25 Reacties

2 weken geleden

Bij mij precies hetzelfde, soms zelfs het gevoel dat het eruit stroomt en ook stolsels. Vandaag had ik de nacontrole van de verloskundige en heb gevraagd of dit normaal is, ze gaf aan dat dit helemaal normaal is de eerste menstruatie na de bevalling en dat ik me geen zorgen hoef te maken. Ook zei ze dat de menstruatie langer kan/zal duren de eerste keer en dat blijkt want ik ben het nu al 1,5 week🥲

2 weken geleden

Aanvulling: ik draag ook nachtmaandverband overdag, en die kan ik ook binnen twee uur weer wisselen

2 weken geleden

Reactie op Ilse11051995

Bij mij precies hetzelfde, soms zelfs het gevoel dat het eruit stroomt en o ...
Gelukkig! Voel het ook echt stromen alsof je in je broek plast 😭 maar goed te lezen dat dit binnen normaal valt. Wel lang idd!

2 weken geleden

Same Here!

2 weken geleden

Ik heb kraamverband wat ik nog over had gebruikt👍🏻

2 weken geleden

Ik heb sinds vanmiddag bloedverlies, maar het is echt heel weinig. Hadden jullie dat ook de eerste dag? Of begon het gelijk heel heftig?

2 weken geleden

Reactie op WereldwijzeLotus883950

Ik heb sinds vanmiddag bloedverlies, maar het is echt heel weinig. Hadden j ...
Ben trouwens 12 weken geleden bevallen, dus verwacht wel dat het echt m’n menstruatie is

2 weken geleden

8,5 week na m’n keizersnede en hier exact hetzelfde. Sinds gisteren stroomt het er gewoon uit. Dacht ook wel even vandag is dit normaal. Maar kennelijk wel

2 weken geleden

Reactie op WereldwijzeLotus883950

Ik heb sinds vanmiddag bloedverlies, maar het is echt heel weinig. Hadden j ...
Bij mij waren de eerste paar dagen ook heel weinig, daarna werd het pas heel veel

2 weken geleden

Reactie op Ilse11051995

Bij mij waren de eerste paar dagen ook heel weinig, daarna werd het pas hee ...
Ja heb nu echt alleen met afvegen, voor de rest lijkt het er niet eens op. Ik houd m’n hart vast 😂

2 weken geleden

Ik ga toch even langs de HA. Heel kramverband in een kort nachtje ook volledig doordrenkt en het blijft maar stromen. Toch even laten beoordelen hier. Misschien overdreven maar het voelt niet goed.

2 weken geleden

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt een paar weken geleden. Ik heb toen ook de huisartsenpost gebeld omdat ik 2 keer binnen 1,5 uur door een kraamverband heen gelekt was. Ik heb toen tranexaminezuur gekregen, dat hielp gelukkig goed. Ik ben ook heel lang ongesteld geweest, van begin tot eind in totaal bijna 2 weken. Ze hebben voor de zekerheid een inwendige echo gemaakt om te kijken of er geen placenta rest zat, dit was voor zo ver ze het konden zien niet het geval zeiden ze. Maar goed dat je toch gebeld hebt, laat je even weten hoe het is afgelopen? Zoveel bloedverlies is eng, het voelen stromen ook heel herkenbaar. Ik heb nog nooit in mijn leven zo een heftige menstruatie gehad maar ook mij is door meerdere mensen verteld dat dit redelijk normaal is voor de eerste menstruatie na de bevalling.

2 weken geleden

Reactie op Cheekytortilla

Ik heb exact hetzelfde meegemaakt een paar weken geleden. Ik heb toen ook d ...
Oh ik hoop op ook op zoiets, moet over een uurtje langskomen maar zit hier echt niet met een lekker gevoel. Wow 2 weken is lang ja! Idd weer een heel kraamverband vol en het blijft maar stromen, nog niet meegemaakt ook niet na de bevalling zelfs. Ik laat het weten!

2 weken geleden

Reactie op AnnaRose

Oh ik hoop op ook op zoiets, moet over een uurtje langskomen maar zit hier ...
Goed dat je langs gaat, altijd goed om even te laten checken. Maar het komt goed! Ik heb ook bij deze eerste menstruatie meer bloed verloren dan in de kraamweek. Dus ook dat is herkenbaar hier! Zorg er wel voor dat je een goed ijzer supplement slikt. Dat is echt belangrijk. Ze vertelden mij namelijk ook dat de 2de en 3de menstruatie na de bevalling ook nog heftig kunnen zijn.

2 weken geleden

Goed dat je langs gaat, altijd goed om even te laten checken. Maar het komt ...
Nou hier voel ik me echt stom dat ik me gemeld heb, gaf aan dat het bleef stromen en ik elke 2 uur of sneller wel m’n kraamverband kan wisselen maar ze deden het af met “dit is je eerste he” alsof ik me aanstel. Dus weer naar huis zonder oplossing :-(

2 weken geleden

Reactie op AnnaRose

Nou hier voel ik me echt stom dat ik me gemeld heb, gaf aan dat het bleef s ...
Wat stom, jammer dat ze je niet serieus nemen. Heb je wel bel instructies gekregen? Hoe gaat het nu? Bij mij was het ongeveer 3 dagen heel hevig, daarna werd het minder.

2 weken geleden

Wat stom, jammer dat ze je niet serieus nemen. Heb je wel bel instructies g ...
Ja als ipv 2 uur binnen 1 uur m’n kraamverband vol is en het gevoel heb dat ik flauw val…of als dit langer aanhoudt. Hier vandaag nog net zo erg in ieder geval..

2 weken geleden

Reactie op AnnaRose

Ja als ipv 2 uur binnen 1 uur m’n kraamverband vol is en het gevoel heb dat ...
Komt goed hoor, echt! Het is schrikken en je blijft verschonen, weet er alles van. Hier na allebei m’n bevallingen heftig gehad. Ik had 2 kraamverbanden naast elkaar in een netbroekje dat ik nog over had. ‘S nachts op een handdoek. Bij de Kruitvat kun je incontinentiebroekjes kopen; ook écht een tip voor de nacht! Weet ook even dat de volgende keer weer erg kán zijn!

2 weken geleden

Wat Bloemetje zegt! Zij heeft mij ook gerust gesteld toen het bij mij zo erg was.

5 dagen geleden

Reactie op AnnaRose

Ja als ipv 2 uur binnen 1 uur m’n kraamverband vol is en het gevoel heb dat ...
Vroeg me af hoe het nu met je gaat 🤗