16 Reacties
4 dagen geleden
Krijgt hij niet teveel lucht binnen waardoor hij last heeft van krampjes? Mijn zoontje is ook 2 maanden en heeft precies hetzelfde (door krampjes). Heb meerdere dingen geprobeerd, maar met infacol merk ik wel verschil. Dit maakt alle kleine luchtbelletjes tot grote luchtbellen die hij makkelijker kwijt raakt met scheetjes. Wordt niet opgenomen in de bloedbaan, werkt alleen in de darmpjes. Cinababy van VSM en Ortiflor start werkte bij hem niet
4 dagen geleden
Hier ook problemen gehad met kruidvat voeding, kreeg als tip overstappen op andere merk voeding. De product samenstelling blijkt sinds kort veranderd te zijn. En nu nergens last meer van.
4 dagen geleden
Wij gebruiken (naast bv) Pure Goat. Daar heeft mijn kindje geen last van. Zelfs minder last dan van bv
4 dagen geleden
Hier wel herkenbaar. Gebruiken geen jbpm maar wel Kruidvat extra care voeding. Hoor ook z’n buik altijd rommelen als hij drinkt, veel scheten en dunne ontlasting maar kan ook van het rota vaccin komen.
Lijkt ook vaak onverzadigd of niet tevreden na de fles. Durf alleen niet over te stappen omdat voorheen hij hele harde ontlasting had rond 4 weken hij is nu 9 weken.
4 dagen geleden
Reactie op AnnaRose
Mag ik vragen waar je naar bent overgestapt? Wij gebruiken ook Kruidvat ext ...
Ik ben overgestapt naar ah eigen merk. En dan met een dr Brown fles
4 dagen geleden
Reactie op VVVEER
Krijgt hij niet teveel lucht binnen waardoor hij last heeft van krampjes? M ...
Danljewel voor je reactie! Toevallig gisteren infacol gaan halen en gestart, ben benieuwd of het ons gaat helpen. In het ziekenhuis raadde ze dat niet aan omdat het niet bewezen is dus zij zijn geen voorstander. Daarom hebben we het ook nog niet gebruikt maar inmiddels voelt het als laatste redmiddel ofzo
4 dagen geleden
Reactie op Hermytje
Thanks voor de tip! Heb je enig idee of er dan zoveel verschil is qua voedi ...
Ik had tijdens de kraamweek gevraagd of er een verschil zat tussen het huismerk voeding en de nutrilon/hero. De kraamzorg zei dat er wel een verschil in zat qua voedingsstoffen. Ze adviseerde de nutrilon of de hero te gebruiken vooral het eerste half jaar. Onze meid is 6 weken oud en spuugt heel veel. Zij krijgt Hero & Hero comfort AR. Zij drinkt 5x150 ml waarvan 2 schepjes comfort voeding met een difrax fles. Dit gaat gelukkig nu heel goed en we moeten haar echt soms wakker maken voor haar fles.
4 dagen geleden
Reactie op Hermytje
Danljewel voor je reactie! Toevallig gisteren infacol gaan halen en gestart ...
Ik heb ook lang gewacht tot ik het uiteindelijk heb gekocht, omdat ik het ook liever niet wou geven. Maar op den duur vond ik het zo zielig en ging ik er zelf ook aan onderdoor waardoor ik geen andere oplossing meer zag… Hopelijk werkt het voor je kindje en heb je wat meer rust 🩷
2 dagen geleden
Oh dit herken ik! De eerste 5 weken van mijn dochters leventje heeft ze dag en nacht lopen huilen/krijsen. Hoorde en voelde letterlijk haar darmpjes heen en weer gaan. Zelf mijn kraamverzorgster vond het wel heftig. Helaas had ze toen naast alle andere tips niet DE tip.
Uiteindelijk ben ik zelf bij de probiotica gekomen. Probiotica van Ortifor. En eerlijk! Ze poept weer dagelijks en de krampjes zijn draagbaar.
We hebben het zelf bij zo’n bio leerwinkel gekocht. Eerste kleinpotje gekocht €25,- en inmiddels de grote aangeschaft want wij gaan voorlopig niet meer zonder doen!
2 dagen geleden
Ik heb ook een zoontje van gecorrigeerd vandaag 9 weken. En officieel 21 weken. Geboren met 28 weken. Wij hebben speciale premature dieet voeding gekregen vanuit het ziekenhuis dat hij tot zijn half jaar gecorrigeerd moet drinken. Wordt voorgeschreven door de kinderarts. M'n zoontje had ook super veel last van krampjes toen we de eerste paarbweken thuis waren. Echt niet te doen, werd er zo wanhopig van, ben naar een osteopaat geweest en merk dat hij nu een stuk rustiger is en alles beter kan verdragen. Er werd ook vanuit het ziekenhuis de fles dr browns aanbevolen. Dus die hebben wij gekocht. Dronk in het begin ook erg gulzig maar ik kantel dan de fles even zodat hij even op adem kan komen. Soms helpt het ook om even te pauzeren met drinken en even te laten boeren tussen door en dan weer verder te gaan met drinken.
Als je vragen hebt of wat dan ook, ik heb al behoorlijk wat mee gemaakt met de kleine dus miss kan ik nog wat meer tips geven!
Succes en geloof me, je moet er echt even doorheen hoe k*t en moeilijk alles is. Echt waar, ik heb onderhand wel het een en ander mee gemaakt. Een prematuurtje is toch heel anders opvoeden dan een voldragen baby. Kost meer tijd en energie ect!
13 uur geleden
Reactie op Hermytje
Ben uiteindelijk naar de huisarts gegaan en nu nog krampjes ontwikkelen was ...
Ik zie dat wij elkaar kennen van het Ronald McDonald huis in veldhoven haha. Ik ben de moeder van Toby!
Balen dat hij waarschijnlijk virusje heeft opgelopen! Succes en sterkte! Is even doorheen bijten