13 Reacties
8 maanden geleden
Ik weet dat dit beleid per ziekenhuis verschilt en er heel wat ziekenhuizen zijn waarin je wel naar huis mag😘
8 maanden geleden
Ik ben 2x ingeleid, ook door medische redenen. Dysmatuur en slecht werkende placenta. Ik moest 24/7 gemonitord worden dus moest me ‘s avonds melden voor de ballon, dag erna in de ochtend vliezen breken en weeënopwekkers aan en dan nog een dag blijven ivm glucose controle. Ik mocht niet naar huis maar je kan dit het beste bespreken met je verloskundige/gynaecoloog. Ik loop nu weer onder de gynaecoloog en inleiding is wel weer voor de hand liggend maar dat betekend dus dat ik weer moet blijven ook…
8 maanden geleden
Hangt van van beleid van je ziekenhuis en in sommige gevallen ook van de afstand van je huis tot het ziekenhuis of het verantwoord is dat je na het ballonnetje thuis af mag wachten.
8 maanden geleden
Je bent nooit verplicht om te blijven. Nooit, zelfs niet als ze zeggen van wel. Mits alles verder goed gaat met jou en de baby natuurlijk
8 maanden geleden
Ik denk dat je advies is ga eens praten met je eigen gyn er is geen vaststaand beleid voor 👍🏻
8 maanden geleden
Ik ben bij mijn zoon ook ingeleid met een ballon maar mocht met ballon en al gewoon naar huis
8 maanden geleden
Oh wat raar, ik kreeg die ballon in en ik moest naar huis. Ze tapede het buisje van de ballon aan mijn binnenbeen en zei tot morgen 🤣
8 maanden geleden
Het ligt er ook echt aan of je kindje bijvoorbeeld goed is ingedaald of niet.
De ballon geeft een kans op breken van de vliezen, en dat wil je niet bij niet- ingedaald kind ivm navelstrengprolaps.
Praat tzt eens met de gyn over de mogelijkheden. Nu is daar nog weinig over te zeggen omdat veel ook afhankelijk is van factoren waarover je nu nog niks kunt zeggen, zoals ligging van het kind
8 maanden geleden
Hier ook ingeleid bij mijn eerste kindje, hij was groot. Op zondag middag werd ballon geplaatst en op maandag ochtend 7 uur moest ik mij weer melden in het ziekenhuis.
8 maanden geleden
Ik ben ook meerdere malen ingeleid met ballon. Ik moest ook blijven omdat ik te ver van het ziekenhuis woon.