47 Reacties

Wat lief! Ik heb eigenlijk al vanaf het begin af aan al “prinses” omdat ze onze kleine prinses is. Of afkorting van haar naam. Onze dochter is vernoemd naar de oma van mijn man en soms noem ik haar zo 💖
Moppie, liefie/liefje, poepie, knappie, toetie, schattie/schatje 😋

gisteren

Onze dochter heet Lovis, we noemen haar ons Lootje Cadeautje ❤️
‘Kleine directeur’ omdat zijn wil wet is. 😂

gisteren

Het verkleinwoord van haar naam gebruiken we het meest (Noé’tje), of Dirkie (geen idee waarom maar bekt lekker haha). Ook moppie wordt vaak gebruikt

gisteren

Knorkie 🫣 Ze is heel verkouden geweest en knorde dan enorm door alle snot.

gisteren

Wij hebben een heel scala aan bijnamen 🙈 onze dochter heet Donna Louise met als roepnaam gewoon Donna. Maar we noemen haar eigenlijk altijd Dons(je)/Donnie Lou, the don, donsiekoe, angry bird (als ze boos is), thunderbird (bij scheetjes 😂)

gisteren

Haha, leuk topic! Hier vliegen de bijnamen er ook voorbij. Onze dochter heet Livia en heeft rood haar. Wij noemen haar: Liv, Liviosa, dreumelien, mandarijn, miep, stinky baby, knorrie, muppet. En mn vriend noemt haar ook DB. Oftewel dikke baby 😜 maar dat is hier positief bedoeld omdat ze veels te klein en licht geboren is.
Als ze tevreden is noem ik mijn dochter moppie, als ze een beetje ontevreden is: mopper🙊
Ohhh hier ook al een heel assortiment aan namen. Ze heet Diede. Dus we hebben natuurlijk Dieds, Dits, Ditsie, Ditseriedoodle, Ditseriedoedelzak. Ze heeft ook een alterego, Dietrich von Weenlauder, als ze veel huilt. En tot slot smulpapi.

Reactie op OpbeurendeStruik044228

Ohhh hier ook al een heel assortiment aan namen. Ze heet Diede. Dus we hebb ...
En natuurlijk hebben we de standaard schatje, liefje, meisje, girlie, girliewhirlie e.d.

gisteren

Reactie op roosrosa

Wij hebben een heel scala aan bijnamen 🙈 onze dochter heet Donna Louise me ...
En toen we nog niet wisten of ze een jongen of meisje was noemden we haar Kees. Nu soms nog steeds wel, maar dan vooral mafkees of smeerkees

gisteren

Reactie op Alhoewjel

Onze dochter heet Lovis, we noemen haar ons Lootje Cadeautje ❤️
Ohja een alterego Kaat (haar 2e naam is Kee) Superkwaad omdat ze echt kan brullen als een tijger 😂

gisteren

Wij noemen onze dochter heel vaak muppet, sjattepie & moppervot(beide limburgse koosnaampjes)🩷

gisteren

Meisiepeis, Tessiebessie (ze heet Tess), knorrepot, scheetepeet 🤣 Lekker cringy allemaal 🤪

gisteren

Oma Annie. Ze heeft nogal een onderkin en dikke wangen net zoals mijn oma 🤪

gisteren

Ons zoontje Raaf noem ik graag Ravioli 😂 En ravibu, zijn vaders bij naam is marvibu. En bubu. En schattiepatattie. En zijn volledige naam gebruiken we ook graag 🤡
Smurf(je) of Smurfenkind (onze poes is ook smurf als koosnaam en die is soms smurfenbeest 🤣) Lieverd, schat etc ook wel. Zn naam gebruiken we bijna nooit😅

gisteren

Wij noemen onze docht vaak toettie en aapje, omdat ze altijd graag bij mama is of graag tut bij mama aan de borst

gisteren

We noemde onze dochter tjjdens de zwangerschap altijd Miep of Miepje en nu ook vaak Scheetebeesje, scheetje. Haar echte naam is Tress❤️