8 Reacties

3 dagen geleden

Onze dochter is nu bijna 11 weken en ook nog altijd een beetje geel. Wij hebben met 4 weken bloed laten prikken en met 8 weken. 8 weken was lager dan 4 weken, dus de waarde gaat omlaag. Omdat ze verder goed drinkt aan de borst, goede plas en poepluiers heeft en alert is wil de kinderarts verder geen actie ondernemen. Wij moeten het nu gewoon in de gaten houden of het blijft afnemen. Hebben dus ook niet over gehoeven op kunstvoeding of meer voeden of jets dergelijks. Wat ik zelf ook op internet lees is dat het heel soms gewoon een stuk langer duurt, maar niet kwaad kan 🤷🏻‍♀️. Blijf mij uiteraard ook een beetje zorgen maken zolang ze geel is, maar probeer mijzelf te blijven bedenken dat ze behalve de gele kleur het gewoon hartstikke goed doet

3 dagen geleden

Op internet zie ik wel informatie dat er wel meer kindjes moedermelk geelzucht hebben en dan met 3 maanden ongeveer het gele wegtrekt. Mij lijkt het persoonlijk onzin om voor een gele kleur kunstvoeding te geven, maar bij ons was de bilirubine wel verhoogd, maar vonden ze de waarden niet verontrustend voor onder een lamp te moeten of kunstvoeding. Ik weet natuurlijk niet wat de waarde zijn van jouw kindje

3 dagen geleden

Reactie op PCOSanne

Op internet zie ik wel informatie dat er wel meer kindjes moedermelk geelzu ...
Dank voor het delen van je ervaring met mij. Voelt al direct fijn om te zien dat we niet alleen zijn 🙈. Bij ons drinkt, poept en plast hij ook goed en is hij alert ontwikkeld zich etc. Zijn waarde was 12.1 mg/dl, de microbioloog zei dat zolang de waarde onder de 15 mg/dl zit we ons geen zorgen hoeven te maken, maar het daalt niet super snel.. hoe hoog waren jullie waardes bij 8 weken?

3 dagen geleden

Met 1 maand was 13 en met 8 weken 10
Hier hetzelfde. Ons zoontje is nu 13 weken en ziet nog steeds een beetje geel. We hebben meerdere malen geprikt. Eenmaal was de waarde ook wat gestegen, na 2 weken echter weer gedaald. Ik geef ook borstvoeding, de kinderarts gaf ons ook het advies het te blijven monitoren voor de zekerheid. Zij vermoedt echter gewoon dat het passend is bij de borstvoeding, waarbij dit wel eens langer kan duren. Zolang de plas- en poepluiers goed zijn, hij alert is en de alarmsignalen niet aan de orde zijn geen zorgen, zo gaf zij aan! Wij gaan 29 december weer prikken, het lijkt de afgelopen periode weer een beetje gestagneerd qua afname. We proberen het los te laten, het zal bij ons mannetje horen!
Hier ook een gele baby van 9 weken en borstvoeding. Afgelopen weken 3x moeten bloedprikken en het gehalte is wel gezakt maar was nog steeds niet helemaal goed. Maar hij is al minder geel dan dat hij was en de huisarts had wel het idee dat het langzaam zakt en nu hoeven we er verder niets meer mee te doen.

4 uur geleden

Bij onze baby van nu 15 weken was het met 7/8 weken bijna helemaal weg. Soms met diep slapen was het nog een beetje licht aanwezig. Maar nu al een paar weken volledig weg! Door borstvoeding kan dit idd komen, maar dit is volledig normaal als ze waarde gewoon onder blijven. Mijn verloskundige gaf ook aan dat dit gewoon even kan duren maar verloop van tijd weg trekt!🤍 Bij genoeg plas/ poep luiers zou ik mij ook zeker geen zorgen maken..