203 Reacties

vorige maand

Mijn keizersnede is vandaag precies 4 weken geleden en ik vond de eerste week ook heel pittig maar daarna ging het echt wel steeds beter. De belangrijkste tips die ik kan geven is om vooral een spiegel van pijnstillers vast te houden. Dus echt op de tijden uit de bijsluiter je paracetamol en eventuele andere pijnstillers nemen. Daarnaast echt proberen heel goed rust te houden. Vooral bewegingen als opstaan vanaf bank of bed, omhoog komen in bed en draaien, traplopen en bukken zorgden er bij mij voor dat de pijn weer erger werd. Dat maakte dat ik mijzelf echt de eerste 1,5 week moest tegenhouden om bijvoorbeeld mijn zoontje uit zijn cosleeper te pakken en heb dat echt door mijn partner en de kraamzorg laten doen. Dat soort dingen zijn even lastig maar als je in het begin rustig aan doet zal het herstel later alleen maar sneller gaan. Als je nu over je grenzen gaat duurt het uiteindelijk alleen maar langer. Verder veel eiwitrijkvoedsel eten dat helpt het herstel van binnenuit je lichaam. Voldoende zuivelproducten maar ook kipfilet, vis en vlees zijn daarin erg belangrijk. Ook eieren en noten en peulvruchten bevatten veel eiwit. De diarree had ik ook de eerste dagen maar ik had macrogol gekregen in het ziekenhuis tegen obstipatie. Dat willen ze voorkomen omdat je dan niet veel kracht hoeft te zetten bij de toiletgang, dat is namelijk ook niet goed voor de wond. Dat werd vanzelf minder en veranderde bij mij wel in obstipatie. Ik ben toen op advies van de kraamzorg eerst roosvicee laxo gaan drinken, de pruimenvariant is dat. Dat heeft bij mij toen veel geholpen en zorgde ervoor dat ik niet meteen aan de laxeermedicatie hoefde. Succes de komende dagen maar als je vooral goed rustig aan blijft doen zal het ook echt wel weer beter gaan. Ik kan nu 4 weken na de keizersnede echt al weer wat dingen ondernemen en doen in en buitenshuis dus dat gaat echt komen!

vorige maand

Ik heb de eerste dagen ook erg veel moeite gehad met slapen. Maximaal 1,5 uur per nacht opgebroken en de hele dag klaarwakker. Ik heb contact opgenomen met onze huisarts, hij gaf aan dat dit heel normaal is en heeft me tenzazepam voorgeschreven voor een aantal nachten om het inslapen te vergemakkelijken. Dit heb ik 2 dagen gebruikt en nu gaat het slapen echt al stukken beter (voor zover mogelijk met een 9 dagen oude baby😅)

vorige maand

Heb je hechtingen of krammetjes? Ik had krammetjes toen die verwijdert waren merkte ik zoveel meer beweeglijkheid. Heb nu wel kloppend gevoel Of dat het vervelend is 2,5 week geleden de keizersnede gehad. Daarbij opletten dat je de paracetamol spiegel goed opbouwt
Hier ook een keizersnede gehad! Iets meer dan twee weken geleden nu. Ook echt veel pijn gehad. Probeer je echt zo rustig mogelijk te houden en goed je pijnstillers te nemen. Ook niet te snel teveel willen. Toen ik weer wat meer kon bewegen had ik opvallend meer pijn omdat ik te snel alweer teveel deed. Enige wat ik kan zeggen is dat het beter word!! Bewegen in bed, niezen/kuchen/lachen is echt de hel aan het begin. Je zal merken dat je op een gegeven moment comfortabeler kan liggen en dat helpt dan weer met fijner slapen (voor zover mogelijk met een baby). Dit was bij mij na ruim een week. Ik heb de eerste week mentaal ook echt heel slecht gezeten, dit werd na dag 10 echt veel beter gelukkig. Weet dat je hierin niet de enige bent en wees niet te hard voor jezelf. Hou vol! Het is niet niks allemaal. Geef jezelf de tijd om te herstellen. 💕

vorige maand

Thanks allemaal! Zijn jullie ook bekend met ineens random steken in je buik, alsof het iets verdraait? Die komen en gaan? Op een totaal andere plek dan de snee.

vorige maand

Ja dat komt mij ook bekend voor! Ik heb 1,5 week geleden een spoed keizersnede gehad en vond de eerste week enorm pittig. Zat er compleet doorheen. Ik had ook veel pijn ter hoogte van mijn navel (scherpe steken). In het ziekenhuis gaven ze aan dat dat helemaal normaal is en kon ik daar wat extra pijnstilling voor krijgen. Veel beterschap voor jou! Zoals al eerder is genoemd, is alles na een weekje al zoveel beter ❤️‍🩹

vorige maand

Dit is wat mij heeft geholpen maar ik had een geplande dus ander verhaal. Eerste week vond ik pittig, ik ben nu 4 weken onderweg en wereld van verschil: - paracetamol spiegel opbouwen eerste week en langzaam afbouwen als je merkt dat de pijn afneemt - heel veel rusten maar ook af en toe even wandelen door huis (eerste week ik alleen boven) - ik volg keizersnede rehab van sterkher, erg fijn met ademhalingsoefeningen en mobilisatie/ later kracht herstel -hand op litteken of kussentje erop bij niezen - gezond en voedzaam eten - arnica tabletten elke dag Heel veel sterkte ❤️

vorige maand

Reactie op Bowieotis

Dit is wat mij heeft geholpen maar ik had een geplande dus ander verhaal. E ...
Dank je wel! Ik ben ook 4 weken verder maar ervaar nog wel pijn en trekkerig gevoel. Welke Arnica tabletten heb je?

vorige maand

Iemand die in het herstel ook merkt dat de darmen wat onrustig zijn?

vorige maand

Geef het eventjes een weekje de tijd! Zelf ook bevallen door een keizersnede, op 26/09. De eerste 3 dagen kon ik ook niet zelf in bed overeind komen, mijn eigen broek niet aandoen mezelf niet afdrogen onder de douch. Dag 4 werd het beter en kon ik zelfstandig in bed komen zonder al te veel pijn. Toen de kraamhulp vertrok kon ik ook eigenlijk alles alweer zelfstandig en was ik volledig van de paracetamol af. Nu 4 weken verder en doe alles alweer en 0 pijn. Alleen stofzuigen/dweilen en boodschappen tassen tillen doe ik nog niet omdat dit echt niet mag. Maar geef het de tijd, het is een hele ingreep hé. Je hoeft niet binnen 5 dagen helemaal hersteld te zijn❤️

vorige maand

Afgelopen weekend ook bevallen d.mv. een keizersnede. Hoe lang hebben jullie pijnstillers gebruikt? Of hadden jullie hier een schema voor?

vorige maand

Als eerste gefeliciteerd met de bevalling van je eerste kindje❤️, Ik herken je helemaal, ik ben 4 maanden geleden bevallen met behulp van een KZ. De eerste week heb ik rustig aan gedaan, ik gebruikte overal een krukje voor. Het opstaan, krukje om me te helpen uit bed te komen, douche ? Een krukje om te zitten (ik was ook extreem duizelig ivb t bloed verlies.) t toilet ? Een krukje om te kunnen zitten. Ik kreeg enkel alleen paracetamol en ibro voor geschreven. Dit verlichte de pijn wel enigszins. Dus misschien dat proberen? Diarree is normaal, ook omdat je darmen nu in de war zijn (heb dit ook gehad) na een week was de pijn bij mij minder en kon ik langzaam iets meer. Maar geef het vooral de tijd. Als de pijn wat weg is probeer een vitamine crème voor op je wond! De eerste week is extreem pittig, maar erna word het beter!

vorige maand

Reactie op Daniëlle_xoxx

Als eerste gefeliciteerd met de bevalling van je eerste kindje❤️, Ik herke ...
Vanaf wanneer ben je de wond gaan insmeren. Begreep dat je de eerste zes weken er voorzichtig mee moest zijn

vorige maand

Reactie op Youngmomof21

Geef het eventjes een weekje de tijd! Zelf ook bevallen door een keizersned ...
Klinkt goed en wat een fijn herstel. Hier bij mij gaat het helaas wat trager. Ik ervaar na 4 weken nu nog wel pijn en trekkerig gevoel. Ik wissel af met het liggen op bed.

vorige maand

Hebben jullie na 4 weken geleden keizersnede nog zwelling of verdikking onder het litteken? Ik heb het bij mijn vagina onder het litteken. Het zeurt en trekt ook. Verder ziet het litteken er goed uit met korstjes en aan het herstellen. Misschien moet ik wat meer bewegen? Ik wissel houdingen af… op bed, stoel en met lopen en staan. Ik ga maar 1x de trap af naar beneden en doe nog niet veel. Misschien doe ik te weinig? Na het tillen van mijn baby voel ik het litteken trekken en zeuren. Maar tijdens de zwangerschap tilde ik niks meer ivm bekken en voorliggende placenta. De verloskundige zegt luisteren naar je lijf. Maar hier lees ik dat het bij jullie sneller gaat allemaal.

vorige maand

Reactie op maan83

Hebben jullie na 4 weken geleden keizersnede nog zwelling of verdikking ond ...
Ik voel onder het litteken ook verdikking maar dat lijkt littekenweefsel. Ik merk dat als ik het elke dag voorzichtig masseer het minder trekt en het weefsel wat soepeler wordt. Misschien ook iets om uit te proberen?

vorige maand

Reactie op JovialeSchat257763

Ik voel onder het litteken ook verdikking maar dat lijkt littekenweefsel. I ...
Hoe lang is het geleden voor jou?

vorige maand

Reactie op maan83

Hoe lang is het geleden voor jou?
Afgelopen zondag was het 4 weken geleden

vorige maand

Reactie op maan83

Hebben jullie na 4 weken geleden keizersnede nog zwelling of verdikking ond ...
Heb ik ook. Nu bijna 5 weken geleden een tweede keizersnede. Ik heb vooral nog pijn in mijn schaamstreek en lies. Daar voelt het ook wat dikker.

vorige maand

Reactie op Maaikeuh

Heb ik ook. Nu bijna 5 weken geleden een tweede keizersnede. Ik heb vooral ...
Jaa precies! Herkenbaar. Hier is het bij de schaamhaar streek gezwollen nog. Maar ik lig nog wel tussen door. Het brandt en zeurt ook bij het litteken. Ik merk dat ik er door heen zit en de andere kinderen niet kan verdragen. Ik geef borstvoeding. Geven jullie dat ook? Misschien breekt dat op? De baby is de hele nacht wakker ook.