21 Reacties

8 maanden geleden

Ik denk dat dit echt verschilt per baby. Ik voel mijn baby bijna de hele dag door (als ik ga zitten of liggen). Mijn placenta ligt achter dus ik voel het daardoor extra goed/vaak. Volgensmij zit er niet echt een maximum of minimum aan

8 maanden geleden

Mijn verloskundige zei dat dat pas echt dagelijkst zou moeten zijn vanaf de 28/30 weken. Ik voel de baby als sinds 16 weken maar ook echt nog niet dagelijks (18 weken)

8 maanden geleden

Overdag meerdere keren en 's avonds viert de kleine feest, ben ook 20 weken Maar wat nou echt normaal is... geen idee eigenlijk

8 maanden geleden

Soms wel 15x per dag, soms 4 dagen niet. Erg is geen normaal, dus maak je alsjeblieft niet druk.

8 maanden geleden

Bij mij 0, bij m’n zussen ook allebei na 24 weken pas. Vandaag 20 weken echo gehad en VK gesproken en die zei dat dit ook “normaal” is. Dus er is niet echt een norm die gehanteerd wordt bij 20 weken.

8 maanden geleden

Je leert heel snel het patroon van je kindje herkennen, en dat houd je dan aan als normaal. Voor de ene is dat 1x per dag, voor de ander meerdere keren per dag. Gaat dat patroon ineens erg afwijken, dan trek je aan de bel van je vk

8 maanden geleden

Ik voel haar iedere dag meerdere keren; vooral ‘s morgensvroeg en als ik naar bed ga. Soms ook random op de dag. Ze reageert ook als ik terugdruk💖

8 maanden geleden

Vanaf 28 weken hoor je je kindje elke dag te voelen. Voor die tijd kan het elke dag verschillend zijn en kan je hem of haar zelfs een dag of meerdere dagen niet voelen omdat het nog zoveel ruimte heeft om te draaien en in het niks te schoppen. Ik voel m’n kindje over de hele dag door wel regelmatig, zowel van binnen als van buiten voelbaar en zichtbaar. Maar ik heb echt nog geen patroon opgemerkt :)

8 maanden geleden

Vooral 's avonds als ik plat lig in de zetel of in bed, soms ook overdag eens maar dat is nog niet elke dag het geval.

8 maanden geleden

Ik voel haar ook denk ik ongeveer 3 momenten per dag en dan zegmaar voor een periode binnen dat moment, als je snapt wat ik bedoel. Wel alleen als ik zit of lig. Het wordt ook steeds duidelijker. Eerst alleen kleine kriebels en nu alsof er een soort spiertje vertrekt. Ik merk ook al wel een patroon :) en ik vind het zo ontzettend bijzonder en gezellig 🥰 Als ik haar wat minder voel maak ik me ook geen zorgen want ik weet dat je eigenlijk pas later in de zwangerschap je kindje elke dag zou moeten voelen

8 maanden geleden

Mijn placenta ligt voor en ik voel nog niks.. meerdere dames dit? Ik voel me nu erg onzeeker worden :(

8 maanden geleden

Mijn placenta ligt helaas voor, wel voel ik de 'plopjes' duidelijker te voelen, nu bijna 21 weken. Hoop wel snel mn partner het te kunnen laten voelen!

8 maanden geleden

Ik denk dat ik haar tussen de 2 en 10 keer per dag duidelijk voel. Wel dagelijks maar de frequentie verschilt. Placenta ligt voor. Maar in deze fase is alles nog normaal 🤗

8 maanden geleden

Reactie op Canseal

Mijn placenta ligt voor en ik voel nog niks.. meerdere dames dit? Ik voel m ...
Hier hetzelfde. Vk zei dat het helemaal niet gek is als je vanaf 24 weken pas wat voelt ;)

8 maanden geleden

Reactie op Canseal

Mijn placenta ligt voor en ik voel nog niks.. meerdere dames dit? Ik voel m ...
Niet onzeker worden hoor! Ik had gisteren een dag dat ik niks voelde. En toen opeens een klein beetje, maar twijfelde of het de baby wel was. Volgens mij is alles idd nu goed! VK zei dat vanaf 24 weken het beter voelbaar is.

8 maanden geleden

Ik ben bijna 19 weken en heb nog niet gevoeld. Mijn placenta ligt aan de achterkant. Nu is dit overigens wel mijn eerste zwangerschap dus ik weet niet goed wat ik moet voelen.

8 maanden geleden

Hier 20 weken zwanger van 3e kindje, voel ook gerust een paar dagen niks en dan afentoe weer is een beweging! Is normaal

8 maanden geleden

Morgen 20 weken en voel haar de ene keer een paar keer per dag en de andere keer de hele dag niet 🩷

7 maanden geleden

Ik zit nu op 20+3 & voel dr echt zoooo vaak. Ze is sowieso enorm actief hoorden we al, maar is echt insane soms😂 voel dr oprecht sommige dagen gewoon ieder uur. Laatst ook gwn 10x in 5 a 10 minuten😂🙈 wel fijn hoor om te daardoor te merken dat ze het dus goed doet, maar voelt soms zo vreemd en naar😂

7 maanden geleden

Reactie op Novaaaatje

Ik zit nu op 20+3 & voel dr echt zoooo vaak. Ze is sowieso enorm actief ...
Hier ook zo’n aanwezig dame met 20+1! Ik maak me dus oprecht wel “zorgen” als ik haar niet voel😆