11 Reacties

8 maanden geleden

Hier ook! Ik ben ook 16 weken en precies hetzelfde op het overgeven na (helaas wel nog andere kwaaltjes erbij). Ik kwam erachter dat mijn bloedwaardes niet helemaal goed waren dus dat ik daardoor extra vermoeid was, misschien goed om een keertje bloed te laten prikken om te kijken of je een te kort hebt? Daarbij ben ik nu al 2 weken ziek thuis en heb ik me voor de komende 2 weken ook 100% ziek gemeld en zit ik in de ziektewet omdat het gewoon simpelweg niet meer ging. Luister echt naar je lichaam als je lichaam niet meer kan kan het niet meer. Ziek is ziek. Ik vond het ook super moeilijk maar heb me erbij neergelegd. Ik hou de hoop erin dat het over een paar weken beter gaat maar voor nu gaat het niet. Ik zou me echt ziekmelden misschien gaat het over 2 weken ineens weer een heel stuk beter of kom je er misschien wel achter dat je een te kort hebt waardoor je zo vermoeid bent.

8 maanden geleden

Als je ziek bent ben je ziek. Kunnen zij het wel niet mee eens zijn, maar jouw gezondheid en die van je kindje staat voorop. Zij hebben daar 0 over te zeggen, zo simpel is het gewoon. Je kunt een gesprek aanvragen met de bedrijfsarts, dan zullen en moeten ze je zeker serieus nemen.

8 maanden geleden

Reactie op EsMarLe

Als je ziek bent ben je ziek. Kunnen zij het wel niet mee eens zijn, maar j ...
Dit inderdaad Ik ben echt niet van snel ziekmelden, maar dit klinkt als het recept voor een burnout

8 maanden geleden

Reactie op Hannelore13

Dit inderdaad Ik ben echt niet van snel ziekmelden, maar dit klinkt als he ...
Precies😉 En het gaat hier niet alleen om de gezondheid van jezelf, maar ook om die van je baby.. en die verantwoordelijkheid is vanaf dat je zwanger bent groter dan voor welke baan dan ook.

8 maanden geleden

Hi! Heb je toevallig al je bloed laten testen? Ik heb/had de zelfde kwaaltjes en bij mij bleek het te zijn dat ik eigenlijk zo goed als de hele tijd in een hypo zit, te lage bloedsuikerspiegel. Wat ook resulteert in enorme vermoeidheid, duizeligheid etc.

8 maanden geleden

Reactie op fmvm21

Hi! Heb je toevallig al je bloed laten testen? Ik heb/had de zelfde kwaal ...
Hi, ja ik heb toen ik 11 weken was een bloedonderzoek gehad icm de NIPT, maar al mijn waarden waren goed. Maar ik kan mijn verloskundige volgende week wel vragen of ze misschien nogmaals geprikt kunnen worden.

8 maanden geleden

Reactie op xSoothingButterflyx

Hier ook! Ik ben ook 16 weken en precies hetzelfde op het overgeven na (hel ...
Oh jakkes. Ik heb met 11 weken wel bloed laten prikken (had toen nog geen klachten op de misselijkheid na), maar ik zal mijn verloskundige volgende week vragen of ze misschien opnieuw gecontroleerd kunnen worden. Hopelijk voel jij je ook snel weer beter! 😘

8 maanden geleden

Reactie op DaadkrachtigeOceaan719975

Oh jakkes. Ik heb met 11 weken wel bloed laten prikken (had toen nog geen k ...
Ik zou het idd met je verloskundige bespreken en vragen of ze even een uitgebreid bloedonderzoek kunnen doen om te kijken of je klachten geen andere oorzaak hebben. Dankjewel, hopelijk voel je je snel weer beter 🥰❤️!

8 maanden geleden

Hier ook 16 weken en in de zorg. Mijn misselijkheid is nu gelukkig wel weg maar heb ook 9 weken lang gespuugd. Ik merk ook dat ik zo moe ben na een dienst dat ik echt niks meer kan. De dag erna ook nog kapot. Mijn werk heeft zelf al voorgesteld om 8u per week in ziektewet te gaan (ik werk 28u). Het werk krijgt je ziekte uren vergoed van het uwv dus het kost ze niks. Een collega die 3 weken verder is zit al voor 50 procent in de ziektewet. Goed aan jezelf denken.

8 maanden geleden

Reactie op fmvm21

Hi! Heb je toevallig al je bloed laten testen? Ik heb/had de zelfde kwaal ...
Volgens mij heb ik dit ook! Heb je het kunnen verhelpen/oplossen? En door wat te doen?

8 maanden geleden

Reactie op Elisepopje94

Volgens mij heb ik dit ook! Heb je het kunnen verhelpen/oplossen? En door w ...
Dextro en elke 2 uur even een “pauze” om iets te eten en te drinken. Hoeft geen hele maaltijd te zijn maar een stuk fruit, ontbijtkoek of een mueslireep oid. Zou al voldoende moeten zijn. ☺️ Verder was het advies duidelijk je rust pakken als je lichaam het aangeeft. In mijn geval wil ik ook altijd te snel door gaan maar kreeg ik ook echt even op mijn kop. Wettelijk gezien heb je als zwangere ook recht op een extra uur pauze per dag!