8 Reacties
8 maanden geleden
it in een full time kolf groepje op Facebook en ze vonden die van Medela Freestyle top!
8 maanden geleden
Ik zou echt wachten tot je bevallen bent en de borstvoeding een beetje loopt, en dan een kolfconsult doen. Heel veel mensen zijn bijvoorbeeld heel blij met hun Elvie’s, maar bij mijn kolfconsult bleek dat ik daar echt nauwelijks iets mee kolf. Voor mij werkt horigen veel beter. Maar dat is mega persoonlijk, dus als je nu al een kolf koopt zonder te weten of die voor jou werkt heb je echt een grote kans op een miskoop. :(
8 maanden geleden
Reactie op milanoorliam
it in een full time kolf groepje op Facebook en ze vonden die van Medela Fr ...
Ben ik ook tevreden mee.
Maar… je weet nu nog niet hoe je borstvoeding gaat lopen en of het gaat lukken. En je borsten gaan ook nog veranderen, dus ik zou zeker een kolf consult na de geboorte aanraden zodat je geen miskoop doet.
In het begin is zo’n huurkolf beter om je productie op te starten (krachtiger), de gewone kolven zijn meer voor onderhoud van je melkproductie
8 maanden geleden
Ik zou hiervoor een consult nemen, dan kunnen jullie samen ook kijken naar de vorm van je borsten, je tepels, en je verdere wensen
8 maanden geleden
Ik zou hiervoor echt aanraden om als je baby er is na een paar maanden een consult te doen.
Ik had bij m’n eerste tijdens de zwangerschap een Philips avent kolf gekocht, omdat ik dacht dat is een goede. In het begin (thuis) was dat ook echt een goede. Maar toen ik weer aan het werk was vond ik het helemaal niet fijn. Doordat ik het op mijn werk geen fijne kolf vond, heb ik een consult gedaan. Daarbij mijn wensen uitgelegd, ik wilde draadloze kolven, 2 borsten tegelijk.
Daar heb ik een paar kolven kunnen testen en toen heb ik die van horigen gekocht. Heel fijn. Heb ze gebruikt tot m’n zoon 1 jaar en 4 maanden was. Dus 1 jaar en 1 maand regelmatig gebruikt.
Nu hoop ik ze weer te kunnen gebruiken bij de 2e
Daarnaast had ik ook de medela handkolf voor als de batterijen van mn andere leeg zijn. En ik kolfde ook ooit zo met mijn handen.
Maar ik kolfde alleen als ik op werk was, toen het kolfrecht voorbij was kolfde ik ‘‘s avonds als m’n zoontje sliep voor het flesje van de dag erna. Ik had overproductie dus ik kolfde op werkdagen standaard 1 flesje meer dan dat m’n zoontje dronk en had daardoor een flinke vriezervoorraad