29 Reacties
8 maanden geleden
Ja, vorige keer Kraamzus gehad, vond het een hele fijne organisatie, dus deze keer weer.
8 maanden geleden
Positieve ervaring met kraamzus gehad de vorige zwangerschap. Nu weer bij ingeschreven.
8 maanden geleden
Ik denk eerlijk gezegd dat het anekdotisch bewijs hier geen goede graadmeter gaat zijn. Uiteindelijk is de kraamverzorger die bij je komt heel bepalend voor je ervaring en dat weet je van tevoren toch niet. Dus ik zou niet te veel twijfelen omdat je het toch niet kunt weten.
8 maanden geleden
Reactie op Adastre
Ik denk eerlijk gezegd dat het anekdotisch bewijs hier geen goede graadmete ...
Heb je gelijk in idd! Binnen elke organisatie kunnen rotte appels zitten, ik heb van de kraamvogel echt 2 toppers gehad die hun werk echt met passie doen! Maar dat zegt natuurlijk totaal niets over hun collega's.
Al denk ik dat binnen welke organisatie dan ook het merendeel haar werk goed en met plezier doet
8 maanden geleden
Wij zeer positief over kraamzus. Maar zoals beneden gezegd, ik denk dat je gewoon moet kijken welke plek heeft en niet veel langer meer moet wachten. Ze zijn beide goed denk ik.
8 maanden geleden
Hoe je je kraamzorg ervaart is veel meer afhankelijk van wie er komt dan welke organisatie je kiest.
Beide organisaties zijn goed.
Twee bekenden van mij kozen elk een ander bureau en kregen bij toeval exact dezelfde kraamzorg (zzp). (Toevallig ook regio Ede)
8 maanden geleden
Wij hadden ons ingeschreven bij kraamzus na goede ervaring van vrienden. Na bevalling thuis na het ziekenhuis gemoeten voor "restauratiewerk". Kraamzus gaf aan alleen ondersteuning te kunnen bieden via beeldbellen omdat we pas om 20u 's avonds thuis waren en rest van de week maar halve dagen konden. Toen hebben ze aangegeven dat iemand van de zorgboog wel kon komen die avond om ons op weg te helpen. Toen die kwam gelijk een goede klik net haar en die heeft ons overgezet naar hun waardoor we haar de hele week kregen met volle dagen ipv halve. Dus uiteindelijk niet heel veel ervaring met kraamzus gezien de overstap maar ik was niet helemaal blij met de initiële communicatie na bevalling (niet kunnen komen en hakve dagen).
8 maanden geleden
Reactie op Adastre
Ik denk eerlijk gezegd dat het anekdotisch bewijs hier geen goede graadmete ...
Inderdaad. Voordeel is bij zo'n groot bureau dat ze eigenlijk altijd wel kunnen switchen als het niet blijkt te klikken. Je kan en mag dat altijd aangeven, dan regelen ze iemand anders.
8 maanden geleden
Ik denk dat het idd niet zoveel uit maakt en je ervaring echt af zal hangen van wie je als persoon krijgt.
Wij hadden ons bij de eerste ingeschreven bij kraanvogel, maar voor opstarthulp op de zaterdagavond toen we thuiskwamen kwam er iemand van kraamzus. Dit had onze verloskundige kunnen regelen omdat ze met hun samenwerken. Bij kraamvogel waren ze op kantoor toen niet zo meedenkend en meelevend en heel kortaf: nee het is druk dus er komt niemand voor je. Nu dus wel bij kraamzus ingeschreven!
8 maanden geleden
Kraamzus! Hele goede ervaring mee:) hangt eigenlijk niet per se af van het bureau, maar van degene die bij jou thuis komt.
Onthoud; bevalt het niet? Dan direct bellen! Dan krijg je de volgende dag iemand anders. Écht doen hoor!
8 maanden geleden
Reactie op Maya1988
Ik vond Kraamzus fijn. Je krijgt een heel mooi digitaal document/boek over ...
Voorkeur aangeven mag altijd!!! Dan zullen ze hun best doen, garantie is er nooit maar je mag het benoemen
8 maanden geleden
Reactie op BAMPatricia
Voorkeur aangeven mag altijd!!! Dan zullen ze hun best doen, garantie is er ...
Wij hebben ook voorkeur opgegeven bij “opmerkingen”. En wat mooi, zo’n digitaal document! Wij hadden (6jaar terug) nog zo’n boek:)
8 maanden geleden
Reactie op M.D.E
Deze tip is echt handig!! Dan weet ik in ieder geval dat ik dat kan doen be ...
Jaaa en schaam je dan vooral niet; het is jouw kraamweek💖
8 maanden geleden
Wij hadden vorige keer kraamzus. Echter konden zij op het moment dat onze zoon geboren was geen hulp aanbieden door personeel te kort. Toen kregen wij gewoon door hun iemand toegestuurd die zzper is. Was dus niet heel ideaal. Ziekenhuis adviseerd nu ons ook kraamvogel aangezien kraamzus dit vaker doet op het moment dat het te druk voor ze is🫠