36 Reacties
vorige maand
Ik woog voor de zwangerschap 58
1 week na de zwangerschap woog ik 66 kg en blijf daar nu helaas ook op hangen.
Ik hoop ook weer terug rond de 58 te wegen, ben ook maar 163 cm 🥲
Ben wel 35 misschien dat het daar aan ligt.
Mijn 1e zwangerschap was ik 17,5 toen was ik zo terug op gewicht, zelfs nog smaller erna.
vorige maand
Reactie op Ramona1990 🤰
Ik woog voor de zwangerschap 58
1 week na de zwangerschap woog ik 66 kg en ...
Ik ben nu 30 en was mijn vorige zwangerschap 19 jaar. Ook direct weer in model 🙈 maar nu is het toch wat anders 😂
vorige maand
Zeker nog niet en daar geef ik mezelf ook de tijd voor! Ik was 14 kg aangekomen tijdens de zwangerschap. Eerste week na de bevalling ben ik daarvan 8 kwijtgeraakt. Nu 2 maanden verder is daar nog een kilootje af. Dus nog 5 te gaan. En dan het liefst nog 4 voor mn streefgewicht 🤭 ik vond de eerste weken vooral niet aankomen belangrijk. Door de borstvoeding heb ik mega honger en at ik veel maar je beweegt natuurlijk totaal niet. Nu probeer ik bewegen weer op te pakken en wat gezondere keuzes te maken. Na de feestdagen ga ik wel wat serieuzer aan de slag.
vorige maand
Ik ben 3.5 week geleden bevallen en bijna terug op oude gewicht, nog 4 kilo eraf. Er is wel al 14/15 kilo af😳 ik was alleen op het begin vd zwangerschap heel veel afgevallen, dus ik hoop dat ik weer naar dat gewicht ga. Maar dan moet er nog wel 16 kilo af haha, dat word bikkelen ervoor
vorige maand
Reactie op JvanV
Zeker nog niet en daar geef ik mezelf ook de tijd voor! Ik was 14 kg aangek ...
Herkenbaar! Ik moet ook nog 4 kilo en dan eigenlijks nog 4 wat van de vorige zwangerschap is blijven hangen haha.
Maar chocolade is momenteel mijn grootste vriend. Handige tijd van het jaar ook.. 🙈
Geef dan wel borstvoeding maar wat je zegt. Die beweging speelt ook een rol.
vorige maand
Ik begon met 52 ( zwanger van een tweeling). Op het einde woog ik bijna 70. Week na de bevallen al 15 kilo eraf. En nu blijf ik hangen op 54/55.☺️
vorige maand
Ik geef volledig borstvoeding. Voor de zwangerschap was ik 53 kg, al was ik normaal eerder 55(54-56)kg. Had toen al poosje door omstandigheden geen puf om te sporten, dus zal ook was spiermassaverlies hebben gehad en misschien wel heel veel spierverlies en juist wat extra vet erbij, joost mag het weten...
Einde zwangerschap was ik na veel vocht uitplassen in de ochtend 69 kg. 2 dg na de bevalling 63 kg(baby's aandeel was 3,3kg) en sindsdien stabiel 61kg. Ben nu 6 weken postpartum. Initieel honger(!)niet normaal en alles wat los en vast zat gegeten en genoten van al het lekkers (oa chocolade pepernoten) want nu kan het. Inmiddels iets beter eetpatroon en met vaste tijden.
Ja, overal zit een klein beetje meer spek, taille definitie is minder, maar ook niet heel veel want nauwsluitende jurken passen nog steeds, weliswaar met iets buikje want die buikspieren die moeten nog herstellen, mijn broeken passen nog niet, ook omdat t bij mn bovenbenen niet wil.
Zou je me voor de zwangerschap een foto van mezelf van nu laten zien en vragen hoeveel kg ik op die foto zwaarder zou zijn, dan zou ik zeker geen 8 kg aangeven. 5kg komt dan meer is de buurt, dus wie weet is een deel ook wel extra spier omdat ik zowat 70 kg heb moeten voortbewegen en nu ook een baby geregeld vast heb. Plus de voorgevel is van 70C naar F of zelfs G gegaan einde zwangerschap en nu geregeld flink voller vlak voor een voeding.
We zijn pas 6 weken verder, joh, super kort.
En gewicht is ook maar een getal. De samenstelling kan wisselen bij een gelijkblijvend gewicht en met meer gewicht kan je er zelfs ook beter en strakker uitzien dan met minder kg op de weegschaal. Pin je dus niet teveel op je gewicht vast.
vorige maand
Ik was in mijn zwangerschap maar liefst 31kg aangekomen. Na een week was ik de helft al kwijt. Dat blijft nu stabiel. Snel weer aan de wandel en sporten en dan hoop ik snel weer terug te zijn op mijn oude gewicht. Ik ben voor de zwangerschap al 70kg afgevallen, dus ik weet gelukkig dat het me zal lukken😬
vorige maand
Voor de zwangerschap woog ik 52kg, eidne zwangerschap 66. 2 dagen na de bevalling zat ik op 59 en na 2 weken op 55,5 en daar ben ik een beetje op blijven hangen. Moet zeggen dat ik me de afgelopen 2 weken niet meer heb gewogen, ben nu 7 weken pp. Moet eigenlijk weer wegen om mijn gewicht een beetje in de gaten te houden met de borstvoeding. Heel eerlijk houd ik me er niet echt mee bezig, ik heb net een kind gekregen dus ja mijn buik is nog lekker zacht en mijn spijkerbroeken gaan nog niet over mijn heupen heen maar dat was bij mijn eerste zwangerschap ook zo en dat kwam vanzelf wel. Ben zo kort geleden bevallen nog!
vorige maand
Ik woog 69 voor de zwangerschap, heb mezelf niet gewogen tijdens de zwangerschap maar 4 dagen na de bevalling stond de weegschaal op 68/68,5 en dat staat ‘ie nu nog.
vorige maand
Ik ben 21 kilo aangekomen tijdens de zwangerschap waarvan ik er nu weer 15 kwijt ben (5 weken geleden bevallen) die laatste 6 blijf ik een beetje op hangen. Geef wel borstvoeding, maar beweeg ook amper dus, zodra het weer kan wil ik weer gaan wandelen en dan komt het vanzelf wel goed :)
vorige maand
Reactie op SanvdK
Ik was in mijn zwangerschap maar liefst 31kg aangekomen. Na een week was ik ...
Wauw wat een prestaties. Hoe ben je eerder 70kg afgevallen?