45 Reacties
9 maanden geleden
Voor de 13 weken echo moet je idd toestemming geven dit omdat het om een wetenschappelijke studie gaat, ik heb daar zelf niet zo'n probleem mee eigenlijk.... maar goed voor de 13 weken echo is er ook geen dna natuurlijk
9 maanden geleden
Reactie op AltijdPositief
Dit bericht is verwijderd
Maar dat weet je nooit 100%... de 13 en 20 wekenecho zijn er om (ernstige) afwijkingen uit te sluiten/aan het licht te brengen.
Maar je hebt nooit 100% garantie of het kindje gezond is
9 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Voor de 13 weken echo moet je idd toestemming geven dit omdat het om een we ...
Dankjewel voor je reactie. Maar als ik de 13 weken echo niet doe, dan weet ik toch niet of het kind gezond is? Is er een andere manier waar je dat toch kan doen?
9 maanden geleden
Ik vind het juist belangrijk dat ze wetenschappelijk onderzoek kunnen blijven doen naar ongeboren kinderen. De test die jij wilt laten doen is mogelijk dankzij eerder onderzoek, dat is toch geweldig? Ik snap dat het raar voelt dat ze iets heel lang bewaren, maar daar merk jij persoonlijk echt helemaal niets van.
9 maanden geleden
Dankjewel voor je reactie. Maar als ik de 13 weken echo niet doe, dan weet ...
Nee denk ik niet.. wat ik al zeg de 13 en 20 weken echo zijn daar voor bedoeld, en je weet het gewoon nooit 100% zeker daarvoor zal het echt eerst geboren moeten worden
9 maanden geleden
Dankjewel voor je reactie. Maar als ik de 13 weken echo niet doe, dan weet ...
Ik ben even gaan zoeken maar het imitas onderzoek van de 13 weken echo is niet zo spannend, daarmee onderzoeken ze of de voordelen opwegen tegen de nadelen van een 13 weken echo, mag ik vragen wat je er precied op tegen hebt om daar toestemming voor te verlenen?
9 maanden geleden
Je hebt het over een bloedtest en de 13 weken echo. Voor die echo weet ik van de studie, maar daar hebben ze geen dna van jou. Welke bloedtest gaat het om, de nipt?
9 maanden geleden
https://www.pns.nl/13-wekenecho/wetenschappelijke-studie
Je kiest blijkbaar zelf of je toestemming geeft of niet, niet zo spannend allemaal.. over de bloedtest geen idee want ik weet niet welke je bedoeld
9 maanden geleden
Reactie op Kleintje2023
Je hebt het over een bloedtest en de 13 weken echo. Voor die echo weet ik v ...
Ja, ik bedoel de nipt idd
9 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
https://www.pns.nl/13-wekenecho/wetenschappelijke-studie
Je kiest blijkbaa ...
Ik bedoel de nipt test
9 maanden geleden
Ik bedoel de nipt test
Ah dat weet ik niet sorry, die doe ik sowieso niet maar niet om.bovengenoemde reden
9 maanden geleden
Ja, ik bedoel de nipt idd
De nipt maakt al sinds 2023 niet meer uit van een studie, en is in de reguliere zorg opgenomen. Dus als het goed is hoef je daar niets voor te tekenen.
https://www.rivm.nl/nieuws/vanaf-1-april-nipt-regulier-beschikbaar-voor-alle-zwangeren#:~:text=Vanaf%201%20april%202023%20is,%2C%20edwards%2D%20of%20patausyndroom%20heeft.
9 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Ik ben even gaan zoeken maar het imitas onderzoek van de 13 weken echo is n ...
Ah oké, ik vind het niet fijn dat mijn gegevens jaren bewaard worden voor studie wat niet verplicht is, maar ze mij wel verplichten om te ondertekenen anders kan ik geen nipt test doen.. het voelt gedwongen, vandaar.
9 maanden geleden
Dus samengevat, de studie is voor de 13 weken echo. Daarbij wordt geen dna afgenomen, dus ook geen dna bewaard. Scheelt weer een zorg 😊
9 maanden geleden
Ah oké, ik vind het niet fijn dat mijn gegevens jaren bewaard worden voor s ...
Maar ze vragen dat niet voor de nipt, maar voor de 13 weken echo.
9 maanden geleden
Ah oké, ik vind het niet fijn dat mijn gegevens jaren bewaard worden voor s ...
Ja ik zie het probleem niet sorry.... hetgeen waar je toestemming voor geeft is niet zo eng of spannend en komt geen dna aan te pas.. maar goed ik zal wel nuchterder zijn daarin