10 Reacties

gisteren

Misschien bibs fopspeen proberen en dan de ronde?

20 uur geleden

Ik zou ook de ronde bibs speen aanraden, schijnt dat deze door de vorm door de meeste baby’s geaccepteerd kan worden (zei de pre logopediste tegen ons). Misschien het proberen waard!

17 uur geleden

Reactie op judithkleintjens

Ik zou ook de ronde bibs speen aanraden, schijnt dat deze door de vorm door ...
Maar word deze juist niet vaak afgeraden? Logopediste hier in de familie die waarschuwde voor de speentjes van bibs en daarom alles wat ik heb gekregen, nog in dichte verpakking😅

16 uur geleden

Onze dame wilt ook alleen de borst, geen speen! Ze pakt m maar een heel enkele keer. Ik heb het losgelaten onder het motto dan hoef ik dat tenminste tzt niet af te leren 🤭

15 uur geleden

Als de dutjes beter beginnen te lukken zou ik op deze leeftijd het laten om nog een speen te proberen introduceren. Mijn oudste pakte ook geen speen. In het begin soms lastig omdat dat een makkelijk trucje is om een huilende baby stil te krijgen, maar later handig omdat je het niet moet afleren, geen risico dat de baby wakker wordt van een speen die kwijt is in bed enz. Deze baby neemt wel een speen en soms ben ik bang dat dit later als een boemerang in mijn gezicht terug gaat komen haha. Hij kan niet in slaap vallen zonder speen tenzij hij aan de borst in slaap valt.

12 uur geleden

Ons zoontje was ook onrustig en had zuigbehoefte bij sommige slaapjes. Hij heeft nog steeds niet altijd zijn speen nodig maar hebben er nu wel 1 gevonden. Ik wilde ook geen bibs gebruiken maar bij het consultatiebureau gaven ze al aan als je gewoon op tijd stopt met de speen, er niet meer gevolgen voor het gebit en spraak zullen zijn als bij iedere andere speen. Omdat ik toch twijfelde over de ronde vorm, gebruiken we de anatomische speen van bibs.

11 uur geleden

Heb je al een holle speen geprobeerd? Wij hebben de Phillips soothie holle speen na aanraden van de verloskundige. Je kunt dan evt helpen met de zuigreflex door met je pink erin een klein beetje tegen het gehemelte aan te doen. Maar hij gebruikt hem alleen met in slaap vallen, valt ook vaak uit in de nacht. Sinds kort weet hij af en toe zijn duimpje te vinden 😅. Daar moeten we dan straks ook nog vanaf zien te komen
Heel herkenbaar, lijkt bijna ons verhaal! Mijn kindje is nu 14 weken en heb na 12 weken de speen niet meer aangeboden. Ik ‘mis’ de speen op de momenten dat hij hard huilt als hij wakker wordt en voeding wil, maar verder lijkt onze baby de speen niet zelf te missen.

10 uur geleden

Misschien een maatje groter? Onze dochter wilde ook geen Newborn speen en kon deze ook niet ‘vasthouden’ in de mond. Wij hebben toen een maatje 6-12 maanden gegeven en dat werkt perfect 🤗

2 uur geleden

Reactie op Jaimy_xje

Misschien een maatje groter? Onze dochter wilde ook geen Newborn speen en ...
Ga ik proberen! Slim …