24 Reacties
gisteren
Reactie op fmvm21
Wat eventueel helpt:
Douche lekker warm zetten en in de badkamer gaan zitt ...
Dat bedje hebben we gedaan inderdaad.
Stomen nog niet. Dat zou ik nog kunnen doen.
Ik zit nu paniek jankend op de bank. En krijg mijn hoofd gewoon niet rustig. En zij ligt met haar vader in de slaapkamer.
gisteren
Reactie op fmvm21
Oh en ik vergeet het neuspeertje, zou je eventueel ook kunnen gebruiken om ...
Die hebben we indd gebruikt maar er komt niks uit
gisteren
Reactie op Ananasjeee
Dat bedje hebben we gedaan inderdaad.
Stomen nog niet. Dat zou ik nog kun ...
Vooral proberen rustig te blijven! Het klinkt super zielig, mijn beide dochters hebben dit in het begin gehad door griepjes e.d.
Pas als ze hoge koorts hebben, suf worden en slecht beginnen te drinken hoef je de arts te bellen! Als je je echt zorgen maakt kan dat eerder natuurlijk om jezelf gerust te stellen. ☺️
gisteren
Reactie op fmvm21
Vooral proberen rustig te blijven! Het klinkt super zielig, mijn beide doch ...
Ik vind het heel moeilijk rustig te blijven in dit soort situaties. Vooral omdat ik nu niemand kan bereiken die me gerust kan stellen.
De hap hier helpt je eigenlijk ook nooit echt. En ik wil niet bellen als t niet nodig is.
Als we haar rechtop houden dan klinkt ze niet benauwd. In ieder geval net toen ze op de borst van mijn partner lag. Maar volgens mij heeft hij haar nu weer terug gelegd op haar ruggetje in bed.
Ik weet in ieder geval dat ik niet meer kan slapen nu..
gisteren
Ah, wat naar dat je zo in paniek raakt. Baby's zijn vaak verkouden en krijgen nou eenmaal te maken met ziekte in hun 1e jaar. Dat is goed, het is gezond om af en toe ziek te zijn. Het kleine lichaampje bouwt hard aan het immuunsysteem en het hoort erbij.
Als je er echt last van heb zou ik kijken of je hulp kan krijgen voor je paniek gevoelens. Want helaas gaat het nog wel vaker gebeuren.
gisteren
Reactie op Akaa
Ah, wat naar dat je zo in paniek raakt. Baby's zijn vaak verkouden en krijg ...
Ik loop al bij mama kids en heb iemand van de ggd die af en toe over de vloer komt.
Maat dit gebeurt altijd snachts of wanneer er niemand is om me gerust te stellen.
Ik zit nu op de bank in me eentje. Mijn partner ligt in bed met mijn dochter in de cosleeper. Maar toch kan mijn hoofd niet stil zijn in bang zijn dat ze straks niet komt voor haar voeding en dat mijn angst waarheid is..
gisteren
Hoi, wat naar dat je in paniek raakt.. maar heel herkenbaar! Kleintjes zijn ook zo kwetsbaar. Als je twijfelt en geen rust kan vinden kan je altijd de huisartsenpost bellen. Ik heb dat ook al moeten doen voor mijn dochtertje en mijn ervaring is dat ze je echt serieus nemen met zo'n kleintje. Al is het dat de doktersassistente je wat vragen stelt om te beoordelen of je langs moet komen. Daar zitten ze er voor!! Ze zijn ten slotte gewoon aan het werk. Beter een keer te veel dan te weinig bellen.
gisteren
Reactie op OpbeurendeStruik044228
Hoi, wat naar dat je in paniek raakt.. maar heel herkenbaar! Kleintjes zijn ...
Ik probeer vaak op de intuïtie van mijn partner uit te gaan. Omdat ik dus heel snel in paniek kan raken voor niks.
Ik hoor gelukkig soms geluidjes uit de slaapkamer komen. En dan denk ik weer zolang ze huilt krijgt ze lucht. En ze moet ook zo eten als ze tenminste komt vragen om voeding.
gisteren
Ik ben net in de kamer geweest omdat ze een beetje moest huilen. Ze leek weer normaal door het neusje te kunnen ademen dus de neusspray heeft gewerkt denk ik.
gisteren
Het is ook niet niks, wat wij nieuwe mama's moeten doorstaan met hormoonveranderingen... daar wordt pas recentelijk onderzoek naar gedaan.
Mocht je, als je dan toch niet kan slapen, wat te doen willen hebben om jezelf gerust te stellen kan je eventueel inlezen over wat er in je lichaam gebeurd. Hopelijk kan je dan wat meer relativeren.
Wat wij nieuwe moeder meemaken is de grootste hormonale verandering die een lichaam kan overleven! En dat gaat gepaard met niet rationeel na kunnen denken. Ik weet niet of je paniekervaringen pas sinds de baby er is of al daarvoor bestonden. Maar neem het niet te licht wat er met je gebeurd <3
gisteren
Ik heb haar net eten gegeven en ze leek wel door der neusje te ademen. Maar na het eten kreeg ik toch weer wat paniek. Dus heb ik haar aan haar vader gegeven.
gisteren
Reactie op Akaa
Het is ook niet niks, wat wij nieuwe mama's moeten doorstaan met hormoonver ...
Ik heb het indd pas zo heftig sinds dat ze er is en sinds dat ik zwanger was. Ik ben gewoon zo bang om haar kwijt te raken. En iedere keer als ik denk dat het goed gaat met mij dan krijg ik weer een terugslag zoals dit. En ik weet nu niet of dat een postnatale depressie is of dat het er gewoon bij hoort.
gisteren
Hey! Wat vervelend dat je zo in paniek raakt en ik snap het helemaal. Geruststelling: baby’s hebben een soort mechanisme en wanneer zij niet door de neus kunnen ademen door snot gaan zij heel vaak niezen bijvoorbeeld om het neusje weer schoon te krijgen. Ook zullen ze gaan huilen wanneer ze niet kunnen ademen. Ik heb een zoontje van inmiddels 9 weken maar die was met 2 weken ook snot verkouden door zijn peuter broer en had ook nog waterpokken. 😅
Wat je zelf kan doen is het neusje schoon maken met een neuspeertje of zo’n neus zuiger van de drogist. Die vond ik heel fijn! Verder neusspray en veel drinken. Zolang je kindje geen koorts heeft en alert is gaat alles goed :) ik weet even niet hoe oud je kindje is, maar bij koorts wel altijd even contact opnemen met een dokter onder de 3 maanden.
Ik had mazzel dat mijn zus huisarts is en ik altijd alles aan haar kan vragen, had zelf ook altijd paniek, want oh want zijn die baby’s kwetsbaar…
Hoop dat ik je een beetje heb gerustgesteld, komt echt wel goed! Baby’s zijn kwetsbaar maar kunnen ook best veel hebben!
gisteren
Reactie op FantasierijkeSterrenbeeld897687
Hey! Wat vervelend dat je zo in paniek raakt en ik snap het helemaal. Gerus ...
Ze is bijna 9 weekjes oud. Heb net haar temp gemeten en hij was 36.7. Ze is al eerder verkouden geweest en toen had ik ook zoveel paniek.
Onze dochter heeft veel last van snot. Ook zonder verkoudheid. Dat peertje helpt dan niet altijd. Ook omdat het vaak van die harde snot potjes zijn.
Ze heeft net gegeten. Niet zoveel als ze eigenlijk zou "moeten". Maar ik die wel een patroon dat ze snachts minder drinkt dan overdag.
gisteren
Reactie op Ananasjeee
Ze is bijna 9 weekjes oud. Heb net haar temp gemeten en hij was 36.7. Ze is ...
Ja die peetjes werkte bij mijn zoontje ook niet altijd, misschien morgen even die zuiger halen? Daar kan je toch wat beter en krachtiger mee zuigen!
En minder drinken in de nacht is heel normaal! Vaak halen ze dat in de ochtend/overdag weer in door meer te drinken. Zo kom jij ook nog aan wat slaap ;).
Het klinkt alsof het allemaal prima gaat! Geen koorts, net gedronken! Als ze echt benauwd zou zijn zou ze ook niet kunnen drinken.
Ga lekker proberen te slapen, het komt echt goed! Slaap je naast haar? Als er dan iets is hoor je dat echt wel!
Bedenk even hoe groot de kans is dat er iets gebeurt met een baby die een beetje verkouden is en verder helemaal oké. Misschien helpt dat je een beetje relativeren… 😘
Nou succes meid, ik ga mijn kleine man ook weer in z’n bedje leggen… 😴
gisteren
Ja die peetjes werkte bij mijn zoontje ook niet altijd, misschien morgen ev ...
Dankjewel! Ik ga zeker z''n ding halen morgen. Slapen kan ik niet meer. Ik ben standaard wakker vanaf 4 uur alleen dit keer even ietsje eerder. Ik slaap dat vanmiddag wel bij denk ik.
gisteren
Ik ben zelf trouwens doktersassistente dus heb ook ervaring met dit soort dingen als ik je aan de telefoon zou hebben kan ik je echt geruststellen!
gisteren
Ik ben zelf trouwens doktersassistente dus heb ook ervaring met dit soort d ...
Heel fijn om te weten! Ze ligt nu denk ik alweer te slapen. Want ik hoor haar niet in ieder geval. Ik hoop gewoon dat ik me aanstel en dat er niks aan de hand is