gaat balen.

3 weken geleden
Mijn ervaring is dat in deze weken de zwangerschap in rap tempo toeneemt in lichamelijke zwaarte. Je kindje groeit hard, gaat steeds harder schoppen en je daarmee ook snachts wakker houden. Los daarvan worden de nachten ook niet beter door je lijf die steeds meer in de weg gaat zitten.
Ik weet nu nog niet of het tzt 20 of 30 graden is, dat zal ook een enorm verschil maken in hoe het voor je vol te houden is.
Welke mogelijkheden heb je tot schaduw, even zitten, rusten etc?
Wanneer moet je uiterlijk beslissen?
De ene zwangere is de andere niet, dus wellicht heb je de optie om pas over 4 weken te beslissen wat je doet?

2 weken geleden
Als je je goef voelt, lekker gaan. Ik heb vorige zwangerschap tot 42 weken alles gedaan, had nergens last van. Nu met 22 weken ook nog 0 klachten en doe alles :)

2 weken geleden
Ik ben dan 27 weken en ga ook naar castlefest met 2 kinderen,, man en een vriend van ons. Nu is energie echt wel een issue, maar we gaan gewoon kijken hoe het tzt gaat. Als het niet gaat is het maar jammer. Maar wil niet nu al afzeggen en dan denken dat het misschien toch had gekund. En inderdaad, er gewoon een relaxter festival met meer chillen van maken is ook prima. En lekker de mannen in de rij laten staan voor eten en drinken :p
Het gaat al onze enige vakantieweek worden ivm de verhuizing en verbouwing nu ook. Dus zou ik super jammer vinden als ook dat weg valt. (natuurlijk niet uitgesloten dat saar niet iets voor in de plaats kan komen...)
Snap je dilemma. Ben benieuwd wat je gaat doen. Wie weet zien we elkaar daar :D

2 weken geleden
Wij gaan normaal ook altijd een heel weekend naar Castlefest! Maar dit keer ben ik ook 31 weken zwanger. Ik heb nogal snel last van m'n rug dus heb besloten niet op de camping te gaan en ook vanwege de centjes die nu in t rond vliegen was heel heel weekend ook wel veel geld. Los daarvan denk ik wel dat Castlefest een heel chill weekend festival is waar je echt lekker kunt relaxen in het gras enzo om even je rust te pakken. Wij hebben uiteindelijk besloten om alleen de vrijdag te gaan

20 uur geleden
Ik ga ook! Maar dan alleen de zondag. Of de camping lukt kan alleen jij aanvoelen of tzt lukt om goed te bukken etc. Verder voor de festival is Castlefest wel eentje waar je veel rust kan pakken. Grasveld achter de kinderhoek is ook vaak heel rustig. We nemen ook altijd een wagentje mee (vergeten hoe dat ook alweer heet) zodat onze zoontje in kan slapen en spullen in kunnen. En een inklapstoel erbij is zeker een aanrader.

19 uur geleden
Oei, dat is wel lastig.. Ik ben momenteel 28 weken en moet er niet aan denken om te moeten slapen op een camping, 4x per nacht plassen, moeilijk in slaap komen en dat allemaal op een luchtbed met drukke campinggasten om je heen. Persoonlijk zou ik voor een dagje gaan, krukje mee, veel rust pakken, veel uitpuffen en niet te veel staan. Of als je toch wilt blijven overnachten, kijk of je een hotelletje kan scoren. Dan kan je ook makkelijker je gigantische zwangerschapskussen meenemen! :)