29 Reacties

5 dagen geleden

Mijn dochter is 6 weekjes en ze drinkt 120 soms vraagt ze meer dan geven we het haar ook maar meestal blijft het 120 en ze komt om de 4 / 5 uur ‘s nachts slaapt ze door laatste fles is 01:30 en slaapt dan tot 07:30
Ik kolf en ons zoontje krijgt 120 maar lijkt daarna niet verzadigd. Vind het zelf ook lastig om te beslissen of we al veel meer kunnen geven. Mijn zoontje weegt 3,5 kg, dysmatuur geboren

5 dagen geleden

Mijn zoontje is nu 5,5 weken oud en weegt nu 5 kilo en we geven eigenlijk al sinds 2 weken 6 flessen van 150ml want ook hij had steeds nog honger na 120ml. Dit mocht ook gewoon van onze verloskundige. Toen we hiermee begonnen woog hij rond de 4,6 kilo

5 dagen geleden

Reactie op Ilse11051995

Mijn zoontje is nu 5,5 weken oud en weegt nu 5 kilo en we geven eigenlijk a ...
Sinds 2 weken geleden bedoel ik!

5 dagen geleden

Wij zitten ook op het punt dat we zoiets hebben van misschien maar overgaan op 150 ml en kijken hoe dat gaat. Hij drinkt namelijk wel met gemak z’n 120 ml flesjes leeg. Hij drinkt 6 a 7 flesjes op een dag. Hij is nu 5 weken en vorige week woog hij 4,3 kg. We hebben hem nog niet weer gewogen.
Ik geef mijn dochter ook 1 x flesvoeding bij in de nacht van 150 ml. Nadat ik merkte dat ze niet verzadigd werd van 120 ze is nu 5 weken. Volgens het CB vinden ze 150 ml te veel .. maar een baby geeft niet voor niets Signalen af dat ze honger hebben dus zolang je baby laat merken dat hij niet verzadigd is zou ik hem gwn 150 blijven geven. Je wilt natuurlijk dat je kind ook goed groeit , ik neem niet alles serieus van wat CB zegt. Soms moet je ook gwn je moeder gevoel volgen
Onze dochter is 7 weken en drinkt steeds maar zo’n 100 ml gekolfde moedermelk per keer maar komt wel iedere 3 uur. Overdag pakt ze vaak één langer slaapje maar vooral ‘s nachts is het stipt iedere 3 uur. Iemand tips? Ik lees hier al over flessen van 150 ml…

5 dagen geleden

Onze dochter is nu 8 weken en kreeg eerst gekolfde moedermelk, ben nu over op kunstvoeding. 150 per fles haalt zij zelden. Dan spuugt ze alles weer uit… Ze krijgt nu meestal 120 of 90 per fles, en dan wat meer flesjes over de dag. Ik voed nog redelijk op verzoek omdat ik van borstvoeding af kom. Uiteindelijk komt ze op deze manier toch richting de aanbevolen hoeveelheid 😊 Volg lekker je kindje hierin zou ik zeggen🫶🏼

5 dagen geleden

Reactie op GeïnteresseerdePauw904587

Onze dochter is 7 weken en drinkt steeds maar zo’n 100 ml gekolfde moederme ...
Ik denk dat iedere 3 uur (ook 's nachts) heel normaal is hoor en dat de baby's die al 5 of 6 uren doorslapen eerder uitzondering zijn. Hier een mannetje van precies 8 weken die ook in de nacht nog 1 of 2 keer wakker wordt. En ja ik geef hem dan gewoon de fles, dan is hij weer tevreden en slaperig 🤣

5 dagen geleden

Mijn zoontje van bijna 6 weken oud en 4,7 kg drinkt momenteel ook 6 x 120cc alleen merk sinds gister dat hij meer trek krijgt dus ga morgen starten met 150cc per fles

5 dagen geleden

Ik kreeg zojuist de tip om voor de nacht wat meer te doen. Zodat hij dan mogelijk ook wat langer doorslaapt.

5 dagen geleden

Reactie op ZelfbewusteVlucht379924

Ik geef mijn dochter ook 1 x flesvoeding bij in de nacht van 150 ml. Nadat ...
Mijn zoontje is 9 weken en krijgt nu 6 flessen 150+5. CB zei vanochtend ook dat we naar 5 flessen “moeten” omdat dit te veel zou zijn, terwijl hij het hier super goed op doet. Vervelend soms dat CB 😾

5 dagen geleden

Reactie op Anika.d

Mijn zoontje is 9 weken en krijgt nu 6 flessen 150+5. CB zei vanochtend ook ...
Je moet helemaal niks, het cb kan vanalles zeggen maar als je kindje hier goed op gaat en niet veel te zwaar wordt op de curve zou ik lekker doorgaan. Zeggen ze dan grotere flessen 5 keer of 5 keer die 150?

5 dagen geleden

Onze dochter is 8 weken en sinds deze week 6x 130 ml. We voeden op verzoek, dus soms nog een zevende fles, maar dat is vaak dan wel een stuk minder dan 130 ml. Ook ruim boven de gestelde hoeveelheid volgens de formule dus. Ze is ergens tussen de rond de 4.5 kilo. Ik heb wel begrepen dat je maar maximaal 900 ml op een dag mag geven, ook als ze weer groter worden. Dus als je nu al hoog zit, is er een grote kans dat je over die maximale hoeveelheid gaat als ze straks 5 maanden is. Maar zien we dan wel.

5 dagen geleden

Reactie op BijzondereEiland424392

Je moet helemaal niks, het cb kan vanalles zeggen maar als je kindje hier g ...
Ja zo sta ik er idd ook in! Ze zien liever 5 flessen dan van 150, maar hij krijgt er nu 6

5 dagen geleden

Ons zoontje is 6 weken oud, en weegt nu 6,1kg. Maak flessen van 120ml (kv), maar hij drinkt vaak maar 90 op. Overdag om de 2,5/3,5 uur en tussen 19.00/20.00 uur de laatse fles en komt dan 1x in de nacht
Zoontje van 5 weken drinkt om de 3 uur 135 ml. Is nu 4,5 gisteren bureau geweest was helemaal prima zeiden ze.
4,5 kilo

2 dagen geleden

Ik heb precies hetzelfde hoor dochter is a.s. maandag 7 weken en drinkt ook flesjes van 100ml (niet altijd leeg.. past helemaal bij haar gewicht/lengte etc... mij is verteld dat gewicht in kg x 150 is aantal ml dat een baby in 24 uur binnen zou "moeten" krijgen

gisteren

Ik heb geen ervaring met kv maar voor afgekolfde melk is dit een normale hoeveelheid! Je kan de richtlijnen van LLL volgen, zie https://www.borstvoeding.nl/afkolven-en-bewaren/hoeveel-melk-in-een-fles/ Onze dochter is nu 6 weken en weegt 4,3 kg. Bij 7 voedingen per dag zou je ongeveer 85 ml per fles moeten krijgen. Wij geven haar 100 ml afgekolfde melk voor het slapengaan, dan is ze net iets verzadigder en slaapt ze langer door. De rest van de dag drinkt ze uit de borst, behalve als ik van huis ben.