19 Reacties

5 maanden geleden

Huid op huid contact noem je dat, dan is moeder of vader bloot aan de boven kant. Baby ook wel met luier, en dan samen zo liggen. Zo houd de baby zn temperatuur en het is goed voor de hechting

5 maanden geleden

Reactie op Onze Ukkie

Huid op huid contact noem je dat, dan is moeder of vader bloot aan de boven ...
Oh ja dat kan natuurlijk ook. Maar ik bedoel echt naakt momenten, waar die lekker naakt op zijn bed ligt, ook zonder luier.

5 maanden geleden

Reactie op Mairo123

Oh ja dat kan natuurlijk ook. Maar ik bedoel echt naakt momenten, waar die ...
Dat zou ik in een lekker verwarmde kamer doen pas als de baby eigen temperatuur goed op peil te houden en dan niet te lang. Goed blijven voelen. Maar denk dat huid op huid veel grotere voordelen heeft. Voor een baby is omkleden soms best energieslopend en je doet als het goed is ook al af en toe een badje.

5 maanden geleden

Huid op huid lekker op je blote borst of die van je partner. Luiertje tegen de poepies en evt weer dekentje over de baby heen (maar niet tussen jou en de baby). Niets wat de temperatuur beter reguleert dan jouw lijf!

5 maanden geleden

Reactie op Mairo123

Dat zou ik niet doen... nooit van gehoord ook dat je een baby naakt op bed zou moeten leggen... vindt het apart advies... zou het zelf echt niet doen.

5 maanden geleden

Zou het ook niet zo snel doen. Als het buiten warm is dan wel ja. Of misschien naakt in een dekentje wikkelen of met een dekentje er over maar naja.. of het echt voordelen heeft.. geen idee 🤷🏼‍♀️

5 maanden geleden

Reactie op Mairo123

Hoe zie je dat voor je? Poep en plas-technisch gezien. Daarnaast kan een baby zijn/haar temperatuur slecht reguleren, zeker als mini. Huid op huid zoals eerder gezegd is wél een dikke aanrader. Ik vraag me af welke podcasts dit zijn en waar je schoonmoeder dit vandaan heeft?🤭😅

5 maanden geleden

Heb weleens gehoord dat mensen billetjes even laten luchten bij luieruitslag(zelf nooit gedaan) Maar verder niet, zie er het nut niet van in…

5 maanden geleden

Je baby vindt het heerlijk om naakt op jouw naakte huid te liggen (Of van bijv andere ouder). Dat is ook goed voor de bonding, voor de temperatuur en maakt gelukshormoon aan. Echt bloot spelen deden wij pas als baby zich echt goed op temperatuur kan houden en het lekker warm is. Met onze oktober- baby's zal dat volgende zomer zijn. Blote billen bij luieruitslag kan wel fijn zijn, maar dan kun je prima verder wel wat aantrekken, bijv een shirt

5 maanden geleden

Heb ik bij de eerste niet gedaan en zou dat nu ook niet zo snel doen. Ook niet als ze ouder zijn, zie daar het nu niet van in

5 maanden geleden

Oh bij de vorige op hele hete zomerdagen (toen was ‘ie zeg maar een maand of 3-4) wel gedaan. Bijvoorbeeld lekker in z’n nakie in de box spelen, hij vond het volgens mij heerlijk. Persoonlijk zou ik de aankomende winterbaby buiten badjes en eventueel huid op huid lekker warm ingepakt laten 😉.

5 maanden geleden

Anders met luier aan, lekker bloot lijfje voor de rest, tegen jouw blote huid aan en dan een dekentje over jullie beiden :)

5 maanden geleden

Reactie op Mairo123

Nog nooit van gehoord.

5 maanden geleden

Ik deed dit bij de oudste wel, maar die werd in mei in de hitte geboren. Werkte goed om de huid wat te laten rusten (minder luieruitslag) en ze kon zo makkelijker bewegen dan met zo’n dikke luier. Deed het wel pas toen ze zichzelf warm kon houden (maar dat is al na een paar weken bij warm weer) en gewoon met een dikke handdoek eronder om een plasje op te vangen :)

5 maanden geleden

Wij deden huid op huid met de eerste, meestal met een luier om het gemakkelijk te maken voor onszelf. Soms ook zonder met handdoeken in de aanslag. Onze eerste was wel een maart-baby, dus het werd al wel vrij snel warm in huis. Dan lieten we haar zeker ook wel zonder kleding/luier spelen in de box. Toen ze eenmaal een dreumes was hebben we haar best vaak zonder luier laten spelen, ze had regelmatig luieruitslag. Dat hielp haar. Met deze denk ik niet dat we het snel zullen doen in de eerste maanden, gezien de winter die eraan komt.

5 maanden geleden

Ja hoor, wij wonen aan de grens met Duitsland en daar is het nog heel gewoon om naar een PEKiP - cursus te gaan met je kleintje. Het bestaat uit verschillende onderdelen maar essentieel is dat de baby naakt is zodat deze zich helemaal vrij kan bewegen. Er zijn ook boeken over. In Nederland nog nooit iemand erovet gehoord in ieder geval.

5 maanden geleden

Ik heb dit heel vaak met mijn dochtertje gedaan. Zo’n zindelijksheid pad eronder en lekker masseren en oefenen met tummy time en omrollen. Ze was wel al rond de 3 maanden en het was toen wat warmer. Het lijkt mij heel ongemakkelijk om 24/7 een luier aan te hebben. Ik verbaas me van de reacties want ik dacht juist dat iedereen dit deed haha 😅

5 maanden geleden

Reactie op mamanisa

Ik heb dit heel vaak met mijn dochtertje gedaan. Zo’n zindelijksheid pad er ...
Ik vind een baby van 3 maanden wel iets heel anders dan een baby die zijn temperatuur nog niet goed kan regelen. Daar heeft ts het over en dat lijkt mij meer newborn. Onze baby’s komen allemaal in de herfst en de winter zal vast niet heul koud zijn maar wel goed om ons daar bewust van te zijn. Ik heb er ook een van juni; door hittegolven lag zij vaak alleen in een luiertje als newborn.

5 maanden geleden

Onze oudste was van februari, dus dat was de eerste maanden echt te fris om te doen. Wel huid op huid, maar pas later (toen ze haar temperatuur goed kon houden en het wat warmer was) echt zoals jij omschrijft. Dus ik denk dat allebei waar zijn: het is fijn om af en toe even bloot te kunnen bewegen, maar in het begin nog niet omdat een newborn zich nog niet op temperatuur kan houden. Huid op huid kan dan al wel.