39 Reacties
9 maanden geleden
Hi! Ik ben ook juf en heb dit best snel al gedeeld met mijn directie. Er lag/ligt een mooie kans voor mij en dat stelden ze voor. Daar heb ik eerlijk antwoord op gegeven dat ik daar graag akkoord mee ga, maar een pril nieuwtje had.
Ze zijn samen gaan puzzelen en mocht alles natuurlijk goed gaan, wordt er tijdelijk voor een oplossing gekeken, maar gaven ze netjes aan dit niet in de weg mocht staan waardoor ik de kans niet zou krijgen.
Wellicht je twijfel ook aangeven bij ze ? Je komt tenslotte ook terug en moet dan gewoon een plek krijgen waar je ook akkoord mee gaat toch?
9 maanden geleden
Ik sta ook voor de klas, maar bij ons gaat het net anders omdat ik voor nieuwkomers sta en het elk jaar de vraag is hoeveel klassen er zullen zijn. Ik heb aangegeven dat ik het prima vind om in elk geval de eerste weken ambulant te zijn en dat ik flexibel ben als ik terugkom. Als er genoeg kinderen zijn voor een klas, krijg ik die en anders blijf ik ambulant. Dat is voor mij prima. Ik heb overigens wel een vaste aanstelling bij onze stichting.
9 maanden geleden
Ik ben momenteel 10 weken, en heb het mijn directrice gisteren verteld. Juist ook omdat ik denk dat het goodwill kweekt om het nu voor de formatie te vertellen.
Ik heb alleen niks te vrezen, heb een fulltime vast contract. Dus weet niet zo goed hoe dat bij jou is..
Maar je kan altijd je zorgen uiten erover.
9 maanden geleden
Hier ook een juf!
Ik heb het voor de formatie opstelling verteld aan de directie én het team. Met 10 weken. Ik word niet meegenomen in de formatie maar “geparkeerd” tot na mijn verlof. Het kán zijn dat ik er volgend schooljaar helemaal niet ben. Ga mijn betaald ouderschap in 1x achter elkaar opnemen en kom dan pas na de zomer van 2026 terug.
Ik vind het zelf fijn om eerlijk te zijn daarin:)
9 maanden geleden
Ben trouwens 4 oktober uitgerekend en ik ga 6 weken eerder met verlof; precies wanneer de scholen hier weer beginnen:)
9 maanden geleden
Opzich ben ik wel zeker van contract 4 dagen vast waarvan ook 4 vast in de formatie(maar 1 dag ouderschapsverlof) Maar er wordt wel aangegeven kan je niet werken op de dagen dat je worden aangeboden dan ga je er uit.
Dus het is vast tot de achterdeur ;). Ik denk dat ik vooral bang ben heel erg versnipperd te worden. Ga toch na de kerstvakantie weer beginnen en moet dan nog een half jaar.
9 maanden geleden
Reactie op Bloemetje08
Ben trouwens 4 oktober uitgerekend en ik ga 6 weken eerder met verlof; prec ...
Ik zou nog 2,5 week moeten maar dan zullen ze mij niet voor de groep zetten denk ik.
9 maanden geleden
Reactie op Bloemetje08
Hier ook een juf!
Ik heb het voor de formatie opstelling verteld aan de di ...
Ja wil er ook niet over liegen. Als het gevraagd wordt zou ik het sowieso vertellen, maar niemand ziet het aankomen haha.
Het is gewoon dat ik de directie(en de grillen) niet goed ken en dat vind ik spannend.
9 maanden geleden
Reactie op Newmom1234567890
Opzich ben ik wel zeker van contract 4 dagen vast waarvan ook 4 vast in de ...
We hebben een leerkrachten overschot op onze formatie doordat we moeten krimpen
9 maanden geleden
We hebben een leerkrachten overschot op onze formatie doordat we moeten kri ...
Aa snap de spanning wel! Maar wellicht geeft het je ook opluchting en uitleggen waarvan je spanning hebt? Maar ook lastig hierin ‘advies’ te geven. Moet wel je eigen gevoel daarin ook volgen. Of wellicht een collega in vertrouwen nemen? Weet niet of je met iemand wat closer bent.
9 maanden geleden
Hier leerkrachtondersteuner op 10 weken zwangerschap en nog niet besloten hoe ik mn verlof wil (6 weken vooraf en dan heb ik alsnog de 0-week vóór mijn verlof).
Ook interessant om rekening mee te houden is of de school waar je werkt normaal vlot is, en of er collegas zijn die mogelijk uit zichzelf vertrekken met het oog op de krimp. Heb je een contract bij deze school of bij een bestuur?
Een paar jaar terug werkte ik nog als leerkracht en duurde de formatie tot begin juli...
Wil je mogelijk zo lang wachten?
9 maanden geleden
We hebben een leerkrachten overschot op onze formatie doordat we moeten kri ...
Dan zou ik het juist wel aangeven. Het kan zijn dat er anders iemand weg moet, maar dat hij/zij nu langer kan blijven om jouw verlof op te vangen. Dat is en voor de school fijn maar zeker ook voor de betreffende collega. Ik zou het persoonlijk vervelend vinden als ik hoor dat ik m'n baan vetlies/naar een andere school moet en 2 maanden later komt de school daarop terug of heeft een advertentie openstaan.
9 maanden geleden
Ik sta ook voor de klas en heb het vrij snel verteld omdat ik zo ziek was.
Ik heb een vast contract dus hoef mij daar sowieso niet druk om te maken.
Na de zomer werk ik zo'n 4 weken, dus weet nu al dat ik geen klas ga krijgen volgend jaar maar start in de invalpoule van onze school. Na mijn verlof is het afwachten, je wordt geplaatst waar een gat is en anders invallen. Niet altijd leuk maar iedereen die zwanger is weet dat vooraf. Het is dan maar voor een jaartje 😊
Ik zou het zelf altijd vertelt hebben voordat ze aan de formatie gaan beginnen. Ook omdat ik weet dat het bij ons altijd zo'n grote puzzel is...
9 maanden geleden
Hier ook een overschot en er werd 2 maanden geleden al met me gesproken over evt gedwongen vertrek, en ik speel het juist daarom hard en vertel het zo lang mogelijk niet. Ik wil niet dat ze een reden gaan zoeken om mij er alsnog uit te werken, want ik heb echt geen zin om met een jonge baby die ik om de paar uur moet voeden ook nog te gaan solliciteren.
9 maanden geleden
Ik zou het zeker aangeven en vast gaan solliciteren. Eerlijkheid duurt het langst, je wil toch ook niet de rest van je zwangere tijd op je werk dat tussen jullie in hebben staan?
Heb zelf besloten het met 5 weken al te vertellen en het wat er ook gebeurt, voel me hier het beste bij.
9 maanden geleden
Hier heb ik het bewust vroeg verteld, juist ook om de formatie. Er zijn enkele klassen die ik volgend jaar niet zou willen, omdat een invaller voor hen niet wenselijk is.
Scheelt wellicht dat ik een vast contract heb en, ondanks dat de directie er nog niet heel lang is, ik wel het gevoel heb dat mijn voorkeuren serieus worden genomen.
9 maanden geleden
Een beetje of topic (als ik eigenlijk een nieuwe moet starten, hoor ik het graag). Wanneer vertellen jullie het de kinderen uit je klas?
9 maanden geleden
Het kwam gisteren toevallig te sprake en heb het toen maar verteld. Eigenlijk gaf de directie aan het liever niet te hebben geweten omdat hij wel net die ochtend een voorzet had gedaan aan mij en hij zei nu kan ik er niet zomaar meer vanaf i.v.m. bescherming zwangerschap. Maargoed heb aangeven dat we er samen prima naar kunnen kijken nog wat eigenlijk het handigst is voor sommige klassen. Ik heb ook aangegeven dat ik bij eerdere zwangerschappen echt wel vervelend in de formatie ben weggestopt vanwege zwangerschap. Qua termijn wilde ik graag tot de termijnecho wachten en er zou niemand door mij uit hoeven want de interne sollicitaties zouden pas open gaan nadat ik het verteld had. De betreffende collega krijgt het nog steeds later te horen.
9 maanden geleden
Reactie op Miraclehappening
Ik zou het zeker aangeven en vast gaan solliciteren. Eerlijkheid duurt het ...
Tussen instaan zou niet gebeuren want gewoon wachten tot de termijnecho met 11 weken is heel normaal bij ons
9 maanden geleden
Reactie op Korenbloem_
Hier ook een overschot en er werd 2 maanden geleden al met me gesproken ove ...
Ja dat snap ik heel goed hoor.